Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Se på posten som omtaler kliniske avtaler og upfront payments om 7 mnd. 10 likes og noen hyggelige smilefjes. En som himler med øynene. Sååååå

Jo, det er det.

Det kommer an på hvordan man forholder seg til triggere. Hvis vi snakker om konkrete trigger så er et eksempel fra NANO under:

Lag gjerne en liknende for PCIB med kliniske oppdateringer som er forventet og guidet fra selskapet og se hvordan det ser ut.

@laplagam Stråmann? Kom igjen. Det er så HO å begynne med stråmenn snakk. Det er helt legitimt å ta frem konkrete eksempler.

Poenget mitt er at mulig partneravtaler skal komme som en deilig overraskelse, og siden man ikke vet når det kommer så er det ikke så mye vits å spekulere opp og ned og når det måtte komme. Det kommer når det kommer, men ikke regn med det til et spesifikt tidspunkt. Det var det en del som gjorde ved emisjonen, og mange ble da skuffet. Hold forventningene i sjakk og bli heller positivt overrasket over noe som skjer, enn negativt overrasket over noe som ikke har skjedd enda.

5 Likes

Kommer sikkert til å kunne flytte kursen mye dette gravearbeider til StockDZ.

Ikke minst ved bekreftelse fra selskapet. Solid Big Pharma i så fall.

Når ble denne infoen lagt ut!? på denne siden?

1 Like

HVIS det stemmer…indikasjoner alene er ikkje nok.

Bekreftelse, børsmelding fra PCIB, penger på bordet osv…da KAN det bli både dans og full fest :champagne:

Lothian

Tja. Ikke vet jeg hvor kurser går. Har sett slik informasjon dra kurs opp flere titalls prosent.

Alle liker poster som ønsker kursen oppover, det er helt naturlig.

Poster som antyder nedside og sidelengs er mindre populært da flest som følger og leser HAR aksjer nå.

1 Like

Ja, back in the days ja. Men de tidene er forbi, nå må norsk biotek begynne å levere noen hådnfast før kursen går.

Mye bombastisk i forhold til kurser som ingen vet hvor går.

Er det ikke gjerne når alle sier de vet at kursen ikke går at den fyker avgårde?

Kursen er halvert. Det kom uventet på de fleste misfornøyde aksjonærer her inne virker det som. Oppsiden er antakelig like overraskende?

1 Like

Da bør du bruke konkrete eksempler.

2 Likes

Det måtte jo komme sammenligning mot NANO igjen, som er bedre ikke sant? Nå er det jo en viss forskjell på NANO og PCIB siden PCIB har en leveringsteknologi. Stuffers skrev selv i sin analyse at avtaler på FimaVacc kunne komme fra 2019. Så hvorfor er det så forferdelig å diskutere dette?

Du kan godt få mene at dette bare blir spekulasjoner, men partneravtaler er nå engang strategien til PCIB. Folk må få lov å mene at det kommer til å skje ting i PCIB før 2022 uten at NANO-politiet skal komme å si at det er feil.

4 Likes

@JAXI

The Page was last update october 2018

4 Likes

Jeg sender mail til RS, hær må vi få en børsmelding :star_struck:

3 Likes

Litt av en pipeline Medimmune har:

2 Likes

Husk at RS har andre ting å gjøre enn å svare på mail fra deg, begynner snart å bli en heltidsjobb :joy:

6 Likes

Det er godt mulig vi har litt for lav terskel for å sende mailer til RS (og jeg er også skyldig), men dersom man mener dette er konklusive bevis, så MÅ ledelsen informeres om det, for da foreligger det ulik informasjon i markedet. Da må de sikkert ta en diskusjon med AstraZeneca om hva de skal melde, men de MÅ melde noe.

2 Likes

Er det lurt. Hvis PCIB må offentliggjøre navnet på samarbeidsparteren, kan samarbeidet bli forsuret? Regner med det er top 10 selskapet som har ønsket å hemmeligholdelse.

3 Likes

Kan ikke si at jeg heller ser “mcap 50 mrd innen to år” som realistisk. Men på litt lengre sikt ?

“Man må ha den evige skepsisen til autoriteter, den evige skepsisen til oppleste og vedtatte sannheter […] Men, den her er viktigst: Husk, alle aksjer går i null eller tusen…” https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/11/Spetalen-om-aksjer-Du-laerer-det-ikke-paa-skolen

1 Like

Det ligger jo åpent på nettet - ikke PCIB som har noe skyld i det , hvis det skulle vært “top secret” så kan det jo ikke ligge der…
har sendt mail allerede :grin:

2 Likes

Enig i dette. La RS være i fred og kjøp heller flere aksjer:)

2 Likes

Jeg gjorde det. Jeg tok konkrete eksempler om mcap om upfronts. Det ble postet. Det fikk 10 likes.

Jeg er ikke noe NANO politi @coyw , men heller mer enn middels opptatt av biotek. Jeg intresserer meg for både NANO, PCIB, TRVX og BGBIO. Jeg har også aksjer i ale nevnte. Jeg er like kritisk til alle selskaper jeg er investert i. Folk for lov å mene hva de vil, og det må vel jeg også? Jeg er ikke imot PCIB, jeg bare poengterer hvordan det diskuteres her inne, noe som er grunnen til at selv om jeg har aksjer i selskapet så diskuterer jeg det ikke her inne.

EDIT: At jeg tok triggerliste fra NANO og ikke BGBIO eller TRVX var bare tilfeldig. Tenkte folk var lei av at jeg drar frem BGBIO så tenkte NANO skulle få sin tur. Det var tydeligvis en feil.

4 Likes