Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Har 0 eller 20 pluss som mer sannsynlig enn 2,5

1 Like

Det er sjelden vi får børsmeldinger fra pcib, og det sjelden de sender ut melding om hvordan ståe er. Veldig dårlig ovenfor aksjonærene.
Det skrives om fimachem, fimanac og fimavacc .

Siden vi ikke får børsmeldinger så er fimasnakk priset høyest.

Blir ikke helt presist følgende innlegg, men det er forsøk på å illustrere et poeng.

1 av 10 biotek som når klinisk fase lykkes, så om man er fornøyd med 100% avkastning hvis man skulle være så heldig å ha trukket vinnerloddet så er man dømt til å tape penger i biotek.

9 Likes

Ja, jeg er en av de som håper å få tilbake mange ganger pengene. Det er som du sier, et motsvar til @solo sin useriøse haussing som står på repeat.

Man må ta ett steg av gangen i Biotek. Ikke mase om at oppkjøp til 40 mrd er like rundt hjørnet. Nå ønsker jeg først og fremst en belreftelse på at alt virkelig er så bra som vi håper på (publisering av data i tidsskrift, partnere osv). Det vil være første steg mot terp-kurs. Så får vi heller diskutere verdi på selskapet ved evt salg om 1-2 år frem i tid.

6 Likes

Mml

Naa maa du slutte og dikte. Det er ingen som har skrevet at ett salg paa 40 milliarder er rett rundt hjoernet, I mitt innlegg over skrev jeg at jeg ikke tror vi maa vente i mange aar. Med det menes en 5-6 aat som noen har antydet tidi andre innlegg.

Og gjenta en loegn er lite overbevisende, og bare dumt. Og kjedelig og lese. Foerst saa klager du paa hva jeg skriver, ogsaa gjentar du antall aar jeg sikter till-)) 1-2 aar. :wink: Og hausse er noe man gjoer naar man krever store verdier uten ett grunnlag. Det gjoer ikke jeg. naar jeg skriver at hvis ifmaNac og fimaVacc lykkes. Skulle alle vaert saa bakstreverske som deg, ville vi ikke kommet noen vei her i verden. Og PCIB ville aldri passert milliarden.

Men hvis vaar leveringsteknologi blir annerkjent i bransjen, og minst ett tosiffret antall selskaper( gjerne med ett to eller tre tall foran), innser at de maa tegne avtale med oss hvis de skal ha noen sjanse for aa lykkes, haaper jeg paa ett salg av PCIB etterhvert paa mellom 40 og 100 milliarder kr. Men foerst maa fimaVacc og fimaNac bekrefte at de fungerer. Med Waldays melding om “sterk respons” for begge, er haapet om dette sterkt.

Jeg ser frem i mot unnskyldningen du vil sende meg den dagens det skjer;-)).

8 Likes

Så lenge folk ikke driver med ren løgn, liker jeg faktisk alle innlegg her på tekinvestor. Synes vi har et levende og bra forum.

7 Likes

Levende forum.

En ting er sikkert lykkes PCIB med Chem, Vacc og Nac er Solo estimat om titalls milliarder konservativ!

Men den andre tingen som er sikkert ingen vet fasiten yet!

Lovende, helt klart. Som snøffelen sier, trekker en vinnerloddet av de 1/10 som lykkes er det enorm oppside.

6 Likes

Stiger pent, men fremdeles langt under emisjon kursen og hundrevis/tusenvis av prosenter unna target :wink:

4 Likes

Virker som det begynner å skje noe med kursen…

FimaVacc oppdatering like rundt hjørnet?

3 Likes

Det er jo guidet. God mulighet det, få uker igjen.

Big Pharma og videre mulig samarbeid / ikke samarbeid er også mulig nyhet før nyttår.

3 Likes

Passerer vi 30 i dag?
Begynner så smått å ligne på et forventnings-rally.

Minner om følgende:
Den regulatoriske løypa for fimaKJEM og fimaVACC er helt forskjellig.

FimaCHEM:
Her gir det mening å snakke om tiden til produktet er på markedet.
Selvsagt kan det oppstå bud på teknologien når som helst og/eller at pivotal studie i IGGk blir “avbrutt” av kontrollgruppen på etisk grunnlag etter mye kortere tid enn opprinnelig plan og fimaCHEM får godkjennelse , men det er for fimaCHEM rett å slå fast at som hovedprinsipp så gjelder betraktningene den regulatoriske vegen til ferdig produkt.

Altså , PCIB står for det regulatoriske og gjennomføringen av studien samt finansieringen.

FimaVACC:
Legger en til grunn hele det regulatoriske løpet til ferdig produkt til markedet her sett fra PCIB’s ståsted så mener jeg at det er med på å hindre det å se hvor dette produktet står i utviklingen.

Når selskapet offentliggjør resultatene på studien fase 1 i fimaVACC (og dersom de er positive) så er fimaVACC et produkt klart til å lisensieres ut på markedet til mange aktører innen vaksinasjon.
Altså , det vil bli skrevet avtaler med BP med upfront payment og samarbeide i klinisk innen vaksinasjon.
Hvorfor det?
Fordi behovet er skrikende stort.
Mange selskaper har problemer med effekten på vaksinene sine og her kommer PCIB seilende inn på arenaen med ny hitec teknologi med helt nye prinsipper for virkemåte og dersom en får overført resultatene fra dyr til mennesker , FANTASTISKE RESULTATER i følge PW.

Så når skal en kunne forvente et forventningsrally om ikke nå i selsskapet PCIB?

Vaccens resultater er guidet frigjordt før neste år og kan i prinsippet slippes i dag , på mandag…ja , når som helst.

Så jeg håper at folket ser forskjellen på CHEM og VACC.

CHEM’n er det PCIB som tar gjennom den regulatoriske mølla til ferdig produkt mens VACCn er det PARTNERENE via partneravtaler og sine respektive vaksiner som tar sluttproduktet til markedet.
Feiler partnerenes vaksiner så har det svært liten betydning for PCIB.
Gjør partnerenes vaksiner suksess så faller det mere kapital til PCIB.

Derfor , å sammenligne CHEM m VACC på hele det regulatoriske løpet blir lite hensiktsmessig.

9 Likes

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

1 Like

Mens jeg er marginalt over 50% sikker på hva jeg selv skulle ha svart i denne avstemmingen, kunne jeg med 100% presisjon sagt hvem av brukerne her inne som stemmer hva. :rofl:

5 Likes

Sjokkerende å se at noen vil være fornøyd med 60-70kr.
Da kunne de jo solgt i våres.

Dessuten er vi på vei opp av bølgedalen. Proppen rundt 29 ryker snart.

Man burde i det minste ta seg tid til å lese dette:
http://pcibiotech.no/the-potential-of-pci/

8 Likes

Bra innlegg @ufo, deler dine tanker rundt forskjellen på fimaVacc og fimaChem.

Må si jeg undres litt over at jeg ikke har fått noe svar av Ronny S angående mitt spørmål rundt vår partner Top10BP i FimaNac .

Tar det som ett tegn på att vi er inne på noe de rett og slett ikke kan kommentere for øyeblikket uten at det blir sett på som inside informasjon.

Mistenker at vi har truffet blink på vår teori og at de i disse dager forhandler/diskuterer med MedImmune, som er et heleid datterselskap av AstraZeneca (Top10BP) om veien videre inn i kliniske forsøk med en royalty avtale. UCL - University College London gruppen står klare de til å kjøre de nødvendige kliniske studiene i UK.

Denne og FimaVacc dybdeanalysen får vi håpe er på plass før vi smeller av nyttårsrakettene! :wink:
#2019 FANTASTIC ! ref. PW i godt humør på Q3 :sweat_smile:

5 Likes

Som hovedregel synes jeg vel at et selskap alltid skal svare.
Dette for at avsender får bekreftet at posten er mottatt av selskapet.
“vanlig høflighet”

Svaret derimot kan være så enkelt som,ingen komentar,og det må vi selvsagt akseptere.

3 Likes

Exciting 3 months ahead for us news hungry investors:

-December: Fimavacc results, we are less than one month away from having our first commercial product (licensing), which I’m hoping will further de-risk the investment case and establish our technology as a treatment modality for immunotherapy (both in oncology and infectious diseases)

-December/January: BP deal extension or upgrade of the collaboration agreement (this year we had the extension around 18 Jan)

-January: San Francisco conference with 30 minitues presentation, hopefully will be fimavacc centred presentation to capitalize on the results.

-January/February: start up of pivotal phase II for bile duct

In between, anything could happen with the ongoing collaboration agreements for fimanac and why not first licensing deal for fimavacc

This sounds very much like I company I want to sit quietly inside

13 Likes

Slik jeg forstår det, så ble det i studien som skulle være foranledningen for det evt. samarbeidet med MedImmune, hverken benyttet Fimaporfin/Amphinex (TPCS2a) eller LumiTrans (TPPS2a), så jeg skjønner ikke helt at hypotesen lever videre?

Derimot ble det som omtales som en veldig standard photosensitiser, chlorin e6 benyttet.

[quote=“FiloD, post:10694, topic:1008”]
Her skrives store ord om PCI teknologien
https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB/J009164/1 14

Our research has the potential to deliver impact for a wide range of beneficiaries, including clinicians and their patients, biomedical scientists and the pharmaceutical industry, as well as the direct academic participants at Bath and UCL. For the general public, novel methodologies that can facilitate the delivery of poorly absorbed chemotherapeutic agents will lead to the development of safer and more effective treatments, allowing the use of lower doses and reduction in chemotherapy side effects/morbidity. This outcome will have an impact upon quality of life in the UK and increase the effectiveness of public healthcare. In the pharmaceutical sector, biotherapeutics now comprise a significant proportion of all drugs on the market. Achieving the efficient delivery of such large often hydrophilic molecules to targeted tissues is a major challenge that can limit the therapeutic potential of otherwise promising clinical candidates, and may result in their abandonment, despite huge investments in their discovery and development. The development of tools that expand the scope of the PCI technique are likely to be of great benefit to the pharmaceutical industry in the next 5-10 years (half the new drugs in late-stage clinical trials will soon be antibodies, peptides, nucleic acids, and other macromolecules). For companies in the UK, this could impact positively on economic performance and competitiveness in the global market place, and thus the wealth of the UK.

Men dette vet jo vi aksjonærer i PCIB allerede. Det er derfor ikke undelig at vi er mange som er helt uforstående til valuation på PCIB.
Et biotec IPO i USA værdisettes til mellen 150 og 350 mio USD (1,3 - 3,1 mia).
Altså et selskap som typisk skal starte en fase II og har 10-15 år til evt markedsadgang.
PCIB i avsluttende fase med mulig markedsadgang om 2-4 år er værdsat til under 1 mia. ???
Og med en teknologi som ovenstående vurderer til å ha “The development of tools that expand the scope of the PCI technique are likely to be of great benefit to the pharmaceutical industry in the next 5-10 years”

Og kunne “This outcome will have an impact upon quality of life in the UK and increase the effectiveness of public healthcare”

Det er vist kun en ting å si. Løp å kjøp. :slight_smile:

1 Like

Dette er PCI, men ikke PCIB!