Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

PCI Biotech Småprat (PCIB)

pcib_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff295dd7cc0>

Idioten, tror ikke du skal være redd for at ikke markedet forstår om det viser seg å være gode resultater. Disse tolkes av Van der Burg og hans team i Leiden. BP er kjent med teamet og kan se resultatene bedre enn de fleste her😂

Kjenner på en dag som denne at det er utrolig deilig at vi har penger til drift i 16-18 måneder. Mange gode biotekcase rundt omkring, men akkurat nå er cash i en god forhandlingsposisjon, og vi har cash så der slipper vi å lure på hvem som må knuse sparegrisen ved neste korsvei.

Ja, BP skjønner resultatene og det er det som er viktigst, og er de fantastiske, tror jeg de kommer til å bruke annen ordbruk enn “oppmuntrende”.

Videre har jeg stor tro på gode resultater. Det vi vet er vel tidlig og sterk immunrespons, men ikke like stor som på mus. Pw har vel og nevnt pga virkemekanismen(et eller annet) er det større sannsynlighet enn vanlig at vi får samme immunrespons som på mus. Så alt vi nå trenger er at alle de viktige responsene er med i større eller mindre grad.

3,5 milliarder i Mcap når vi ved aksjekurs på 95kr målet for 2019 må vel være 5 milliarder i Mcap :wink: 125 kr

Det er jo klart han kommer til å snakke oss der, dersom dybdeanalysen har blitt publisert i en high level tidsskrift før/under konferansen.
Lov å håpe på små under på denne tiden av året.! :christmas_tree:
Og håpet skal ingen få ta fra oss!

Ultimovacs har en vaksine som det skal kjøres ett registreingsstudie på med en checkpoint inhibitor løsning som stammer fra det svenske pharma selskapet de kjøpte tidligere i år.
Og så får vi håpe at FimaVacc blir siste ingrediens i den Vaksinen og slår alt annet langt ned i støvlene. :grin:

Enda har jeg ikke fått svar av Ronny S. angående FimaNac !!!
Virker noe påfallende da alle mine tidligere spørsmål har blitt besvart senest innen 1 uke og nå har det gått over 2… :christmas_tree:

Var det BioNTech du spurte om?

Jeg har også alltid fått svar, selv om det har gått litt tid i enkelte tilfeller.

Mener å huske at einarsson hevdet at fimaVACC er en ny type adjuant som også kunne brukes i feks forebyggende vaksiner , eks.vis influensavaksiner m .fl.

kanskje jeg må på foreningen å handla inn bamsemums og fanta og kanskje kommer kongen.

Ja

Den skal også fungere på virus.

Vanskelig å sette pris på slikt.

Bavarian må jo opplagt være en av de som er interressert.

@Investor Jeg spurte om en kommentar rundt dette som ble gravet frem av @StockDZ

Og med det fantastiske gravearbeidet til @StockDZ forstår jeg ikke annet enn at neste steg hær for oss blir en klinisk avtale med TOP10BP for vår FimaNac teknologi.

Forsknings samarbeidet med Medlmmune og UKRI ble altså startet nov. 2015 .
Altså 2 mnd etter at samarbeidsavtalen Top10BP med PCIB ble inngått !!!
MedImmune, LLC er et heleid datterselskap av AstraZeneca TOP10BP
FimaNac samarbeid med TOP10BP startet Sep. 2015.

https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB%2FJ009164%2F1
Vi diskuterer allerede med potensielle mottakere og sluttbrukere av vår foreslåtte forskning på både klinisk og kommersiell arena . For eksempel, det norske legemiddelfirmaet PCI Biotech AS (spesialister i utviklingen av PCI-teknologi) og deres forskningsdirektør, dr. Anders Hogset; og colin hopper, akademisk leder av enheten for oral og maxillofacial kirurgi, på ucl sykehuset.

Etter all graving og spekulering her på forumet mener jeg at det er 4 mer eller mindre spekulative triggere.

1. Huberts avgang - BioNtec avtale, klinisk.
  2. Ukri/Medimmune - Astra og Pci er i samarbeid mest sannsynlig topp-tier. Gjelder kansje peptidevaksiner. - Avtale mellom Merck og Pcib, kan bli kjempestor.
  3. Ultimovacs. Har også samtaler med Merck og hvor Pcib også er inne i bilde.- Gedigen avtale mellom aller tre.
  4. PW “forsnakkesle” på q3. - Pcib er antakelig i forhandlinger med partner i Asia.

Falt mindre enn hovedindeksen. -3,58% mot -3,75%. :partying_face:

Er vel ikke så mye «gnist» som skal til, før den fyker nordover igjen…

Ganske avgjoerende resultater vi venter paa egentlig. For det stoerste haapet ved topp 10 BP fimaNac avtale og gode fimaVacc resultater, ligger i at de andre 9 topp 10 BP selskapene kontakter oss for avtale/samarbeid. Vel, om ikke alle, saa ihvertfall halvparten av de. For naar man ser paa alle problemene denne delen av paharma bransjen har hatt med levering av medisiner, burde det bekymre noen og enhver i og bli parkert.

Presenterer PCIB gode resultatet naa, har jeg store forventninger til dette.

Denne dukket opp på facebook i dag, jeg håper vi kan være med å levere gaven:
image

Nasdaq litt i pluss nå, en halv prosent eller noe, og forventningen på OSE til NASDAQ var vel minus et par prosent like før stengetid for OSE, noe som bidro til at nesten alle aksjer på OSE, også PCIB, ble dratt ned.

Den forskjellen på 2,5%, som kanskje blir mer, bør gi en fin rekyl på OSE i morgen, med PCIB i front som allerede var i ferd med å snuse på 30-tallet.

Satser på at det blir en fin dag i morgen .

Det kan komme OPEC produksjonskutt i morgen ogsaa, noe som kan lede til en enda stoerre opptur, Men paa sikt tror jeg markedet skal ned. Det kan og komme motreaksjoner fra Kina, som kan sende boersene ned igjen. Det er den amerikanske okonomien( Trumphs overforbruk;-) som hindrer markedet i og krakke helt. Men hvis ikke seddelpressene startes igjen, ser det stygt ut paa sikt. Tror det kommer til aa skje hvis det blir for ille, og saa svil boersene stige igjen.

Så lenge trusselen om full handelskrig mellom USA og Kina lurer - og før det kommer økonomiske størrelser inn i børsmeldinger fra den lille buketten av norske biotekselskap - så blir det en “bumpy road” framover. Sterke kliniske data og oppnådde regulatoriske milepæler/ privilegier kan gi et visst dytt oppover. Men vi har sett det om igjen og om igjen - ikke bare i PCIB- at markedet vegrer seg for å stable forventningsverdier år etter år. Det blir som å legge lag på lag av organisk materiale i ei tønne eller en silo; innholdet siger over tid sammen.

Jeg skal vokte meg vel for å kommentere de gjeldende forventningsverdiene for selskapene i den lille buketten - og langt mer forholdet mellom dem. Konstaterer bare at det er som det er. Ulik historikk, ulike eierforhold og troverdighet over tid spiller nok inn.

Nå vil jeg ha kommersielle avtaler i PCIB. Noe konkret å regne ut fra. Noe som blir ei betongskive i tønna. Hver betongskive trenger ikke være så himla stor. Poenget er at selskapet kan demonstrere at det er i stand til å kommersialisere på resultatet av mange, mange års forskning og utviklingsarbeid.

Rigget for heftig rekyl i morgen. Egentlig veldig sterk idag. 4 prosent ned på indeks er jo jevngodt med børskrakk. Hvis sentimentet holder seg skal vi teste 29 kr igjen i morgen.

Ellers flott innlegg Abacus. 110% enig. Selskapet må levere også kommersielt.

9,09% sjanse for en oppdatering for VACC i morgen med 11 børsdager igjen før jul.

Vel, naa ser det ut som at vi maa betale for det stoerste gjeldseksperimentet verden noen gang har sett i nyere tid. For etter finanskrisen i 2008, har de ikke fikset noenting. Bare gjort alt mye verre. Verdens ledere og sentralbanksjefer har greid kunsstykket med aa oeke verdens gjeldsnivaa med 60% siden den gang, og i 2008 ble finanskrisen utloest av for mye gjeld.;-))) De burde vaert buret inne alle sammen,

Er redd dette vil ende med at de blir tvunget til aa ta en Kypros og toemme folks bankonti og konfiskere gull for aa rette opp statsbalansene. Det har skjedd foer og kan skje igjen. Det paradoksal er at foer det skjer, er det store muligheter for at de vil gjoerde den samme feilen enda en gang?? og trykkke mer penger og senke rentene, slik at gjeldsbergene blir enda stoerre, foer alt igjen faller sammen i fisk.

Maa si jeg er uendelig glad for at PCIB allerede er finansiert i en 3-4 aar foer dette helvete bryter loes. For naa trenger vi ikke aa bekymre oss for noen form for finanskrise konkurs. Og skulle vi sammen med vaare partnere i loepet av denne perioden greie aa loese hele eller deler av kreftgaaten, vil PCIB gaa til himmels, uansett finanskrise eller ikke. Det vil vaere saa sensasjonelt at en hel verden vil kaste over PCIB aksjen.