Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-191911416.html?soc_src=community&soc_trk=ma

Så lei av denne Geiran nå…:nauseated_face:

7 Likes

Pcib har kontrakt med en CRO for oppfølging på stiene.

1 Like

Sitene, ikke stiene.

1 Like

Min tolkning fra kvartalsrapporten er at dette uansett blir separat. Det hørtes også ut som dette fort er noe som kan komme i gang f.eks. 1-2 år senere enn studien som skal i gang. Og hvem vet, kanskje med forhandlinger med noen av landene og myndighetene så kan de få godkjenning basert på studiene i Europa og USA? De er jo også opptatt av egen befolkning, så dersom de ser på studien at den dekker de krav de har, eller ser veldig stor nytteverdi med å få det godkjent så er det kanskje muligheter for at det kan gå den veien også for enkelte asiatiske land. Dette er riktig nok ren spekulasjon.

4 Likes

Din tolkning stemmer bra med min egen oppfatning. Jeg prøver vel bare si at de bør fokusere 100% på å lykkes i USA og Europa, da vil Asia komme mye lettere i stedet for å spre seg over hele fjøla med en gang.

2 Likes

No answer yet! I will ofc sheare it with u guys AS soon as i Get it :smiley:

9 Likes

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

1 Like

Fikk høy puls når jeg så at @TekBot hadde postet i PCIB.

#følerseglurt :roll_eyes:

7 Likes

Enig. Ikke nødvendig med disse meningsmålingene som blir det samme som å spørre folk i Nord-Korea hvem som bør bli president. Folk som leser PCIB-tråden er vel oftest lastet til ripa, ergo har man troa og resultatet blir gitt på forhånd.

Matching halt og melding hadde vært betydelig mer spennende :slight_smile:

9 Likes

Vi burde vel hatt et møte med Trump og Theresa May også. Markedet skjelver om dagen og med så stor usikkerhet i verdensøkonomien er ikke selskaper som PCIB det investorene satser på.
Når ledelsen i tillegg har levert lite inneværende år og ikke har noen spenstig guiding for neste år, tror jeg at å følge med på kursen bare vil forsterke den tunge depresjonen mange føler for tiden.

5-6 u. igjen av 2018, så fimaVacc resultater/presentasjon begynner vel å nærme seg? Samt forlengelse/terminering m/BP 10 …:pray:

2 Likes

Det er nettopp et selskap som PCIB det er lurt å være hvis det skulle storme på verdens børser. De har akkurat hentet inn kapitalen de trenger de 4 neste årene og slipper å hente kapital i et vanskelig marked.
Alle selskaper som trenger kapital det neste året eller påfølgende er selvsagt dårligere stillt enn PCIB og det gjelder stort sett alle biotek.

Jeg mener også at «the sweet spot» er et selskap med stor sannsynlighet for å lykkes. Et selskap som PCIB som er på vei inn i et registreringsstudie er et slikt selskap.

17 Likes

Betraktninger:
PW Q318 kom inn på begrepet abscopal effekt igjen.
Hvorfor “maser” han slik om dette?

I den avsluttende pivotal fase 2 studien…

Dævelen , der lagret jeg…:slight_smile:

…i GGK så er der også med pasienter med spredning og i følge PW så har de som mål å få avklart effekten av behandlingen på spredningen av kreften , kanskje vise noe tallmessig.

Betyr dette noe da ?

Ja , selvsagt.
Kan en dokumentere via clinical trial systemet langt på vei at abscopal effekt foreligger så er det jo et ytterliggere moment til fordel for å bruke PCIB sin produktplatform kontra eventuelle fremtidige konkurrenter.

I tillegg , indikerer platformen til PCI at de er inne på mulige fremtidige løsninger vedrørende problemene spredning av kreft på generell basis utgjør, ja da blir det morsomt å eie pcib aksjer.

11 Likes

Håper inderlig du har/får rett, Snøffelen. Jeg har brukt alt jeg hadde for å bli med på en emisjon som jeg trodde var sterkt rabattert. Jeg er ikke belånt og kan derfor sitte med aksjene selvom det stormer på børsene.

8 Likes

Må jo spekulere litt mens vi venter. Husker at vi spekulerte litt i 2016-emisjonen også. Hentet fra HO den gang. Vi må huske at Astra Har brukt sinn sykt mye penger på MedImmune.

Er det AstraZeneca som er eieren av 500k aksjer i PCIB?

grandfather
PCIB 22.12.2016 kl 18:23 4946

Jeg la frem en teori om dette på HO i dag…

Teorien var som følger…

Når det gjelder emisjonen som foregår så opplyste PCIB i november at såkalte spesialist investorer hadde kontaktet selskapet. Noen av disse ønsket å delta i en rettet emisjon, hvis selskapet valgte en slik løsning.

Siden de ikke fikk være med i en rettet emisjon, så må de kjøpe aksjer i markedet. En av de såkalte spesialist investorene som hadde kontaktet selskapet om å få være med i en rettet emisjon er tydeligvis svensk.

SEB er ikke en spesialist investor, men har plutselig 500k aksjer. Da legger jeg til grunn at meningen med “spesialist investor” er en som er i samme bransje.

Jeg tror at AstraZeneca står som eier av aksjene som er kjøpt av Skandinaviska Enskilda Banken (SEB).

Så vet vi at PCIB har en hemmelig partner på fimaNac som er top 10 Pharma. De har brukt utrolig mye tid med reagensrørene, men må likevel ha mere tid og forlenget derfor avtalen. Enten så knuser de reagensrørene eller så virker teknologien så godt at de har andre planer. Kan denne partneren være AstraZeneca?

4 Likes

Teoretisk og stort sett i praksis skulle fullfinansiert og klar for PF2 bety to ting; risiko redusert og prising opp.

PCIB har pga utsettelse av PF2 (på ca 1 år) klart kunststykket med risiko ned og prising ned.

Var PCIB fullstendig overpriset fra jan -aug 2018, eller er det bare et spørsmål om tid før feilprisingen rettes opp?

Uten en gnist fra PCIB skjer det ingenting, som siste måneden har vist.

Lothian

Astra er i hvertfall ikke uinteressert i PCI historisk sett. Kursmessig har det vel ikke så mye å si om vi får vite dette

«Henrik Lund, internasjonal forskningssjef i giganten AstraZeneca, utelukker ikke at det kan bli aktuelt å investere i PCI Biotech, ifølge artikkelen.»

E24 i 2010

Men utsagnet er jo heller ikke en bekreftelse om at de vil investere, men mer at de kjenner til resultatet. Frem til det eventuelt blir offentlig, så blir det bare spekulasjon.

2 Likes

Får si som Einstein Lothian , alt er relativt :nerd_face:
Men sammenligner en PCIB med de øvrige biotek’ne så prises denne lavt så å snakke om overprising…nei vil jeg si.

1 Like

Vı trenger partnere saom tar ansvar for aa faa fortgang paa dette For PCIB har flere ganger vıst at admınıstratıv effektıvıtet og kvalıtets sıkrıng ıkke er deres sterkeste sıde

Men skaffer de partnere er alt tılgıtt

2 Likes

Det er som med millionene , den første er den vanskelige.
Slik også med å få partneravtale med upfront payment.

Den første kontrakten hvor alle parter er fornøyde kan kanskje by på noen utfordringer?
-Hvor stor del av kaka skal PCIB få? (fra 50% og nedover)

Den første avtalen er jo uhyre viktig og at alle forhold tas med da denne danner malen for de neste som måtte komme.

Altså , å spise en kamel i denne sammenheng for å få det hele i gang vil muligens på sikt vise seg å være direkte dumt betraktet fra avtale nr 50.Tenk før signering :brain:

Når den første er i boks og signert så kommer det “helt sikkert” er raas av avtaler.

:money_mouth_face:

1 Like