Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nå skal jeg ikke hause, men håper det blir LBA på bakgrunn av hva Einarsson sa i Radium podcasten angående hvorfor resultater kan bli forsinket.

En mulig grunn for forsinkelse kan være at det ble oppdaget noe “wow” som man må få patent på før man presenterer. Og slik kan ta et halvt år. Datoene passer utrolig godt med tiden det tar å få patent samt deadline for LBA submission og deretter presentere “wow-data” på ESMO i desember.

Må legge til at dette er det JEG håper på og anbefaler ingen å handle aksjer basert på dette. :slight_smile:

7 Likes

Var vel denne meldingen som fikk PCIB til å gå 130% på 2 børsdager? Dette var før min tid i pcib, kom inn noen uker senere, men sikkert gøy for dere som lastet i forkant.

Resultatene var vel allerede meldt markedet så hvorfor aksjen først gikk på late breaking meldingen er jo litt pussig…

Er det fordi late breaking høres sexy ut. Breaking news var det vel ikke.

3 Likes

Vist fimaVacc viser seg å være «very promising», så kan dette bli meget spennende…

5 Likes

Få dager ut i september 2016 ble resultatet av en ekstern vurdering kjent, men da på pasientnivå. Sjøl om jeg allerede siden februar hadde grabba til meg det jeg var god for, skrapte jeg sammen litt ekstra på nyheten i september og fram til resultatene på tumornivå kom seks uker seinere.

Så hvordan var det mulig? Jo, fordi Storebrand likevel fortsatte å lempe ut aksjer like over fem kroner. Hodeløst!

7 Likes

Meldingen du viser til kom 17 Oktober 2016 og messen var fra
October 15 - 19, 2016. 24th UEG Week
ACV, Vienna, Austria

Meldingen kom mitt under messen, noe som kan bety att en melding nå på fimaVacc kan komme så sent som midten av Desember. Geneva, December 13-16, 2018

6 Likes

Har på følelsen at det kan bli en heftig slutt på 2018…

3 Likes

Skjønner. Ser man kan kunne kjøpe for 4.5 tidlig i oktober. Heldiggriser.

Jeg kjøpte mine første pcib aksjer i slutten av november 2016 og ser at jeg faktisk sikret litt gevinst over 40 kr 1.desember 2016. Så de som timet max kunne altså ta en 10-ganger på få uker.
Setter aksjemarkedet i perspektiv og viser hvor feilpriset aksjer kan være. Ref dagens prising.

4 Likes

@Investor

Mente ikke å hovere. Ble bare grepet av litt nostalgi😊

Da jeg tidligere i år bladde gjennom sluttsedler fra 2016, fant jeg en på 4,36 fra juli 2016 og ble blank i øynene. Samtidig skal jeg innrømme at det kjøpet var laaangt mer risky business enn da jeg igår kjøpte 1 500 på 25,20 - 25,35.

Seinere har jeg kjøpt på alle nivå under 55 kroner. De jeg kjøpte de siste dagene før emisjonsmeldinga kom den 24. august gremma jeg meg over noen dager, men nå har jeg lagt det bak meg.

11 Likes

Tror det bygges opp til et rykk Nå, slik at vi kommer over emikurs frem mot 3q…
og det skulle bare mangle, at noen selger nå er en gåte!

1 Like

Kommer vel et sig av kortsiktige penger fra Photocure og over i Pcib også.

2 Likes

Er ikkje mye som tyder på at PCIB er og blir mer pop om dagen…seigpining er et mer dekkende uttrykk.

Får bare håpe at Walday og co ikkje skuffer i neste uke, men hvem vet?

Lothian

2 Likes

Resultatene er enormt gode, de kommer til å bli ekstatisk gode, vente, vente, vente, vente.

3 Likes

Hvor lenge skal vi akseptere en ledelse som ignorerer sine aksjonærer og unlater å informere markedet. Det har alt for lenge vært stille som i graven fra Per W!

Slutt å tull Erna. Det kommer meldinger når de har noe å melde. Vi skal akseptere at ting tar tid.

7 Likes

Hva sikter du til?

Vanskelig å melde når det ikke er noe å melde, bortsett fra utsettelser. Skal du eie aksjer i Pcib, må du være veldig tilgivende og ha tålmodighet, som egentlig er en slags lettere fortvilelse forkledd som dyd.

Om du er tålmodig og venter lenge nok, vil vanligvis noe skje, og det vil som regel være noe du ikke liker.

4 Likes

Hva er det du vil høre? Skal de komme og holde oss i hånda og si “ta det rolig, dette skal gå bra”?

Q3 kommer tirsdag neste uke. Da kommer det helt sikkert en oppdatering på status og vi kan stille spørsmål.

5 Likes

Det var jo betryggende å høre :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lothian

En vakker dag er humøret tilbake og stemningen her på forumet en helt annen. Gunnersaurus er tilbake fra sin sjølpålagte karantene og utfallene mot ledelsen er glømt.

Studèr historiske kurskurver for biotekselskaper i utviklingsfasen. Du skal ikke lete lenge før du finner flerdoblinger i løpet av få måneder. Men du finner sjølsagt også dramatiske fall med kurshalvering og det som langt verre er.

Så langt ser jeg ingen røde flagg langs den kliniske og regulatoriske hinderløypa PCIB har foran seg. Vel har mye tatt lengre tid enn jeg trodde, men om det er til trøst eller fortvilelse; det samme gjelder ledelsen.

12 Likes

Ok Lothian, kan begrense meg til denne.

Når det gjelder nyheter, må man alltid vente på bekreftelsens sakrament.

2 Likes