Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nok et hint, men vanskelig å finne ut noe mer.

Alexander R Duncan | PhD | Agenus, MA | Biopharmaceutical …

  • Oversett denne siden

MedImmune, LLC … treated with 3–17I-saporin in combination with the clinically relevant photosensitizer TPCS2a (Amphinex), followed by exposure to light.

5 Likes

Interessant å fått kontakt med Mr. Duncan og spør om det er noe samarbeid med PCIB?
Konfidensielt?

1 Like

Det er faktisk helt feil. Høy beta aksjer som PCIB vil bli knallhardt straffa ved en korreksjon. Det vil være de første som synker hardt og ikke nødvendigvis de første til å reversere.

1 Like

Jo, de selskapene som har finansene på plass er de første som stiger, ref finsnaskrisen 2008.

2 Likes

Bluechips ja - Ikke beta.

Dr. Alexander R. Duncan, also known as Alex, BSc, MA, Ph.D., has been Chief Technology Officer at Agenus Inc. since January 27, 2016 and its Head of Research since September 26, 2017. Dr. Duncan served as Vice President of Preclinical Development of Agenus Inc. since July 2015 until January 2016. Dr. Duncan served as Senior Vice President of Research and Development of Affitech AS since September 2009 and served as its Chief Scientific Officer and Member of Executive Board. Dr. Duncan is a leading antibody research scientist and business leader. He served as Senior Vice President Drug Discovery at MedImmune Limited. He served as Vice President - Drug Discovery of MedImmune Limited. Dr. Duncan served as Vice President and Senior Vice President of Drug Discovery of Cambridge Antibody Technology Group PLC. and has been with Cambridge Antibody Technology Group PLC since 1994. He led the Cambridge UK Discovery site, previously Cambridge Antibody Technology (CAT), through its integration with Medimmune. Dr. Duncan has been with CAT since 1994. He served as Vice President Drug Discovery, he held the position of Head of Antibody Engineering. At Astra Zeneca, he was a member of AZ Discovery senior management team and SVPBiopharmaceuticals. He served as Member of Scientific Advisory Board at MedImmune Limited. He served as a Director of ExpreS2ion Biotechnologies ApS. Before joining CAT, he was a Research Fellow at the University of California and prior to that, a Lucille P Markey Visiting Fellow also at the University of California. Dr. Duncan gained his PhD in Dr. Sir Greg Winter’slaboratory at the MRC Laboratory of Molecular Biology, University of Cambridgeand held post-doctoral positions at the University of California San Diego.

2 Likes

Jo, bluechip også.

Det er greit å være kritisk Geiran, men nå er du bare vrien og vanskelig.

4 Likes

Mener du virkelig at det er en fordel for eksisterende aksjonærer i et selskap må hente inn penger når folk tviholder på pengene sine??

På OSE er ståa følgende på cash-reserver:
PCIB 16-18 kvartaler
BGBIO 8 kvartaler
NANO 6 kvartaler
TRVX 6 kvartaler
PHO trenger ikke penger

Forøvrig er LOA som følger jf mest relevant analyse tilgjengelig:

PCIB 51%
NANO 50%
BGBIO 30%
TRVX 10%
(PHO 100%)

11 Likes

Jeg synes faktisk ikke man skal råde folk at det er tryggere å sette pengene sine i biotek aka høybeta i korreksjonstider, for det er faktisk feil.

Samennlignningen mellom biotek forøvrig har jeg ingenting imot.

1 Like

Med tanke på hvor kursen er i dag så ser vi hele tiden hvor volatil høybeta aksjer som dette er. Samtidig kan man argumentere med at så lenge selskapet har penger så vil de opprettholde den kliniske aktiviteten som vil kunne gi kursdrivende resultater uavhengig av om man er i en korreksjon eller ei. At kursen går ned i mellomtiden er nok sant, men kursen på lengre sikt vil nok være delvis uavhengig av korreksjonstider.

4 Likes

PCIB ligger allerede svært lavt. MCAP minus cash er vel Ca 600 mill, mens NANO ligger på 3 300 mill, BGBIO på 1 200 mill og TRVX på 250 mill. La oss kalle det teknologi verdi.

Tar vi derimot i risikojusterer det så blir verdien til PCIB på 1200 mill, TRVX på 2500 mill, BGBIO 4000 mill og NANO 7500 mill.

Min påstand er at det bør inn i regnestykket når man kalkulerer risiko.

3 Likes

Merkelig måte å se det på all den tid du ikke hensyntar tid til marked og potensielle inntekter når man kommer dit.

2 Likes

Min påstand er at denne sammenligningen på tvers til andre selskaper som har annen teknologi, utviklingsløp, potensielle inntekter, strategi, osv er helt meningsløs.

Mye bedre å forholde seg til hva man mener PCIB bør være verdt basert på hva PCIB driver med i stedet for å konkludere med at PCIB bør ha en verdi basert på hva NANO eller Bergenbio eller Targovax driver med.

4 Likes

Siden biotek er utviklingsselskaper uten inntekter, og viktigere; uten garanterte fremtidige inntekter synes jeg LOA-begrepet er en særdeles viktig parameter å hensynta.
Den risikoen liker jeg at er lavest mulig.

8 Likes

Vanskelig å diskutere viktigheten av LoA, det er jo i høyeste grad en subjektiv øvelse å regne den ut. Men det blir litt fattig å tilstadighet sammenligne kursen i PCIB opp mot NANO siden forskjellene mellom der er så store uavhengig av LoA.

Der må jeg bare si meg totalt uenig med deg, viktigheten av LOA er helt fundamentalt i biotek. Og premisset er enkelt; skal et biotek få verdi må produktet det skal selge ha en markedsføringstillatelse. Og sannsynligheten for å få en markedsføringstillatelse er altså LOA (Likelihood of approval).

At det er en subjektiv størrelse er jeg heller ikke enig i.
Kanskje om LOA er 40 eller 45%, men ikke om den er 10% eller 30%.
Og det er fordi det finnes masse historisk dokumentasjon på sammenhengen mellom objektive parametere; som hvor langt et produkt er i den kliniske utvikligingen, hvilke regulatoriske privilegier som er gitt, og hvor sikkert og effektivt et produkt på et hvert stadium er dokumentert å være.

9 Likes

Vet ikke hva du diskuterer, men dette er vi saktens helt enige om?

Min påstand var at LoA kun er en del av verdisettingen av et prekommersielt biotek, og at tankerekken LoA NANO og PCIB er ish 50%, og at prisingen da burde være lik, er mangelfull.

LoA på de to er også vidt forskjellig, imo.

1 Like

Farma/bio selskaper er på ingen måte en trygg havn i urolige børstider! Tenker da på selskaper som fortsatt er i utviklings/forskningsfase og som har langt frem til ferdig produkt.

Spennende.
Hva mener du LOA er for PCIB, og hvorfor?
Hva mener du LOA er for NANO, og hvorfor?

2 Likes

Er såre fornøyd med at jeg i dag ikke har satt min fot på et eneste kjøpesenter. Black Friday på børsen kunne jeg imidlertid ikke motstå. Bonanza😊

5 Likes