Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Tror man bare må akseptere at noen spørsmål er veldig vanskelig å svare på, rett og slett fordi valget da blir mellom en løgn eller å røpe noe.
Ikke noe svar er kanskje uhøflig, men trolig bedre enn alternativene over.

10 Likes

Jeg deler samme oppfatning som deg Bonusfrelst. Så lenge det ikke er noen koblinger mot Europa / USA vil det nok ikke være aktuelt at S-1 erstatter cisplatin i SoC i vår del av verden.

Hvis man sjekker linken ovenfor så håper de altså at gemcitabine + S-1 skal bli SoC i Japan.

• The primary objective was to demonstrate the noninferiority of gemcitabine/S-1 versus gemcitabine/cisplatin for the primary endpoint of overall survival (OS).
  • The positive findings of this noninferiority study are anticipated to change practice in Japan in biliary tract cancer, as S-1 has already done in gastric cancer.

Artikkelen er fra januar 2018. Et knapt år senere klarer ikke jeg å finne dokumentasjon som tyder på at endringer er gjort på SoC. De viser strengt tatt i studien at de ikke har dårligere data å slå i bordet med (hvis S-1 erstatter cisplatin) men de er heller ikke «voldsomt» mye bedre. Hadde forskjellene vært større hadde vi nok kanskje allerede sett en endring?

Har sammenlignet litt data ovenfor (for moro skyld). Alt for tidlig å konkludere med noe annet enn at PCIB sine cohort IV data virker lovende! Det som imidlertid er helt sikkert er at jeg ikke selger den potensielle gullgåsa på dagens nivåer :1st_place_medal:. Da blir jeg heller med skuta til bunns om alt skulle feile…

8 Likes

Her skrives store ord om PCI teknologien
https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB/J009164/1

Our research has the potential to deliver impact for a wide range of beneficiaries, including clinicians and their patients, biomedical scientists and the pharmaceutical industry, as well as the direct academic participants at Bath and UCL. For the general public, novel methodologies that can facilitate the delivery of poorly absorbed chemotherapeutic agents will lead to the development of safer and more effective treatments, allowing the use of lower doses and reduction in chemotherapy side effects/morbidity. This outcome will have an impact upon quality of life in the UK and increase the effectiveness of public healthcare. In the pharmaceutical sector, biotherapeutics now comprise a significant proportion of all drugs on the market. Achieving the efficient delivery of such large often hydrophilic molecules to targeted tissues is a major challenge that can limit the therapeutic potential of otherwise promising clinical candidates, and may result in their abandonment, despite huge investments in their discovery and development. The development of tools that expand the scope of the PCI technique are likely to be of great benefit to the pharmaceutical industry in the next 5-10 years (half the new drugs in late-stage clinical trials will soon be antibodies, peptides, nucleic acids, and other macromolecules). For companies in the UK, this could impact positively on economic performance and competitiveness in the global market place, and thus the wealth of the UK.

Men dette vet jo vi aksjonærer i PCIB allerede. Det er derfor ikke undelig at vi er mange som er helt uforstående til valuation på PCIB.
Et biotec IPO i USA værdisettes til mellen 150 og 350 mio USD (1,3 - 3,1 mia).
Altså et selskap som typisk skal starte en fase II og har 10-15 år til evt markedsadgang.
PCIB i avsluttende fase med mulig markedsadgang om 2-4 år er værdsat til under 1 mia. ???
Og med en teknologi som ovenstående vurderer til å ha “The development of tools that expand the scope of the PCI technique are likely to be of great benefit to the pharmaceutical industry in the next 5-10 years”

Og kunne “This outcome will have an impact upon quality of life in the UK and increase the effectiveness of public healthcare”

Det er vist kun en ting å si. Løp å kjøp. :slight_smile:

14 Likes

“Løp og kjøp” til resten av markedet. Her inne er nok de fleste fullastet, og venter og venter og venter…

Lothian

2 Likes

Vet ikke hvor bra dette egentlig er. Pcib har forbedret amphinex. Vi kan kanskje med tid og stunder få konkurranse på området. Der andre selskaper utvikler produkter ala amphinex og lasere osv og på nye sykdommer som Pcib ikke har rukket å få produkter på markedet. Men regner med at Pcib vil være verdensledende i flere tiår. Og markedet er så enormt at det er plass til flere.

Men det sier noe om hva andre kompetente tenker om plattformen vår, og det er ikke småtteri. Solo når dem jo ikke opp til knærne.

5 Likes

volum 12-13k

greit å ha en del aksjer om der kommer godmelding, så en slipper en lang løpetur;)

2 Likes

Straks desember dere. Det begynner og dra seg til…Og immunterapi/ kreftvaksine etc. produentene har har etter flere aar funnet ut at de ikke faar medisinene sine til aa fungere uten vaar hjelp.

Jeg sier dere. Noe stort kommer til aa skje snart. Spoersmaalet blir, hvem vil sikre seg PCIB?? Hvilke av de 5 stoerste BP selskapene vil legge de stoerste pengene paa bordet.?? For Eier av vaar leveringsteknologi kan skaffe seg ett enormt konkuransefortinn de neste 20 aarene.

Det hadde vaert og haape at hvert enkelt forretningsomraade blir solgt hver for seg. F.kes. til 30 milliarder pr. stk.;-)) Naar det kan lages mange medisiner innen hvert enkelt forretningsomraade, er ikke det for mye forlangt.

3 Likes

Det spisser seg til… her har vi enda en “konkurrent” som skal presentere data på nyåret:

ASLAN will present safety and efficacy data from an ongoing multicenter phase 1b/2 study of varlitinib plus gemcitabine and cisplatin in first line biliary tract cancer (BTC).

Skal prøve å finne litt mer detaljer om disse også etterhvert.

2 Likes

Her er clinicaltrials:

175 pasienter.

Ser de har pfs som endpoint i fase-II-delen. Interessant å vite om de skal gå til FDA med disse dataene når de foreligger.

Abstraktene legges ut 14 januar, så det er noget å krysse av i kalenderen for.

3 Likes

Tror dette er diskutert her før, men mener det bare er 10-15% av pasientene som har denne mutasjonen som gjør at de drar nytte av behandlingen.

''target HER1 (also known as EGFR) ‘’

2 Likes

De har flere jern i ilden ser jeg.

http://aslanpharma.com/app/uploads/2018/11/181113-ASLAN_Factsheet_EN.pdf

Finner ingenting om dette på ct.gov. Kan du linke meg?

Vi bør være obs på alle som driver på med noenlunde det samme som PCIB så jeg skal i det minste notere meg Aslan Pharmaceuticals og varlitinib. Fant noen bilder fra en presentasjon som gir oss litt informasjon.

Og de har også fått ODD i US:

1 Like

Dette er ser ut som pan-HER inhibitor. Altså mulighet for å blokkere både EGFR og HER2.
Jeg postet denne tidligere på denne tråden tror jeg.

Som du riktig påpeker så er det mindre grupper som har de forskjellige mutasjonene. Spesielt FGFR1,2 etc finnes f.eks bare i en liten gruppe av intra-hepatisk BTC, altså ikke så veldig relevant. HER1 og HER2 er jeg litt mer usikker på. Viser unasett targeted therapy også nå kommer til BTC. Betyr jo ikke at fimaCHEM ikke kan kombineres med evt. sånne terapier, men først må man se hvordan det utvilker seg.

Edit: Kilde med litt disusjon rundt - https://twitter.com/larsmkn/status/1053987393211129856

Edit 2: HER2 aka ERBB2

2 Likes

Så var jo det dette med tox og tyrosine kinase inhibitor da, steinøks som liker å kalle det;)

2 Likes

Tidlig bronsealder det der.

Inklusjonskriteriene sier;
Patient must have histologically or cytologically confirmed advanced (unresectable) or metastatic biliary tract cancer, including intrahepatic or extrahepatic adenocarcinoma or adenocarcinoma of gall bladder or carcinoma of the Ampulla of Vater, with no prior systemic therapy for advanced/metastatic disease.

Ja, stusset bare over at de ikke nevner mutasjonen som et inklusjonskriterie på clinicaltrials.gov.

Eller mer sannsynlig: at jeg ikke kan lese.

Så til dere som mener BTC markedet ikke er sizeable:

Partner og siter i Asia er en megatrigger for Pcib!

http://ir.aslanpharma.com/static-files/f22ecf51-b71c-4f11-8233-ea4b4d643e0b

11 Likes

Tox for tyrosin-kinaser er ikke en generell greie. Det avhenger av hvilken kinase du inhiberer, hvor spesifikk inhiberingen er, og om den er transient eller ikke m.m.

Enkelte tyrosin-kinaser har bedre og dårligere tox-profil enn andre. Sånn sett så kan de helt fint være skalpeller. Se f.eks hva som skjer i NTKR og RET feltet. Drit bra og imponerende respons.

Spesifikt til dette så vil jeg tenke at Gem-Cis i seg selv er ganske tox så det er ikke fjernt å tenke at addisjonen av en inhibitor vil gjøre det enda værre sånn sett. Antar at vi vil vite mer i januar når de presentere data :+1:

2 Likes