Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Er vel ikke så mye «gnist» som skal til, før den fyker nordover igjen…

6 Likes

Ganske avgjoerende resultater vi venter paa egentlig. For det stoerste haapet ved topp 10 BP fimaNac avtale og gode fimaVacc resultater, ligger i at de andre 9 topp 10 BP selskapene kontakter oss for avtale/samarbeid. Vel, om ikke alle, saa ihvertfall halvparten av de. For naar man ser paa alle problemene denne delen av paharma bransjen har hatt med levering av medisiner, burde det bekymre noen og enhver i og bli parkert.

Presenterer PCIB gode resultatet naa, har jeg store forventninger til dette.

5 Likes

Denne dukket opp på facebook i dag, jeg håper vi kan være med å levere gaven:
image

11 Likes

Nasdaq litt i pluss nå, en halv prosent eller noe, og forventningen på OSE til NASDAQ var vel minus et par prosent like før stengetid for OSE, noe som bidro til at nesten alle aksjer på OSE, også PCIB, ble dratt ned.

Den forskjellen på 2,5%, som kanskje blir mer, bør gi en fin rekyl på OSE i morgen, med PCIB i front som allerede var i ferd med å snuse på 30-tallet.

Satser på at det blir en fin dag i morgen .

7 Likes

Det kan komme OPEC produksjonskutt i morgen ogsaa, noe som kan lede til en enda stoerre opptur, Men paa sikt tror jeg markedet skal ned. Det kan og komme motreaksjoner fra Kina, som kan sende boersene ned igjen. Det er den amerikanske okonomien( Trumphs overforbruk;-) som hindrer markedet i og krakke helt. Men hvis ikke seddelpressene startes igjen, ser det stygt ut paa sikt. Tror det kommer til aa skje hvis det blir for ille, og saa svil boersene stige igjen.

2 Likes

Så lenge trusselen om full handelskrig mellom USA og Kina lurer - og før det kommer økonomiske størrelser inn i børsmeldinger fra den lille buketten av norske biotekselskap - så blir det en “bumpy road” framover. Sterke kliniske data og oppnådde regulatoriske milepæler/ privilegier kan gi et visst dytt oppover. Men vi har sett det om igjen og om igjen - ikke bare i PCIB- at markedet vegrer seg for å stable forventningsverdier år etter år. Det blir som å legge lag på lag av organisk materiale i ei tønne eller en silo; innholdet siger over tid sammen.

Jeg skal vokte meg vel for å kommentere de gjeldende forventningsverdiene for selskapene i den lille buketten - og langt mer forholdet mellom dem. Konstaterer bare at det er som det er. Ulik historikk, ulike eierforhold og troverdighet over tid spiller nok inn.

Nå vil jeg ha kommersielle avtaler i PCIB. Noe konkret å regne ut fra. Noe som blir ei betongskive i tønna. Hver betongskive trenger ikke være så himla stor. Poenget er at selskapet kan demonstrere at det er i stand til å kommersialisere på resultatet av mange, mange års forskning og utviklingsarbeid.

26 Likes

Rigget for heftig rekyl i morgen. Egentlig veldig sterk idag. 4 prosent ned på indeks er jo jevngodt med børskrakk. Hvis sentimentet holder seg skal vi teste 29 kr igjen i morgen.

Ellers flott innlegg Abacus. 110% enig. Selskapet må levere også kommersielt.

8 Likes

9,09% sjanse for en oppdatering for VACC i morgen med 11 børsdager igjen før jul.

5 Likes

Vel, naa ser det ut som at vi maa betale for det stoerste gjeldseksperimentet verden noen gang har sett i nyere tid. For etter finanskrisen i 2008, har de ikke fikset noenting. Bare gjort alt mye verre. Verdens ledere og sentralbanksjefer har greid kunsstykket med aa oeke verdens gjeldsnivaa med 60% siden den gang, og i 2008 ble finanskrisen utloest av for mye gjeld.;-))) De burde vaert buret inne alle sammen,

Er redd dette vil ende med at de blir tvunget til aa ta en Kypros og toemme folks bankonti og konfiskere gull for aa rette opp statsbalansene. Det har skjedd foer og kan skje igjen. Det paradoksal er at foer det skjer, er det store muligheter for at de vil gjoerde den samme feilen enda en gang?? og trykkke mer penger og senke rentene, slik at gjeldsbergene blir enda stoerre, foer alt igjen faller sammen i fisk.

Maa si jeg er uendelig glad for at PCIB allerede er finansiert i en 3-4 aar foer dette helvete bryter loes. For naa trenger vi ikke aa bekymre oss for noen form for finanskrise konkurs. Og skulle vi sammen med vaare partnere i loepet av denne perioden greie aa loese hele eller deler av kreftgaaten, vil PCIB gaa til himmels, uansett finanskrise eller ikke. Det vil vaere saa sensasjonelt at en hel verden vil kaste over PCIB aksjen.

4 Likes

ja, eg har gitt opp alt annet enn pho og pcib,
No skal eg bite meg fast i uroen de neste to årene, også tenker eg mye potensiale er tatt.

I værste fall 3år.

Håper det blir mye formueskatt å betale :wink:

5 Likes

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Da er jeg nok en gang aksjonær i PCIB. Det var ikke akkurat en hyggelig opplevelse å være PCIB aksjonær første halvår 2018, men satser på at 2019 kan bli noe ganske annet.

17 Likes

Denne kan være litt intressant. Tydleligvis en moderator som brukes av BP og Pci biotech. Kan se ut som han er den fremste forskeren på leverkreft. Hvorfor skal Pcib bruke ham som konsulent om det ikke var igjennom samarbeidet med topp-tier? Kjenner jeg er veldig spent på samarbeidet med topp-tier og hva den vil føre til.

http://www.peerview.com/info/150204844-2-2

Course Director and Moderator
Ghassan Abou-Alfa, MD, MBA
Attending
Memorial Sloan Kettering Cancer Center
New York, New York

Ghassan Abou-Alfa, MD, MBA, has a financial interest/relationship or affiliation in the form of:
Consultant for Agios Pharmaceuticals; Amgen; Aptus Pharmaceuticals, Inc.; ASLAN Pharmaceuticals; Astellas Pharma Inc.; AstraZeneca; Bayer; Bristol-Myers Squibb; Boston Scientific Corporation; CARsgen Therapeutics; CASI Pharmaceuticals, Inc.; Celgene Corporation; CytomX Therapeutics; Daiichi Sankyo; Debiopharm Group; Delcath Systems Inc.; Eisai Inc.; F. Hoffmann-La Roche Ltd.; Gilead Sciences, Inc.; Halozyme, Inc.; Inovio Pharmaceuticals, Inc.; Ipsen; Merck & Co., Inc.; MedImmune; Onxeo; PCI Biotech; sanofi-aventis; Servier; Silenseed; SillaJen Inc; Sirtex; and Yakult Pharmaceutical Industry.

5 Likes

Flott London, men er du ute av nano igjen,?

Må være nydelig i disse tider å være inne i et biotekselskap som PCIB som har fullfinansiert reg studie!

Resten av selskapene (biotek) på OSE må snart hente penger? (Tenker ikke Photocure her)

1 Like

Litt forvirret først av den kursbeskrivelsen du lenker til, men en mann med mange jern i ilden dette, ja. Det er jo omtrent alle de store farmasiselskapene han har vært konsulent for, i tillegg til en drøss av de mindre. Han har nylig vært med på en fase 3 studie for ikke-BP selskapet Exelixis, som ble presentert på ESMO nå i høst. Og om Memorial Sloan Kettering Cancer Center, hvor han hører hjemme, kan men lese at de “are studying the combination of chemoembolization with immunotherapy”.

Enig i at det er høy sannsynlighet for at Memorial Sloan Kettering Cancer Center og denne mannen er involvert i BP-samarbeidet. - Sikkert verdt å grave videre i :thinking:

1 Like

Ikke helt, men har kvittet meg med 75% av beholdningen. Men nedsalget har skjedd gradvis den siste tiden og pengene har stått på ASK inntil jeg kjøpte med inn i PCIB med deler av kapitalen i dag. Greit å ha noe tørt krutt i bakhånd i disse tider.

1 Like

Er det ikke bedre å spørre hvor ønsker dere kursen ? Gir et bedre bilde tror eg

Han har ikke lovet noe. Det har blitt guidet om melding angående Vacc i år. En guiding er ingen lovnad. Det er mer riktig å kalle det en forventning eller rettledning til tidspunkt for melding.

Ting tar den tiden det tar. Om meldingen kommer som guidet, eller senere - har i det store bildet ingenting å si.

5 Likes

Så snart ledelsen i et børsnotert selskap vet at en tidligere guiding i vesentlig grad blir feil, så skal det meldes. Når det så tydelig er guidet at hovedkonklusjonene i FimaVACC-resultatene blir presentert før nyttår, så vil det derfor enten komme resultater eller kontrabeskjed i form av en børsmelding før nyttår.

Og helt enig med deg @Ebitor, en slik kontrabeskjed bør evt. sendes ut i god tid før jul. Resultater kan godt komme 08.00 den 21. desember.