Det ble oljeproduksjoskutt. Da kan vi ganske sikkert forvente at boersen holder seg opp lenger.
De fleste PCIB-aksjonærer kjenner vel til hvorfor og når H&N-studiet ble lagt på is:
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2015/08/Q2-2015-Report.pdf
"PCI Biotech has, following a strategic review of the company’s assets, decided to stop the ENHANCE study and focus the company’s resources towards the clinical bile duct cancer study and the promising immunotherapy opportunities offered by the PCI technology.
Optimising intra-tumour illumination in recurrent and metastatic head and neck cancer has turned more time consuming than anticipated, and the complexity has further increased with the recent need to extend the treatment margin in the tumour rim. Recent updates on among others, checkpoint inhibitors (CPIs), also suggest that the competitive landscape for treatment of these patients will change dramatically in the near future. This will likely result in significantly increased competition for both clinical recruitment and market access, as well as a much higher risk for needing a large phase III study for regulatory approval of Amphinex in this indication. The increased technical complexity and the recent updates on competing products, caused the company to re-evaluate the competitive ability
of Amphinex in recurrent head and neck cancer.
The promising early signs of tumour response seen in Phase I seem to translate well to the smaller cohort of patients in the ENHANCE study that are eligible for surface illumination. These patients respond as expected to the treatment, with a majority so far being durable complete responders. The company will evaluate how these results can be best utilised going forward.
Following termination of the ENHANCE study, the closing down procedures will continue at least throughout 2015.
Og at:
" also suggest that the competitive landscape for treatment of these patients will change dramatically in the near future."
gjaldt Mercks Keytruda.
Nå har nok et forsøk på å få til noe i H&N feilet. Fra dagens Endpoint News (7. des 2018) er det denne gangen AstraZeneca som går på en smell.
Resultatene som PCIB har på H&N slår alt som er ned i støvlene, og trusselen om den harde konkurransen har virkelig aldri slått til, not even close.
H&N er et asset PCIB har som er tillagt null verdi, men har helt sikkert stor verdi.
Følgende punkt fra PCIBs 2Q15 rapport må også trolig revurderes
as well as a much higher risk for needing a large phase III
study for regulatory approval of Amphinex in this indication"
Trolig vil man kunne gå rett på et registreringsstudie så snart optimalsering av belysning er i boks.
Fant PCIB en dose på H/N som ikke hadde betydelige bivirkninger? Mener å huske at dosen som gav så fantastiske data (betydelig CR) også skadet friskt vev rundt behandlet tumor. Da må de evnt begynne på en ny fase 1 studie for å finne riktig dose… (når den tid kommer)?
Se hva Merck gjør med Keytruda, Hadde Pcib hatt penger, Tenk hva de kunne gjort med Amphinex.
Takk for info! Er disse bivirkningene for store for at man kan evnt starte direkte på en pf2 ( så langt myndighetene godkjenner det)? Går vel ikke ann med lavere dose enn 0-25mg/kg?
Hvis tallene ovenfor i tabellen over bivirkninger referer til DLT (dose limiting toxicity) så er jo nivå 0 og 1 laveste toxicity så jeg vil ikke tro dette skule være nok til å stoppe en videre study.
Hvis fase 1 ble fullført (usikker på om det ble det) ser jeg ingen grunn til at man må i gjennom dette på nytt, slik at man kan søke om pf2, men det bli vel helt opp til FDA skulle jeg tro.
Når PCIB fikk pf2 for bile duct med 19 pasienter skulle man tro det samme kunne skje med Head&Neck med samme antall pasienter og til og med med supre resultater som overgikk bile duct sine 2 CR i fase1.
Ikke snakk om H&N coam funkerte ikke og brannt hull i godt vev. Langt fra ferdig utviklet. Ha fokus på like metoder som bilduct!
H/N studiet hadde fantastiske resultater med utvendig belysning!!!
det var da de prøvde med innvendig belysning at det virket Alt for godt.
så det måtte til en utvidet studie for å finne det optimale for innvendig belysning.
De reknet med at de da ville bli forbikjørt…
noe de tydeligvis ikke gjorde,
tror denne kan bli tatt frem igjen.
Husker prins Charles var på besøk i London for å se på dette fantastiske …
for fantastisk er pcib!!
$$ God Helg…
Slik jeg har forstaatt var aarsaken til at det gikk galt med H/N studiet at de brukte de for store doser. Og at de byttet til IGGk fordi det var mye stoerre konkuranse paa H/N omraadet.
Saa istedenfor aa starte H/N studiet paa nytt med mindre doser, valgte de aa bytte til IGGk isteden. For H/N studiet viste de at det virket, slik at det var mye smartere aa bytte til en kreftsykdom som ikke hadde noen adekvat behandlingsform, eller konkuranse og snakke om. Og det har vist seg aa vaere riktig. I IGGk studiet, benyttes det mye mindre doser enn de brukte i H/N studiet.
Dette er ikke korrekt
En av grunnen til forskjellig amphinex-dosering er at det i h/n var bleomycin som var kombi-medisinen, mens det i gallegang er gemcitabine – dette vil jeg tro er grunnen til hvilke doser som brukes, i tillegg til at kreftvevet antagelig er annerledes og det også kan innvirke på hva som anses som formålstjenlig amphinex og lysdose.
Gallegang var allerede planlagt og i gang da h/n ble satt på is og h/n la ikke føringer på dosenivåene i gallegang.
Jeg mener og ha lest ett sted for lenge siden at de benyttet doser paa 0,75 og 0,5 i H/N studiet, mens det i IGGk studiet benyttes noe rundt 0,25 eller lavere.
Men hvis jeg husker galt, ber jeg om unnskyldning for feilinformasjonen.
De benytter mindre doser, men det har ikke noen sammenheng med h/n-studien.
0.25mg/kg dosen fra cohort IV
The selected dose (Cohort IV; six patients) for the upcoming pivotal study, showed an interim average overall survival data of 19.8 months per October 2018, with two out of the six patients still being alive.
Five patients had measurable tumours at baseline and tumour response was seen in three (60%) of these patients. The median overall survival for this group ended at 21.7 months.
Se ovenfor. Dosene står der
Økonomien i dette var vel også en grunn.
De får mere betalt pr behandling i IGGK og et slikt utgangspunkt er gunstig dersom en senere prøver seg på H/N.
https://www.ous-research.no/home/institute/news/16543
“This study, which was conducted at the UCL, shows promising results of using TPCS2a-mediated photochemical internalisation as a drug delivery technology to enhance the efficacy of the chemotherapeutic agent bleomycin in heavily pre-treated cancer patient population and suggest that this treatment could have an important role in interventional oncology. It also paves the way for further clinical development of the PCI method and for testing of the technology with other drug molecules on different tumour types.”
Noen år gammel men spenstig konklusjon okke som
Ja det er bare å sitte i ro,og la tiden jobbe for pcib. Ingen skyer så langt øyet kan se her…
Mener bleomycin er den de prøvde ut i H/N. Satser på at dette kan komme opp og gå igjen på et eller annet tidspunkt.
Brukt de siste par ukene til å snitte ned fra ca 49 til ca 35. Vurderer å øke ytterligere denne uken for å «nærme» meg emi kurs. Kun et par uker igjen av året, og gleder meg voldsomt til Fimavacc data som er guidet any day, og etterhvert oppstart av pivotal fase. Å sitte finansiert flere år frem i tid, er attraktivt i disse litt urolige børstider. Det gir ledelsen arbeidsro.