Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ja og husker flere messet om tid og utsettelser i Nano. Kursen kom tilbake! Overdrives både i Nano og PCIB. Oslo cancer Cluster leverer

3 Likes

Jepp, og etterhvert som Nano stiger så kommer flere og flere til å ta gevinst, gevinster som med stor sannsynlighet pløyes tilbake i Pcib!

7 Likes

Med såpass mange (mulige) triggere fremover, så er det ikke så stor «gnist» som skal til for å løfte PCIB nordover ganske kjapt…

3 Likes

Bare se på Nano, når det først drar seg til kan det gå fort. Og PCIB er enda mer grusa enn det Nano var.

7 Likes

Min oppfatning er at det er mange av de samme som opererer mellom de ulike biotek selskapene. På nyhet skyter en opp, mens de andre går ned. Dette da folk flytter penger. Akkurat nå er Nano i fokus, så da er det rolig rundt de andre. Blir spennende å se hva folk gjør med gevinsten de snart sikrer seg i Nano, jeg mistenker en del skal inn i PCIB.

8 Likes

Med den finansielle risikoen eleminert samt FimaVacc & FimaNac news rett rundt hjørnet så ble min andel med glede økt med 5k aksjer idag :wink:

8 Likes

La oss håpe disse nyhetene er rett rundt hjørnet, ja.

I mellomtiden er robotene innstilt på +/- 26.

Lothian

2 Likes

Ja ja, ble visst en tur i kjelleren i dag også.

1 Like

Sikkert endel som selger for å prøve å være med på litt mer «NANO-rally»…

1 Like

This is from december 2017, an interview with Pål Selbo in the international photodynamic association IPA newsletter under “meet a scientist” section. I have tried to highlight some texts

Meet a Scientist Pål Kristian.pdf (480,7 KB)

or you can find it under this link page 3 and 4

5 Likes

Mens vi venter:

Gammel artikkel men kanskje interessant for nye.
Det gir i hvertfall gode bilder av hva det hele dreier seg om.

http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf

4 Likes

@ufo :grin:
bilde

7 Likes

This is from Selbo’s interview I shared earlier, I thought this part deserves a seperate post:

Q: You have published more than 50 scientific articles – do you have a favorite?

I have several favorites, but if I need to select only one it must be the first paper providing evidence that the PCI method works on established solid tumors: “In vivo documentation of photochemical internalization, a novel approach to site specific cancer therapy” (Selbo PK et al. Int.J. Cancer, 2001). In a proof-of-concept mouse experiment I decided to go for systemic administration of the PCI-photosensitizer (at that time AlPcS2a) and a direct tumoral injection of the ribosomal-inactivating protein toxin gelonin (detected and characterized at our hospital in 1980!) as model PCI drug. I got no responses on gelonin alone, weak responses on PDT alone, but the combinatorial treatment group, PCI (AlPcS2a + gelonin + light) eradicated the tumors after only one treatment. I remember the excitement and the joy of making the tumor growth response curves. The first PCI paper (Berg K et al. 1999), which was a pure in vitro work, was accepted in the Advances in brief section of Cancer Research. It was of course refused in Nature, Science and Nature Biotech., the latter was very positive but asked for in vivo documentation…

17 Likes

Der har vi en ny trigger :slight_smile:

5 Likes

Er det stille før stormen her? Jeg tenker at PCIB fort kan ta en NANO og gå 70% eller mer ved en positiv melding. Til tross for at aksjemarkedet er råttent om dagen er det veldig få selgere. Kommer det en melding vil det fort bli utsolgt oppover.

FimaVacc er en ting, men etter å ha hørt webcasten med PW et par ganger, kjenner jeg på gikta at man er nærme avtaler også på fimaNAC. De som var i rommet kan kanskje bekrefte det, men jeg oppfatter PW som konservativ, men da han ble presset av Arne Loen “you have failed” var han veldig offensiv og han la veldig vekt på ordene “clear upside”:

PW:“And I’ve also said that fimaNAc is a pure collaborative project. We don’t spend almost any resources on that project, but there is a clear upside. A clear upside to that project, which could come, so it’s more like an opportunistic area”

Litt tidligere sa han også dette om fimaNac: “we have some very exciting collaborations ongoing”

Kanskje er dette jokeren som kan overraske i 2018. En lisensavtale feks på 5-10 MUSD vil være et skikkelig gjennombrudd, ikke på grunn av pengene i seg selv, men i at det vil et “proof of concept” for businessmodellen. Markedet må da regne inn verdi av de 6 fimaNAC avtalene. Per idag tror jeg dette er verdsatt til ca 0 kr. Gjorde et forsøk på å bryte ned market cap’en i ulike komponenter her. Min vurdering er at fimaCHem står for 90% av pipelinenverdien per idag.

7 Likes

he was talking about the first in vitro paper in1999 by Berg K (pure in vitro). we should not quote out of context :sweat_smile: , so I see no problem with his statement at all, since K Berg did not present any invivo data at the time (1999)

“I remember the excitement and the joy of making the tumor growth response curves. The first PCI paper (Berg K et al. 1999), which was a pure in vitro work, was accepted in the Advances in brief section of Cancer Research. It was of course refused in Nature, Science and Nature Biotech., the latter was very positive but asked for in vivo documentation…”

2 Likes

This a good 2018 paper by Sjoerd Van Der Burg (Leiden medial centre and the university of Oxford) if you are interested since he will be characterizing the immune response from FimaVACC, so it is nice to see what he will probably be looking at.

9 Likes

I was thinking about when proving that it works in human that some other journals would write about it. Maybe a pivotal phase 2 approval would make it those journals? I think that could really bring extra publicity to the company and product. The company with a product at the market would probably add a lot of value to the technology itself and open for large future expansion of studies.

3 Likes

Nice!, en review-artikkel. Den skal leses med lupe.
Uansett betryggende at vår mann i Belgia på karakterisering av fimaVACC-resultatene står for en review-artikkel på området. Bra med grundig og godt arbeide når man skal lage noe å selge.

8 Likes

close enough but he is from the netherland only a step away :grin:

6 Likes