Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg er enig med Lothian. Mye av det som er blitt levert kunne og burde vært bedre levert / guidet / kommunisert av ledelsen. Er man i tvil så guider man med pessimistiske briller. Å skylde på lite skolerte aksjonærer blir feil. Vi har spyttet inn grusomt mye penger i dette selskapet og jeg forventer da en tydelig ledelse med korrekte tidsangivelser.

Hvis det har seg slik at forsinkelsene skyldes at det for eksempel er patentsøknader som tar tid så har jeg forståelse for at 2018 har vært et hvileskjær. Da kan jeg leve med at de har bommet såpass grovt. Alternativet er at dette er ytterst svakt håndverk av en ledelse av et børsnotert selskap. Jeg håper på gode nyheter som frikjenner ledelsen og at dette ikke til slutt ender opp som KNM «Helge Ingstad» :man_facepalming:

3 Likes

En rekke personer må rapportere innlegg som forsurer diskusjonen og ikke bidrar med noe som helst positivt, og så blir de automatisk skjult til en moderator får sett på det.

Kanskje de som får en del innlegg rapportert bør vurdere hvorvidt deres innlegg bidrar positivt til diskusjonen. Det er i hvert fall en tanke.

Forøvrig er det slik at alle forum som blir strengt moderert er bedre enn de som ikke modereres.

1 Like

Forsiktig nå InVivo, nærmer deg utestengelse

1 Like

Takhøyden burde være større enn som så ja. Enig med deg der InVivo.

Men man skal ha forståelse for at folk har forskjellige meninger. Jeg ser enkelte er nærmest euforiske over PCIB’s ledelse. Basert på det jeg har sett i år klarer jeg ikke å være i den “båsen”. Hvis det derimot er årsaker i kulissene, som markedet ikke vet per dags dato, som er grunn til forsinkelsene så skal jeg også skryte uhemmet av Per og co.

I mellomtiden må vi tåle både syt, skryt og tårer!

6 Likes

Det er store muligheter for at PCIB som selskap ikke har noe interessant å vise fram før i 2022. Hvorfor man da skal sitte langsiktig investert er ett godt spørsmål.

PCIB har interessant teknologi på mange områder, men fimaVACC og fimaNAc sikter seg inn på områder der det er stor internasjonal konkurranse. Få av oss har noen som helst forutsetninger for å mene noe om hvorvidt selskapets produkter er bedre enn det som andre forsker på. Ja, det fungerer nok, men fungerer det bedre enn alt annet? Det er jo det som er interessant.

Følgelig er gode forskningsresultater isolert sett ikke nødvendigvis nok for selskapet. Det som er interessant er hvis/når studiene går over i nye fase, og man får flere avtaler som involverer penger.

En milepæl for PCIB vil selvfølgelig være alle studier som startes opp på mennesker på nye produktområder. Så hvis/når fimaNAc går over til neste fase med en partner, og helst med upfront payment eller lignende, så er det superinteressant. Hvis/når fimaVACC går over i ny fase, eller får flere partnere som er villige til å legge penger på bordet, så er det superinteressant.

Men inntil det skjer så er det fimaCHEM som er det mest interessante. Her skal studien starte opp i 1H 2019, og selskapet har selv guidet at det vil ta 3 år før man leser av noen resultater, som deretter skal behandles i noen måneder.

Vi snakker altså 1H 2022 eller 2H 2022 som tidspunkt hvor dataene blir kjent for markedet.

Mange av oss er enkle sjeler. Vi forventer at det er en viss sjanse for store uroligheter i børsmarkedene, kanskje til og med en krasj før den tid. Og vi ser for oss at det vil være gode muligheter for å komme oss inn i PCIB før resultatene for fimaCHEM blir kjent for markedet.

Trigger framover blir derfor avtaler med pengesummer involvert, overgang av studier til nye faser, og ellers … fint lite de neste 3-4 årene.

Hvis dere sitter langsiktig investert i PCIB fordi dere mener at teknologien snart vil vise seg å være verdensledende, eller dere ikke har noen problemer med å sitte stille fram til 2022, så har jeg problemer med å forstå at dere bryr dere om den daglige, ukentlig, og månedlige kursutviklingen.

3 Likes

Helt enig. Samtidig er det ok at noen arresterer meg hvis de mener at det er for mye syting.

Likevel vil vel de fleste her inne helst sett at PCIB nå blir et attraktivt, verdifullt og suksessrikt selskap snarest mulig?

I alle fall de av oss som er fullastet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lothian

1 Like

Det her er et godt eksempel på hvorfor PCIB ligger der den ligger i dag. Mange tror vel at det bare er å valse inn på 30 kroner om tre år. Alt jeg kan si til det er lykke til.

5 Likes

Klart PCIB har mye interessant å vise før 2022.
Har du ikke sett Q3 presentasjon? Bla lenger opp her så finner du mye interessant🤓

Er ikke riktig guiding du referer til heller.

Du definerer hva som er triggere og ikke. Også feil. Spør Einarsson😜

2 Likes

Dette er tross alt et forum for meningsutvekslinger (småprat). Jeg setter pris på innspillene til alle! Til og med de som slakter mine meninger. For uten denne motvekten blir det fort kjedelig! Jeg er også fullastet og irriterer meg at omstendighetene slipper inn nye aksjonærer billig. Men sånn er livet!

4 Likes

Man finner mye spekulasjon. Ikke konkrete milepæler. Det er en forskjell der.

2 Likes

Hør hva Per Walday har sagt på siste presentasjon. Hør podcast radforsk med Einarsson og co. Se hva EMA og FDA faktisk har godkjent. Ikke gjør det vanskeligere enn det er.

Gullstandard studieoppsett med mulighet for AA basert på interim resultater er i aller høyeste grad milepæl i biotek.

Se data som selskapet har levert!

2 Likes

Korrekt. Men den meldingen kom 21. 12.2017. På tide at det neste konkrete steget blir tatt, dvs PF2 start!

Selvsagt var finansieringen en forutsetning og også et viktig steg, men vi fikk en overraskende kilevink som “bonus” for å hente inn 360 millioner som primært skal gå til PF2.

Det er bare positive meldinger fra PCIB som kan lege såret fra den knytteneven.

Lothian

2 Likes

Fullstendig enig! Og fullfinansiert er en av to store risiko i biotek. Fjernet i PCIB. Det er etter alle solemerker milepæl og risk off.

1 Like

hehe, ler så eg griner , 2022.

1 Like

Data som de leverte på n = 5 i cohort 4?

Vær litt jordnære her inne også da. Mye retting å lese når noe spør om hva som konkret kan ventes i nærmeste fremtid hvis man ser bort fra “partneravtaler som kan komme når som helst”, men når noen sier at mcap blir 50 milliarder innen 1-2 år med MASSE avtaler med upfront payment innen 7 mnd så er det bare jubel, likes og smile. Om denne tråden skal ha noen som helst kredibilitet så vil jeg mane til edruelighet for sånn som den leser for meg så blir det nesten en farse.

17 Likes

Har prøvd å rette opp noen drømmerier jeg og, men blir mottatt av tommel ned og harselering. Blir at man leser mindre.

3 Likes

Vacc og nac har ligget i gryta og godgjort seg i mange år nå. Vi vet ikke hvor godt produktet vårt virker klinisk. Men vi vet at det virker sykt godt preklinisk og at verdensledende selskaper er interessert nok til at de vil teste det preklinisk. Vi vet også at testene preklinisk er så gode at de stadig går videre i forskningen sin. Nå, ikke minst med Hubert sin forsvinning i den rådgivende komiteen, kan det se ut som Pcib går over i en ny fase der forskningen går over til klinisk.

Vi vet også at problemet med leveringsteknologien på vaksiner og nukleinsyrer ikke har blitt løst, selv med intens forskning i flere tiår. Om det er noe nytt på trappene vet vi ikke, men vi har ikke klart å finne noe spennende.

Folk må gjerne vente to-tre år før de går inn i Pcib, men jeg mener de har så mye interessant på gang at jeg velger å vente. Ikke minst til avklaring av vacc studiet og videre gang i nac-samarbeidene.

Vi har så mange gode grunner og indisier på at vi vil få gode resultater på alle områdene at noen av oss ikke skjønner dagens kurser.

Det er et veddemål, men ett som jeg gladelig tar.

7 Likes

Hvis noen har spørsmål om moderering kan de tas direkte på privat melding til meg, ikke i trådene.

2 Likes

foreslår å lese denne nøye, så se ser man bedre hva man kan forvente fremover:

Regular communication milestones FimaChem

• The planned communication milestones for the pivotal study will be the initiation of the study, meaning first patient treated, and thereafter quarterly updates on the number of countries and clinical sites open for recruitment. Other milestones will be communicated as appropriate, including outcome of the IDMC reviews, as well as further details regarding timing and plan for interim analysis. In addition, the company will continue with quarterly updates on survival data and results from the dose-escalation part of the Phase I study. Regarding the extension part of the Phase I study, the full safety outcome will be reported when the study is completed and thereafter quarterly updates as for the dose-escalation part.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/11/PCI-Biotech-Q3-2018-Interim-Report.pdf

3 Likes

Har forresten sendt mail til PCIB angående endringen i advisory committee. Regner ikkje med å få svar.

Før eventuelt en oppdatert avtale med BioNTech :grinning:

Nok en gang tolkning og drømmerier som savner et konkret ankerfeste ifa en oppdatering fra PCIB.

Lothian

4 Likes