Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Her har du helt rett Glein. Hvis folk husker tilbake ved presentasjon av de radiologiske kliniske effektdataene på kohort 3 og 4 var det vel så godt som et regulatorisk krav at en tredjepart skulle evaluere de.

Kvalitetssikring er et svært viktig begrep i farma og biotek, og det er viktigere desto lengere man er i utvikling.

6 Likes

Det kan godt hende at dette har å gjøre med tid. Husk på at vi her har et aksjeselskap med 15ish (?) ansatte uten IR-ansvarlig som skal kjøre et globalt registreringsstudie på egenhånd. I tillegg sammenfaller dette ish med at selskapet hentet penger. Syns rasjonalet virker ganske sannsynlig egentlig.

1 Like

Jeg tror at PCIB har hatt denne kontakten med universitetet i Leiden fra lenge før denne høsten, men at datagrunnlaget som van der Burg og hans medarbeidere skal finanalysere først var klart på seinsommeren. Med andre ord langt fra noe innfall ut fra oppstått “nød”. Samtidig ingen grunn til namedropping før Q3. Sånn er Walday.

Ellers skal vi merke oss at Walday ved alle anledninger dette året har snakket om svært lovende resultater og sterk og rask immunrespons. Om kort tid får vi dette i detalj. Deretter vil jeg at Walday skal si noe som klargjør hva disse detaljerte resultatene betyr omsatt til “clinical asset” i termer av kommersielt potensial.

(Innlegg nr. 12 000 på denne tråden😊)

11 Likes

Londonmannen vil være den første mannen til å innrømme at han har noen store bergenske haussegener.

Du ser han dog aldri baisse selskaper han ikke sitter i.

Må være lov å være entusiastisk long, hvis ikke måtte store deler av forumet legges ned.

10 Likes

Flott å se at entusiasmen er høy på tampen av året. Jeg deler forhåpningene som legges frem her.
Tenker likevel at vi må vokte oss for å bli et naivt ekkokammer. Når det legges ut bilder av Porcher og Yachter så er det underholdende, men også med en bismak.

Og hvis Merlin har tjent 100 mill på Biotech og flagger på tråden at han har kjøpt 100k aksjer og vil kjøpe 40 k til. Da snakker vi ca 3,5 mill = 3,5% av porteføljen. Regner med at resten er i andre assets med betydelig mindre risiko. Hvorfor vil man da hausse opp stemningen i akkurat denne tråden? Kanskje fordi man tror PCIB er en aksje som er svak for nettop det. Og det er ikke noe godt signal til forumet. Det eneste aksjen bør være svak for nå (etter denne kalddusjen i høst) er kommende info fra selskapet.

5 Likes

Ja, jeg er euforisk i innlegg som omhandler sekskaper jeg selv er inne i, det skal jeg ikke nekte for. Men jeg driver ikke og snakker ned selskaper jeg ikke er inne i, eller selskaper jeg har solgt meg ut av. Men det skylden min holdning til hvilken effekt våre skriblerier har på kursutviklingen. Dersom du har fulgt mine innlegg, så burde du vite at jeg ikke har noen tro på at vi kan påvirke kursen verken opp eller ned med våre innlegg.
Men jeg kan forsikre deg om at jeg aldri kommer til å kjøpe meg inn i selskaper jeg ikke har tro på og følgelig kommer jeg til å fortsette å være positiv til de selskapene jeg er inne i, noe jeg forøvrig finner ganske logisk.

Savepig, imponert over hvor godt du kjenner meg.:wink::+1:

7 Likes

Det undrer meg at Merlin flagger at han har til hensikt å kjøpe 40 000 aksjer over nyttår. Det gjør det jo ikke akkurat lettere å få tak i en så stor post i en så pass lite likvid aksje…?
Normalt er en slik fremgangsmåte heller et tegn på at man ønsker å få kursen opp i forbindelse med planlagt salg.

Initially I thought the same but my research says that Pci biotech and Leiden university have been collaborating as early as 2007. Not necessarily with Sjoerd van der Burg and Fimavacc but even in fimanac with prof Wim Jiskoot:

extending to even co-authoring this years’ 2018 “fimabac” paper with Drijfhout WJ from Department of Immunohematology and Blood Transfusion at Leiden university

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29883696/

So this is a long standing academic relationship with Leiden University

18 Likes

Thank you, Sherlock H alias @StockDZ.

Most likely your findings are confirming my assumption as for the fimaVACC analysis.

2 Likes

Velkommen inn på topp 50 Merlin.

Et lite spm

Har tidligere hørt at Satety på dobbel behandling kunne konkluderes etter 5 mnd.
Ser også at noen skriver 3 uker etter siste behandling.

Menes det da 5 mnd fra «oppstart»?

Har også hørt at effekt var etter 6 mnd. Da blir det samme spørsmålsstilling.
I så fall kan man kanskje få noen indikasjoner på effekt FimaChem 20 januar.

3 Likes

@Merlin may not be seen in top 50, this is from HO a year ago:

3 Likes

Når jeg nå «klager» på Per Walday, så er det fordi tålmodigheten min er i ferd med å ta slutt, av årsaker jeg har begrunnet klart og tydelig tidligere i tråden.

Jeg skriver aldri noe på forumet av taktiske grunner, så hvis det at jeg kommer med litt kritikk av Walday medfører at mitt nick bør «legges merke til», så for all del.

Jeg har stor tro på teknologien, selskapet og veien videre, men det nærmer seg et punkt hvor jeg er investert i PCIB til tross for, og ikke på noen måte på grunn av, Per Walday.

Jeg har vært aksjonær i flere år og har et langsiktig perspektiv på min investering, med en horisont på minst 3-5 år fremover.
2018 har vært et tungt år å være PCIB-aksjonær. Kursen har rast nedover, og jeg brukte store midler i emisjonen.

Jeg aksepterer at Vacc-resultatene kommer senere enn guidet, men jeg aksepterer ikke lenger en arrogant leder som ikke gidder å ta hensyn til aksjonærene.
Det hadde kostet veldig lite for Per Walday å kommet med en beskjed til oss aksjonærer før Jul.
Det hadde ikke trengt å være en børsmelding en gang, men noen linjer på hjemmesiden, for eksempel.
«FimaVacc-resultater er beklageligvis blitt noe forsinket, pga. ditt og datt/årsaker jeg ikke kan gå nærmere inn på. Vi ser positivt frem mot ditt og datt i 2019. God Jul og Godt Nyttår til alle. Mvh, P.Walday».

Det handler om respekt. Det handler om tillit.
Det handler ikke om noen uker/måneder fra eller til når det gjelder publisering av resultater.

7 Likes

Jeg kommer til å konfrontere Per Walday med denne mislykkede guidingen og total mangel på kommunikasjon ovenfor aksjonærene ved Q4-presentasjonen, dersom jeg har tid og anledning til å delta.

Hvis jeg ikke har mulighet til å være tilstede på selve presentasjonen, kommer jeg til å sende inn disse spørsmålene skriftlig, men da blir det dessverre opp til selskapet om de velger å besvare dem.

Durable

Hvorfor lage slikt braak naa? Det hjelper ingenting uansett. Det er saa og si ingenting og kjefte paa PCIB for i disse dager, sammenlignet med hva vi hadde for en 5-6 aar siden. Den gang fortjente de kjeft, men ikke i dag. Naa har de gjort alt korrekt. Det eneste som gjenstaar er bekreftelsene paa om forretningsomraadene virker eller ikke.

Du maa bare finne deg i at biotek tidsmessig ikke er A4 aksjer.

5 Likes

Som sagt, jeg har stor tro på PCIB, teknologien og alt det fundamentale.
Har INGEN planer om å selge en eneste aksje, på mange år ennå.

For meg spiller det også heller liten rolle om FimaVacc-resultatene hadde kommet i oktober 2018 eller om de drøyer helt til mai 2019.
Jeg er tålmodig og langsiktig. Å «se på maling tørke» hører med i denne bransjen. Ting tar tid, ikke overrasket over det.

Det som derimot spiller en stor rolle er at man har en leder som man kan forholde seg til, som er til å stole på, som forstår viktigheten av å kommunisere med markedet.

Jeg ønsker ikke å kvitte meg med Per Walday, i alle fall ikke ennå, men jeg har lyst til å gi ham «gult kort».

Jeg synes det er helt latterlig at han ikke brukte Q3-presentasjonen til å opplyse markedet om at resultatene kanskje kunne komme til å ta noe lengre tid.

Hadde kursen rast 20% fredag 21/12 hadde det faktisk vært helt fortjent, og det hadde kun vært EN MANN å rette pekefingeren mot.
Heldigvis gikk det ikke slik, men det er bare flaks, og i alle fall ikke Per Waldays fortjeneste.

@Durable, helt enig. Jeg solgte ut 50% av min beholdning da jeg regnet med dette kom til å skje med at melding ikke ville komme.

Nå blir jeg vel springende etter på nyåret hvis aksjen stikker :yum:

Tviller på om det er bra det som har skjedd med OsloVPS. Pga manglende informasjonsflytt fra ledelsen innenfor Biotek er jeg redd for at vi våkner opp til en skambud innenfor en av de Biotek selskaper på Oslobørs.

Future will tell.

Å gjemme seg som Merlin sier er bare mulig med flere identiteter. Er alle vps´s koblet til ditt fødselsnummer er alt slått sammen og vises det innen topp 50 samlet. Jeg er skeptisk på hans utsagn. Eller han har formulert seg feil.

1 Like

Jeg synes utålmodigheten begynner å nå utrolige høyder her nå. Det er vel gjengs oppfatning at timingen av informasjonsflyten vedr FimaVacc ikke utelukkende styres av PCIB selv, og da synes jeg vi skal kunne akseptere opptil et par ukers forsinkelse uten at det børsmeldes. Er det slik at Walday & Co selv går og venter på en rapport som kan kunngjøres ville det virke like amatørmessig om de børsmeldte en forsinkelse f.eks den 28. desember for så å kunngjøre resultatene feks den 4. januar som at de bare venter til det er klart.

9 Likes