Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Er en del som snakker om ørkenvandring til 2019 nå, men PW har altså lovet oss de vesentlige resultatene fra FimaVacc før nyttår, og det betyr i praksis maks fire uker venting. Og med de små hintene vi har fått foreløpig, og følgende sitater fra artikkelen fra musestudiet er i alle fall jeg sterk i trua på at det blir bra:

“This resulted in a 30-fold increase in MHC class I/peptide complex formation and surface presentation, and a subsequent 30- to 100-fold more efficient activation of antigen-specific CTLs compared to using the peptide alone.”

“When delivering the OVA257–264 peptide using PCI, we found in our in vitro experiments that 10- to 100-fold lower antigen doses were sufficient to achieve the same CD8+ T cell stimulating effect as with the peptide alone.”

“These results show that cytosolic delivery of peptide antigens using PCI technology strongly enhances MHC class I-restricted antigen presentation both in DCs and in macrophages.”

4 Likes

Virker som de jobber veldig å få til «Asia-sites»…Hørte akkurat gjennom Q3 presentasjonen for n’te gang…(Partner??)

1 Like

Nå blir jeg fan meg snart sprø av å vente…

Det er ikke greit å holde aksjonærer så lenge på pinebenken. Jeg gjentar det jeg har sagt tidligere. Hvis ikke PCIB leverer noen slags form for nyheter i år tipper jeg aksjen vil bli slakta fram til eventuelle gode nyheter på nyåret.

En mulig forlengelse med BP vil ikke hjelpe en døyt på kursen, som vanlig, hvis det da ikke er snakk om overgang til klinisk og en avtale.

Jeg er allikevel stor i trua, men det må få være lov å være en smule oppgitt over både mangelen på nyheter og kursslakt, selv om jeg synes Q3 var et meget friskt pust :slight_smile:

Angående ASIA sites så håper jeg dette ikke kommer som en stooooor skuffelse hvis det ikke blir noe av. Det hagler jo med drømmerier og spørsmål inn til Per og gjengen om dette. Noen ganger får jeg nesten inntrykk av at de snakker om ASIA sites som en mulighet bare for å “temme” de litt mindre tolmodige aksjonærene.

Jeg tenker ikke på ASIA sites i første omgang. Hvis det nå ikke blir det i første omgang vil det nok slå ned som en bombe og så har man “guidet feil” igjen og kursen detter som en stein igjen. Ond sirkel med all ASIA sites haussingen og drømmeriene, sier nå jeg…

6 Likes

Tydlig at Pcib er i samtaler om et slags partnersamarbeid i Asia, hvilker form, størrelse og land dette vil foregå er ikke lett å spekulere i. Partner-sites i Asia ville vært såklart vært et megaboost. Og tror ikke PW ville tatt de ordene i sin munn, om det ikke var sannsynlig at det ville skje.
Veldig mye som kan skje på kort tid nå.

3 Likes

Asia sites er en betydelig trigger. Det kan neppe skje uten noen form for avtale med et annet selskap. Mest sannsynlig vil vi i så fall se en utlisensiering med upfront, milestones og royalty. Egentlig uforståelig om det renner ut i sanden siden de valgte å ta det inn i prospektet.

Den uoffisielle guidingen på når vi vet mer ble utsatt. På Q2 ble det sagt 2H i år, mens det på Q3 ble sagt 1H 2019.

Siden vi bare har ca 20 handelsdager igjen av 2018 er fimaVacc og safety extension forsåvidt nok triggere for min del, så får vi heller se fram til first patient dosed og avklaring på Asia i 2019. Dette er vel de største triggerne vi vet om. Utover dette kan selvsagt fimaNac dukke opp når vi minst venter det.

2 Likes

Ja, spenningen er til å ta å føle på. Det er bare det at slik har det vært i flere år nå, så nå må det snart begynne å skje noe fundamentalt nytt.

Selvfølgelig et stort steg å ha finansieringen i boks, samt å vite at vi setter i gang pf2 en gang tidlig i 2019 med en potensiell AA om noen år. Allikevel håper jeg nå både fimaVACC og fimaNAC nå skal bruse litt med fjæra. Det vil bli nok en bekreftelse på at PCIB sin teknologi er gull verdt og at den virker til flere formål innen bekjempelse av kreft.

2 Likes

«Dette (sites) er noe vi bør absolutt få til pga så hyppig insidens av ggk i Asia…nevnte PW! Kan være på plass 1 h, etter sprs. fra salen…»:thinking:

2 Likes

Det står vel ikke så mye om Asia sites i prospektet bortsett fra følgende ->

" Assess partnering alternatives for development in Asia". Se side 51.

Dette er vel det de sier hver gang de skal på konferanser med mulig partnere at de søker etter selskap som vil være med å investere i PCIB.

Det som allikevel er litt bull er at de skriver “alternatives” akkurat som om de allerede har flere alternativer der det “bare” er å velge ut den riktige partneren :wink:

Bekkager, men kunne ikke motstå en kløende trang til å hausse litt :laughing:

5 Likes

Slapp av , vi vil faa partnere innen alle tre forretningsomraadene, og de vil betale upfront payment alle sammen, og deretter vil det til stadighet dukke opp nye partnere som ikke faar sin medisiner til aa fungere uten hjelp av vaar leveringsteknologi.

Noe verden har ventet paa i mange herrens aar. Og naa er den her, og det er vi som har finansiert den. PCIB vil garantert bli ett superhot selskap paa verdens biotec himmel, som alle gjerne vil ha en bit av. Og det er ikke sikkert de forskjellige BP selskapene vil sitte veldig lenge og se paa at deres mindre konkurenter vokser seg store og sterke, ved aa trekke nytte av vaar leveringsteknologi. Naar funksjons annerkjennelsen foreligger, tipper jeg det ikke gaar saa veldig lang tid foer noen legger inn ett bud paa hele eller deler av PCIB. Og som vi vet, bruker disse aa vaere store naar det gjelder nye revulusjonerende teknologier innen vaar bransje…

5 Likes

@JAXI any feedback from RS regarding collaboration with medimmune? or still total silence :slightly_smiling_face:

Just need to know if I have to stop dancing, the moves keep on coming I can’t help it

1 Like

Hehe, maybe he want tell if they have something going on…?

1 Like

Jeg er veldig usikker ang Asia sites. Så langt har vi ikke hørt noe annet enn at PCIB har diskutert med EMA og FDA ang oppsett av studie. Itillegg har de ODD for Europa og USA. Ergo tolker jeg det dithen at det kan være en del regulative hinder i forbindelse med Asia.

Ønsker vi egentlig ikke egentlig pasientinnrullering og fremgang fremfor papirarbeid og møter med regulatoriske myndigheter?

3 Likes

Det logiske er vel at de holder prosessen med Asia adskilt fra de andre regionene. Så studiet startes opp med ca 40 sites i USA og Europa. Antar da bare at kommer det asiatiske sites, blir det en bonus som øker rekrutteringshastigheten i tillegg til å åpne opp mot et nytt marked.

4 Likes

De er for få folk, jeg tror de kaster bort ressursene sine om de sprer seg for vidt. Får de gjennomslag for studien i USA/Europa er neste steg Asia.

Kan man forøvrig benytte Asia sites i studien? Vil dette kunne passere når det er FDA/EMA som har lagt premissene?

1 Like

får vi Asia sites så blir jeg sint å selger meg ut :joy:

3 Likes

Hør presentasjon Q3. Ledelsen svarer på dette.
Fortsatt samtaler pågående om Asia sites. Oslo cancer Cluster er internasjonal stjerne i biotek. Trenger ikke være redd for at de ikke har greie på dette🤓. Gode vurderinger vil bli gjort!

1 Like

Vel, de innrømmet mer eller mindre at de var for få folk når det kom til den fallerte innrulleringa i extension studien. Man trenger helt tydelig dedikerte folk til å handle alle sitene for oppfølging slik at pasientene kommer inn i programmet. Hvis ikke blir man utelatt eller glemt.

Du er herved ansatt😂.

3 Likes

Partner tar nok jobben og kostnadene ved sites i Asia, ta deg en pause fra dine bekymringer Geiran.

3 Likes

Samme partner som skulle ta FIMAvacc emisjonen og den siste FIMAchem emisjonen dette da?