Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Hvor fort er ikke PCIB kursen over PHOTO kursen ved gode Vacc resultater💪

3 Likes

Takk Jubel, det er akkurat mine tanker her.

2 Likes

Ved å kjøpe aksjer så investerer du penger i et gitt selskap og dets ledelse. Hånd i hånd med dette vil du da kreve tilbakemelding på hvordan situasjonen er og hva målsettingene til selskapet er! CEO er en agent for aksjonærene som skal sørge for å maksimere markedsverdien. Det å føre en åpen dialog med markedet er ekstremt viktig for å få betalt i form av høyere aksjekurs, noe som burde være å anse som et vesentlig poeng for børsnoterte selskap? Nå har det seg slik at jeg føler at aksjekursen betyr niks og nada hos våre ledere! Det er en ekstremt feilaktig tilnærming for et børsnotert selskap, uansett hvilken bransje man befinner seg i.

Kommunikasjonspolicyen til PCIB virker å være å si minst mulig, siden alt de sier blir tolket ned til minste detalj og da er det tryggest å holde kjeft. Vel, jeg er enig med ledelsen i at vi aksjonærer overtolker det de sier, men hvorfor gjør vi det? Fordi vi mangler ekstremt mye nødvendig informasjon som underbygger at investeringen vår er i trygge hender! Hva driver de egentlig på med på det kontoret sitt? Vi kan gå flere kvartaler uten å bevege oss en millimeter fremover! Negativ fremdriftsrapportering tror jeg aldri jeg har opplevd før jeg ble PCIB aksjonær. Men realiteten er at vi en gitt måned venter i spenning på meldingen som allerede er «overdue» for å plutselig få beskjed om at vi kan forvente denne nyheten om et halvt år. Og dette synes flere her på tråden er helt greit. «De melder når de har noe å melde» sier menigmann (les; Mr. Blåøyd). Er dette virkelig OK? I think not! Jeg mener det er på tide at Per Walday stiger ned fra sin høye hest og gjør jobben sin som CEO. Kroniske skivebom på guiding har følgende implikasjoner: barbert kursverdi, tapt tid i forhold til konkurrenter, pasienter som faller fra, etc. For en ledelse som uansett bare dytter opsjoner fremover i tid så betyr det ikke så mye i kroner og øre, men man skulle tro at forventninger fra aksjonærer kunne motivere til økt stå-på-vilje samt litt mer «pleiende» aksjonærpolitikk.

En klok amerikansk forretningsdame (Denise Morrison) er kjent for følgende sitat: «the single most important ingredient in the recipe for success is transparency because transparency builds trust». Jeg skjønner såpass at man i et biotek selskap ikke kan gå ut med for mye informasjon (yrkeshemmeligheter, patenter, etc.). Men Denise Morrison har forstått poenget som flere her på tråden fremdeles ikke klarer å ta inn over seg, nemlig tillit . Tidslinjene PCIB stipulerer blir stadig skjøvet foran seg. «Pytt, pytt» tenker de, vi flytter guidingen et halvår frem i tid. Hvis man skal anta at Tekinvestors medlemmer er representative for aksjonærmassen i PCIB så forstår jeg hvorfor ledelsen tar manglende fremdrift med knusende ro. Det er omtrent bare undertegnede (og et par til) som faktisk lar seg provosere av dette makkverket av en ledelse. «Hvis man er misfornøyd så får man bare selge seg ut» foreslås det blant Tekinvestors utvalgte. Akkurat som om vedkommende har vetorett på at dette forumet er forbeholdt positive innspill! Skal det klages må man faktisk bestille en tur til Jerusalem for å besøke Vestmuren (a.k.a. Klagemuren). Det er visstnok bare her det er aksept for misnøye.

Etter personlig å ha gått langt ned i kjelleren for å fikse finansiering for å unngå å bli utvannet i emisjonen, så hadde jeg faktisk forventet at selskapet ville «stå litt mer på tærne» i forhold til å «pleie» aksjekursen. Og i ordets rette betydning tenker jeg da først og fremst på å holde egen tidsplan, som et minimum. Vi har sett gjentatte ganger hvor mye av selskapets verdi som barberes vekk etter meldinger om forsinkelser. Og jeg ser nå konturene av to nye tidssprekker! FimaVACC har de gitt indikasjoner på at skal være fullført i 2018. PFII skal starte «early 2019». Får dagens ledelse til dette? Her kommer ordet tillit inn igjen og har en vesentlig betydning. Jeg tror ikke de klarer det for min tillit er nå syltynn. At man skal bli positivt overrasket dersom selskapet holder egen guiding er i mitt hode fullstendig latterlig. Min forventning er at når man guider på noe så holder man ord flere ganger enn man sprekker på estimeringen. Det har vi dessverre ikke erfart fra dagens ledelse som best kan beskrives med følgende filmtittel:

PNG

Jeg sitter lastet til ripa med aksjer. Jeg har stolt på ledelsen angående tidsestimatene som er blitt skissert. Sett i etterkant har jeg gjort mange elendige vurderinger og tar selvkritikk for disse. Den ekstremt lite ydmyke ledelsen i PCIB derimot, de trenger ikke verken ta selvkritikk eller være bekymret for manglende fremdrift siden det sitter en hel haug med aksjonærer og forsvarer alt de gjør såpass mye og ofte at de antageligvis får en følelse av å være udødelige! Min forventning til meldinger resten av året er at det ikke kommer flere! Orker ikke en gang å ha håp om at det dukker opp noe siden jeg har brent fingrene opptil flere ganger på nettopp dette. Og som de fleste vet: “brent barn skyr ilden”.

Sånn, dagens hjertesukk er over. Da kan dere fortsette med euforien, kursmål på fire siffer, spådommer om fremtidig markedsdominans og juleglede!

8 Likes

God ide! :laughing:

Med PCIB sine ledere som utgangspunkt er jeg redd dette blir en vitsebok :relaxed:

Per Walday og co ordner biffen før nyttår! Om det blir hvit jul vites derimot ikke. Det har ikke Walday ansvaret for😜

Har full tiltro til guidingen framover.

Det viktigste og utrolig vanskelige er vel å finne noen holdepunkter for hvor stor sjansen er for å lykkes. Særlig på vacc og nac er det så å si umulig.

Men jeg tror ikke vi kan få hjelp, verken fra ledelsen eller noen andre.

1 Like

Ut i fra den informasjonen vi har om fimaVACC og fimaNAC er dette umulig å spå. Det eneste håndfaste vi har per dags dato er LOA på fimaCHEM. Og den har jeg stor tro på!

Ledelsen tviholder på informasjon som kan avdekke innholdet av kista! Om det er gråstein eller gull i den vil tiden vise…

Jeg tror ellers at ledelsen vår er ekstremt dyktige på det de er ansatte til å gjøre (“forske”). De er noviser i å maksimere aksjonærers verdier samt kommunisere med omverdenen.

3 Likes

ENORME markeder det er sikkert! Like sikkert som at gode teknologier med kun potensiell/lovende resultater prises hinsides (eks Moderna)
HVEM skal PCIB SAMARBEIDE MED om VACC resultater er GODE, DET BLIR SPØRSMÅLET!

Interessant å se Moderna prising. Ikke minst at AstraZeneca er eier. Er det denne klubben PCIB er del av er dagens «lave» prising et mysterium. Mysterier blir alltid løst. PCIB løser gåten😜

The fourth largest shareholder is AstraZeneca and related entities, which command 25,499,325 shares (8.4%). Moderna’s pipeline is led by AZD8601, a localized regenerative therapeutic for vascular endothelial growth factor VEGF-A that is being led through clinical development by AstraZeneca. VEGF-A advanced to a Phase II trial earlier this year.

Moderna and AstraZeneca are co-developing mRNA therapeutics under an up-to-$420-million-plus collaboration launched in 2013.

Localized regenerative therapeutics is one of Moderna’s six “modalities” or groups of programs with common product features and the associated combination of enabling mRNA technologies, delivery technologies, and manufacturing processes.

Details of the rest of Moderna’s pipeline have not changed since the company filed its initial IPO registration on November 9.

Headquartered in Cambridge, MA, Moderna and its collaborators have advanced a development pipeline of 21 programs since the company’ inception in 2010—of which 10 have entered clinical studies and another three have open INDs. The company’s therapeutic and vaccine development programs span infectious diseases, oncology, cardiovascular diseases, and rare genetic diseases.

Mitt inntrykk er at de aller fleste som betyr noe driver med vaksinasjon. Så aller eller ingen eller en plass midt i mellom.

Mitt inntrykk er at for nac er det en del andre ting enn selve leveringen som må løses, men at det er gjort store fremskritt på alle områdene. Det samme gjelder vacc, men i mindre grad så komplekst og vanskelig.

Er sikkert på jordet, det er jo umulig å skjønne hvordan ståa er i verden. Uansett gjør en seg jo opp en mening om alt en ikke har greie på også.

For meg virker det som om samarbeidet på RNA området er bredt og mange samarbeider på tvers. Skal ikke utelukke at både Merck, Modena og Astra er med for å løse problemene og at Pcib har en rolle her.

1 Like

Surrealistisk å se at selskap som svir av milliarder og er priset til hundrevis av milliarder ikke har kommet lenger i løypa enn PCIB?

PCIB priset til milliard. Er det mulig i biotek med tilhørende potensial som PCIB har med chem, vacc og Nac med denne prisingen??!

Fra link over i forrige innlegg:

The proposed IPO surfaced nine months after Moderna raised an additional $500 million in a financing round the company said would help it fund further R&D into its pipeline of messenger RNA (mRNA) treatment candidates.

As of September 30, Moderna had raised more than $2.6 billion in total funding from its strategic collaborators and investors, and had cash, cash equivalents, and investments of $1.2 billion, the company stated in its prospectus.

Through September 30, Moderna added, it has incurred approximately $480 million in expenses to advance its platform technology and intellectual property.

1 Like

Leser en om historien til Moderna skjønner enn litt om satsningen på RNA.

2 Likes

Nok et eks på at det er stor betalingsvillighet, her opp mot 8 milliarder for forskning! Og dette var i 2011. Og det finnes flere samarbeid siden den gang som viser flere feiler men betales milliarder for forskning.

Nei noe virker snodig med PCIB prising gitt chem, vacc og Nac pipeline og plattform? En milliard? Mulig?

https://seekingalpha.com/article/313249-pharmacyclics-scores-big-with-janssen-biotech-deal

Pharmacyclics Scores Big With Janssen Biotech Deal
Dec. 12, 2011 10:13 AM
By Marie Daghlian

Janssen Biotech, a unit of Johnson & Johnson (NYSE:JNJ), is paying Pharmacyclics (NASDAQ:PCYC) $150 million upfront for rights to co-develop and market its lead anti-cancer compound PCI-32765. The first-in-class oral Btk inhibitor blocks signaling in a critical pathway needed for tumor growth and proliferation. It is currently in early- and mid-stage studies across a variety of blood cancers, including non-Hodgkin’s lymphoma.

In addition to the upfront payment of $150 million, Sunnyvale, California-based Pharmacyclics will be entitled to receive up to $825 million in development and regulatory milestone payments. The companies have agreed to share development costs for oncology and other indications, excluding inflammation and immune-mediated conditions, with Pharmacyclics paying for 40 percent of the costs and Janssen picking up the rest. The partners will share profits equally in a 50/50 profit-loss agreement. Both companies will book revenue, Pharmacyclics in the United States and Janssen in the rest of the world.

The deal is expected to be slightly dilutive to Johnson & Johnson’s 2011 earnings per share on the order of approximately 4 to 5 cents. William Hait, global head of cancer therapeutics for Janssen, said in a statement that PCI-32765 has broad applicability and the partnership is an “opportunity to bring a new form of oral therapy to patients with B-cell malignancies.”

Pharmacyclics has no marketed products. Its first product candidate, an injectable cancer drug, was rejected by U.S. regulators in 2007. Although the deal gives Pharmacyclics a hefty upfront payment, investors were not thrilled by the deal. Several analysts issued downgrades for the company citing its lack of revenues, and a market cap almost equal to the potential deal size.

Janssen Biotech also entered into an expanded strategic research collaboration with Swiss biotech Molecular Partners that includes an option to license products arising from the research. The deal could be worth as much as $800 million to Molecular Partners in upfront fees, license payments, research funding, and milestone payments.

Q318 svarte PW at 2019 vil bli et fantastisk år.
Litt i spøk selvsagt men det ble uansett sagt.

8 punkts listen til snøffelen beskriver godt hvorfor være aksjonær i PCIB.

Å sable ned ledelse og styre i PCIB fører neppe til noe positivt.
Har en valgt å være aksjonær i dette selskapet så må en stole på at de gjør en god jobb.
Det hele koker ned til tillit.

Ingen store tilbakeskritt , bare positive resultater ,FDA/EMA positive, regulatoriske fordeler , langtidsfinansiert , etc , etc.

Det blir i mine øyne litt feil fokus å kun fokusere på dato.
Men forståelse for trette aksjonærer som har fått krympet sin formue , ja det har en selvsagt.
Det gjelder jo i høyeste grad også en selv.

Oslo børs opp og biotek opp.
Det er vist det generelle børsklimaet som styrer kursene.

3 Likes

Beundrer din tillit overfor en ledelse som har følgende regnskapstall å slå i bordet med etter emisjonsmeldingen kom:

2018 skulle bli et fantastisk år i følge CEO. Nå flyttes det frem til 2019 og her biter fremdeles fiskene på agnet. Vi har en hel haug med fugler på taket men det er ikke sikkert at nåværende ledelse besitter god nok kunnskap med “børsa” til å få noen ned! Jeg håper du får rett - men jeg tror nesten mer på at julenissen kommer ned pipa enn at PCIB melder noe mer før jul, dessverre.

Jeg har personlig betydelig flere aksjer enn dette og har derfor langt over millionen i papirtap!

Har ellers innsett at jeg er i ferd med å bli Grinchen og hører vel strengt tatt bedre hjemme på Hegnar Online :rofl:

2 Likes

det er bare papir penger :wink: nytter ikke syte over.

Det er betydelig her hos meg og.

Eg hadde 580% ek avkastning rett før pcib emisjonen og pho i 64 i sept, dei herpet hele året både emisjone og pho droppet og eg kommer nok ut på 70%. i år og er piss missfornøyd.

Men lite å gjøre med det.

Dog kan PW berge det ennå, høre du;)

4 Likes

Hvis Moderna prises til over 100 milliarder? Kan PCIB prises til mer enn 1 milliard, med eller uten Walday😜

Resultatene bør prise seg selv. Konservativ ledelse har en tendens til å få fram langt større verdier enn hype ledelse. Ser det er et stykke fram at PCIB ledelsen «hyper» noe som helst😂Men betaling kommer med resultater!

image
Du kan klage her.

2 Likes

@Gunnersaurus I recommend you to read about the law of attraction :grinning: sometimes works well for me, if you don’t have time to read it, the pictures below is are a summary of it.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Law_of_attraction_(New_Thought)

Or

bilde

2 Likes

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11082501.ece
Noen som har lest denne?

16 Likes

Oioioi https://twitter.com/magicbulletbio/status/1075390077667303426

9 Likes