Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Orionen

Kan ingenting om TA.

Men her tror jeg du tar feil. Virker på meg som om «opphørssalget» er over. Det kommer en kraftig reprising før eller senere.
Det eneste som kan hindre det er problemer med Safety.

3 Likes

Jeg håper jeg tar feil, men synes hver gang kursen lurer seg oppover, så kommer 10 k salgene mot slutten av dagen, og presser kursen tilbake fra start igjen.

1 Like

Har sett det samme selv.

Ser vi på det store bildet, spiller det jo egentlig ingen rolle om kursen er 24, 25 eller 26 akkurat nå. For å komme oss over 30 igjen trenger vi nok uansett en melding.

3 Likes

@Mr.Oncoinvest

Enig med deg. Som jeg har skrevet før var det mange av de 12 millionene nye aksjene som havna på vidvanke; med det mener jeg at noen fikk (måtte ta imot) flere aksjer enn de hadde regna med. Men den stadig lavere omsetningen de siste ukene tyder på at disse aksjene nå i stor grad har funnet sine nye, mer langsiktige eiere.

Med andre ord virker det som at de uheldige og utilsikta konsekvensene av emisjonen nå begynner å “tørke opp”.

Etter mitt syn er aksjekursen nå svært lettantennelig, men det må sjølsagt en gnist til.

5 Likes

Tror vi skal opp til minst 30 kun på forventninger til ESMO Geneva, desember 13-16. Aller mest tror jeg vi skal til 30 etter q3 og videre opp på forventningene til ESMO. Geneva.

2 Likes

Nja, Pcib har vel ikke lovet å presentere noe der? Når er det abstract release?

late breaking var fristen 6.november. Har vanskelig å tro at de er der for partnering, men en skal aldri si aldri. De bør si noe om det på q3.

Før vi får fase1-resultetene fra vaksinestudien, kan denne grunnleggende informasjonen om terapøytiske kreftvaksiner være verdt å repetere:

Cancer vaccines, like traditional vaccines, are aimed at triggering an immune response. But unlike traditional vaccines, cancer vaccines do not aim to prevent cancer from developing. These therapies, instead, work to get the immune system to mount a more effective attack against cancer cells that are already in the body. Typically, cancer vaccines are able to increase the specificity of the immune response.

There are many different types of cancer vaccines being researched and tested in patients with advanced forms of cancer. These are described briefly here, and links to sites with more specific information are provided.

Tumor cells vaccines

Tumor cell vaccines are made from cancer cells removed from a patient. These cells are killed and altered in the lab, and then injected into the patient to trigger an immune response that may be efficient in targeting cancer cells in the body. Most are made using cells, called autologous cells, from the patient being treated.

Antigen vaccines

Antigens are proteins located on the surface of cells. Antigen vaccines are made up of proteins similar to those found on the surface a specific type of cancer cell. These vaccines are sometimes called peptide vaccines, because they are composed of pieces of proteins known as peptides. Their aim is to “teach” the immune system to recognize and target cells producing a specific antigen.

Dendritic cell vaccines

Dendritic cells are specialized immune cells that can “train” T-cells, immune system cells that attack foreign substances, to target particular antigens.

To make this type of vaccine, immune cells are removed from the patient and developed into dendritic cells that are specific to the type of cancer the patient has. These lab-produced, cancer-specific dendritic cells are returned to the patient, with the goal of inducing a better T-cell response against cancer cells.

Dendritic cell vaccines have shown the most promise in cancer treatment, and are moving toward wider use — like Provenge (sipuleucel-T), is already approved to treat advanced prostate cancer. But dendritic cell vaccines, because they are specific to the patient being treated, can be costly and challenging to create.

Kilde: https://immuno-oncologynews.com/?amp

6 Likes

Gjerne også nyttig lektyre mens vi venter:

https://www.cancer.org/treatment/treatments-and-side-effects/treatment-types/immunotherapy/whats-new-in-immunotherapy-research.html

3 Likes

Ville godkjent late breaking abstract kommet som børsmelding, noen som veit?

1 Like

I kjent pcib stil, nei. Her må man vente til rakett meldingene kommer, ikke for pyser dette her :grin::muscle:t2::raised_hands:t2:

De børsmeldte vel ikke resultatene fra esmo heller. Det måtte folk pent finne selv :slight_smile: Ekte PW stil.

BergenBio meldte vell ihvertfall om sitt " BerGenBio to present late-breaking abstract on Phase II trial of bemcentinib in combination with KEYTRUDA® in advanced NSCLC at SIT"

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181102.OBI.20181102S6

Regular abstract submission deadline
26 September 2018, 21:00 hrs CEST

Late-breaking abstract
6 November 2018, 21:00 hrs CET

Er ikke sikker på når det blir bestemt hvem som får presentere på ESMO, kanskje noen kan svare?

Fristen for å melde inn LBA var 6. November og svar kan vel ventes like før ESMO (1-2 uker)?

Er rimelig sikker på at PCIB får presentere på ESMO og enda sikrere på at de kommer til å børsmelde det. :grin:

https://www.esmo.org/Conferences/ESMO-Immuno-Oncology-Congress-2018/Abstracts

2 Likes

Ja, et evnt godkjent LBA børsmeldes.

1 Like

Late breaking innvilges midt i november, on or about, har jeg lest på esmo sine sider et sted. Har dessverre ikke link foran meg nå men om dere graver finner dere det.

4 Likes
5 Likes

Dersom resultatene fra fase 1 i vaksinestudien blir presentert på en vitenskapelig konferanse (så langt jeg har fått med meg har ennå ikke PCIB bekrefta det), vil jeg anta det vil skje på samme måte som da resultatene fra fase 1 i gallegangsstudien ble presentert i Wien i oktober 2016.

Det betyr i så fall at principal investigator er den som presenterer - og så er det som oftest stor prestisje knytta til å bli nevnt som medforfatter av dokumentet som blir lagt fram.

Om lag som dette:

http://pcibiotech.no/results-from-the-bile-duct-cancer-study-will-be-presented-as-late-breaking-news-at-united-european-gastroenterology-week/

2 Likes

StockDZ - takker for godt innliegg…

Vaar leveringsteknologi vil snart bli annerkjent, og kommer med det til aa bli en het potet i verdensmarkedet. Last opp med alt dere har.

4 Likes

Det var tider. Vi kunne kjøpe aksjer for ca 7 kr da den meldingen kom. Om to år blir vi å tenke det samme om fima vacc late breaking abstract fra Esmo Geneva. Det var tider da vi kunne kjøpe aksjer for kr 30.

6 Likes