Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Korrekt.

Når det kommer til PCIB, har Per Walday vært tydelig på at det at FPD=initiate.

NANO/Costa hadde ikke den samme definisjonen, det ser ikke ut som om Nucana har det heller.

3 Likes

Ja, han har vært klar på at FPD er ventet 1H-19 og det er bra(!), men kalte han det initiate? Følte mer “start of pivotal phase” eller lignende begrep er brukt? (er usikker)
Det er mulig det bare er meg, men å bruke ordet “initiate” høres for meg ut litt som å starte tilretteleggingen av studien og gjøre klart for at de kan begynne å rekruttere – tenker mer de obligatoriske byråkratiske tingene som må av veien før man kan starte rekruttering – noen som har noen tanker om det?
– for øvrig har LR i Nano etter Costas avgang vært klar på at deres guiding nå går på FPD ift til start-up av studier i likhet med pcib, så satser på det er blitt en standard for norske biotek nå, slik at man har noe fast å forholde seg til.

1 Like

Fra 3Q18

Preparations for the pivotal study progressing towards initiation in the
first half of 2019

1 Like

Iflg. PW på Q3, lå PCIB godt an tidsmessig (og effektmessig) ift Nucana!

«Nothing has changed in the competitive landscape, as we have reported earlier. I think we are in good shape, also timing-wise» PW

10 Likes

Måtte for sikkerhets skyld konsultere en medaksjonær som er engelsklektor. Begrepet “initiate” kan bety både “starte opp”, “begynne” “ta initiativ til”, “initiere” og i tillegg “til å sette noen inn i noe, evt innlemme noen i et selskap e.l.”

3 Likes

Tror ikke vi maa vente mange aar foer PCIB blir mye verdt. Saa snart annerkjennelsen for at vaar leveringsteknologi virker, blir PCIB beroemte, og BP vil legge inn bud paa hele eller deler av selskapet tror naa eg.

FimaChem er paa plass allerede med P2 for IGGk. Og skulle fimaVacc resultatene bli gode, og en av vaare fimaNac partnere gaar over til klinisk testing, Vil ganske sikkert bransjen annerkjenne oss, og etter det kan alt skje. Og det fort og. For da vil mange nye partnere banke paa vaar doer, og BP selskapene vil garanter vaere blant disse.

For tenk hvilket konkuransefortrinn BP selskapet som kjoeper oss vil faa…Tviler paa at de er interessert i aa dele vaar teknologi med alle andre, hvis de er overbevist om at den fungerer, og vil booste effekten paa mange av deres egne produkter.

6 Likes

Om du ønsker å bli tatt seriøst på dette forumet, foreslår jeg at du toner ned din sanseløse haussing av PCIB og kommer med litt mer fakta.

Hadde et større selskap ville kjøpt oss opp, så hadde de fått oss for 2 milliarder (eller mindre) i morgen. Så vidt jeg vet så har det ikke kommet et eneste bud på oss så langt. Så å snakke om oppkjøp til 40+ milliarder blir bare for dumt å skrive. Det eneste du oppnår er at folk bare hopper over poster som du skriver. Hver gang jeg ser en post med navnet ditt så tenker jeg “gidder ikke lese, bare sanseløs haussing uansett”.

La oss nå ta ett steg av gangen. Oppdatering fra ledelsen begynner å bli på tide nå. Har troa på at det kommer en god-melding før 2018 er ferdig, noe som forhåpentligvis tar oss godt opp på 30-tallet. Men tviler på at vi er ved terp-kurs ved første børsmelding. Og langt mindre bud på 40 milliarder.

11 Likes

Støttes!

Ikke noe problem det. Ser helst at du og Chrkni hopper over mine poster;-)).

Jeg skriver at hvis fimaVacc esultatene blir gode, og hvis en av fimaNac partnerne tegner klinisk avtale, saa kan hva jeg skrev skje. Mine meninger er altsaa ikke bygget paa noe luftslott. Men paa forbehold om gode resultater og hvis de kommer.

Naar man ser hva som har skjedd med andre biotec selskaper som har kommet med noe nytt og revelusjonerende opp i gjennom historien, er hva jeg skriver langt fra umulig. Heller det motsatte;-)) Det er mange eksempler der ute som viser det. Igjen, foreligger bransjeannerkjennelse, kan ting skje veldig fort. Den har vi pr. i dag ikke saa langt. Men den vil komme. Gode resultater, og hjelp fra Lancet og lignende medier, kan det skje fort.

Og jeg kan forsikre deg om at ingen bortsett fra deg da, ville sagt ja til aa selge PCIB for 2 milliarder kr. i dag. Det forteller hvor mye du har greie paa Biotec;-))

7 Likes

Det er vel sånn ca hundrede gangen med samme innlegg. Skjønner godt at folk blir lei.

Og ja, jeg er en av dem som hopper over postene dine.

4 Likes

Helt usannsynlig, vil jeg si, at Erik Must skulle gå med på å selge sin post på drøyt 10% for 200 millioner eller enda mindre. Så en slik påstand er jo snarere mindre seriøs enn spekulasjoner om flere titalls milliarder for hele selskapet.

Must hadde ifølge Finansavisen takket nei igjen, denne gangen til en halv milliard. Langsiktig eierskap Du kunne fått dobbel pris, hvorfor selger du aldri aksjer? – Det er en filosofi om at langsiktig, aktivt eierskap er viktig. Det gjelder alle selskaper jeg er eier i, sier Must. Han ønsker ikke å kommentere den spesielle situasjonen hvor AFK, et selskap der han selv er styreleder og eier over 25 prosent, la inn bud på hans egne aksjer.
– Men du vil aldri selge en eneste aksje i Glamox?
– En skal aldri si aldri, men når jeg sier at jeg tror på langsiktig aktivt eierskap, så innebærer det at jeg tror på selskapet, sier Must til Finansavisen.

Hegnar.no, 1. november 2014. # Takket nei til en halv milliard. Erik Must lot seg ikke friste av nok et bud på Glamox. Belysningskonsernet styrer mot et nytt rekordår, og pumper ut 400 millioner i ekstraordinært utbytte.

7 Likes

Vil sette stor pris paa om du fortsetter med det;-))

Godt mulig 2 milliarder hadde vært i underkant.
Men si at det kom et bud på 70 kr per aksje (2.5 mrd) i morgen, take it or leave it? Jeg hadde solgt, selv om jeg kanskje hadde håpet på 5x så mye om 2-3 år.

Vel, jeg haaper paa ett tosiffret milliardbeloep hvis resultatene vi venter paa blir gode nok. Og ville sagt nei til 2 -2,5 milliarder i dag, og heller ventet paa disse.

IGGk alene maa vaere verdt mer enn 2 milliarder kr. selv om ikke dette antakeligvis ikke kan realiseres foer om ett par-tre aar. Med fimaNac of fimavacc kan det gaa raskere. Her kan vi og faa en anerkjennelse synergi bud effekt;-)), hvis alle tre forretningsomraadene viser gode resultater. Time will show. God natt.

6 Likes

Jeg tror de skulle slitt veldig meg å få kjøpt PCI Biotech for 2 mrd, men vet jo aldri. Personlig håper jeg på enda høyere avkastning,men da med å vente mer enn 2-3 år. Dersom det blir markedsgodkjenning og atpå til suksess og avtaler på nac og vac, så ser jeg ikke hvorfor PCI Biotech ikke skulle kunne bli verd mer enn f.eks. Algeta ble solgt for i løpet av en 4-5 år. Da er det 17x opp. Klart det er et veldig bull scenario, men synes ikke det er helt fjernt å tenke i disse baner.

8 Likes

At både du og enkelte andre kunne funnet på noe slikt, det er nå sin sak. Men det er jo heller eksempel på det motsatte av langsiktig, ansvarlig og aktivt eierskap. Måten Must har opptrådt på tilsier at han mener det han sier og at han ville blokkere et slikt salg. Og det ville jeg også gjort. Det betyr selvsagt ikke at det ikke kan være forståelig at noen velger å ta en viss gevinst om kursen går opp noen tikroneringer per aksje hvis en mener å vite at det finnes andre investeringer som er mer gunstig på kort sikt eller fordi man trenger pengene til noe annet.

3 Likes

Er enig i at potensialet til PCIB er svært. Er derfor jeg er investert her, på lik linje med NANO.

Jeg håper jo at det ikke kommer bud i morgen på 70 kr, slik at jeg får være med videre på reisen. Men samtidig så hadde jeg ikke kunne takket nei til over 100% fortjeneste over natten fremfor å sitte med risiko for at noe skjærer seg i løpet av de neste årene (både verdensbørsen og resultater fra forskningen).

Uansett så er det ikke realistisk med oppkjøp de første 12 månedene tror jeg. Vi har fortsatt mye å bevise. Men potensialet er som sagt veldig lovende. :blush:

5 Likes

Helt enig, potensialet til PCIB er meget høyt. Poenget mitt var i hvert fall at postene til Solo gir null og niks. Samme som han drev med på HO. Verdensberømt, 50 milliarder osv. Samme visa om og om igjen.

Svada er vel det mest dekkende ordet.

6 Likes

I dag satset jeg 100 kroner til 3.3 i odds rett før pause på at Celtic ville score før pause og det gjorde de. Jubelen sto i taket hjemme hos meg. Kattene fikk ekstra våtfor og de ble selvfølgelig ekstra glade. Pengene vil jeg satse i pcib i morgen (8 aksjer) og vil først selge 10k på best slik at jeg får en fin inngang. Ellers støtter jeg solo, han har helt rett.

1 Like

Vi har alle forskjellige tidshorisonter og forventninger på våre investeringer.

Hvis man følger en regel som sier man selger ved 100% oppgang er jo det en ærlig sak.

Når det er sagt tror jeg det er like sannsynlig at pcib blir solgt til 2,5 mrd som om den skulle bli solgt til 50 mrd.

Det blir altså uansett ikke feil å tenke det ene eller det andre da begge scenario er mulig.

Personlig tror jeg mer på Solo men velger som regel å tone forventningene ned.

Å tro at pcib, med de forutsetningene den har, kan gå for 2,5 mrd har jeg null tro på. At de kan gå konk er selvfølgelig et scenario hvis alle 3 plattformer går til helvete.

Hvis noen skulle ønske å kjøpe pcib er det fordi man ser et potensialet og/eller verdi i selskapet. I så tilfelle er vi på vei mot Solo sin drøm og da er 2,5 mrd utrolig lite…

6 Likes