Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Begynner å friste med ny inngang, men har ingen TA i ryggen, men synes det ser attraktivt ut for en ny inngang.

Bruke TA som skaleringsverktøy på et forskningselskap… høres noe spesielt ut.

Det kan så være, men hva annet skal man støtte seg på når det ikke er noe fundamentalt på trappene den nærmeste tiden? Jeg ser jo f.eks babyrage har truffet bra med sin TA for Targovax tidligere. Kan selvsagt være han har hatt flaks…

14-16 kr sa han for 7 dager siden.

Det var da også to forskjellige scenarioer. Det første var et tilsvar på babyrage sine forespeilede tekniske signaler ned mot 14-16 kr. Kommer den ned så langt ned kommer jeg til å ønske å investere en del i PCIB.

På nåværende nivå derimot (uten at jeg har babyrage sine tekniske signaler å støtte meg på), begynner det for min egen del å bli attraktivt med en lyttepost. Beklager om jeg ikke var tydelig nok.

Her selges det litt for tida, fra xtrainvestor sitt nyhetsbrev:
PHOTOCURE/TARGOVAX/PCIB:
Radiumhospitalet har solgt 70.000 aksjer i Photocure, 600.000 aksjer i Targovax og 50.000 aksjer i PCI Biotech. Dette utgjorde henholdsvis 7%, 15% og 3% av deres aksjebeholdning i disse selskapene uken før.

tar nyheten med i alle relevante trådene.

1 Like

Ikke mye interesse for PCIB foran fremleggelse av Fima VACC resultater.

1 Like

Jeg tror markedet begynner å mistenke at studien har feilet pga. at vi nærmer oss fristen og fremdeles ikke hørt noe. Men på meg virker det som om fimaVacc aldri har vært priset inn i noe særlig grad av en eller annen grunn sannsynligvis fordi dataene var prekliniske data (muse-forsøk).

De ville jo meldt noe sånt umiddelbart. All den tid de ikke har meldt om utsettelser så kommer det vel en oppdatering snart. Så får vi håpe det er positivt :slight_smile:

Enig i at fimaVACC ikke er priset inn.

tok et lite lodd igjen her nå. Har man blitt forespeilet noen datoer for fimaVACC?

1 Like

får jo greit juling nå :confused:

De har vel sagt at resultater er ventet 1H. Ikke lenge igjen av dette halvåret :slight_smile:

hehe, nei det er jo ila uka egentlig det…

14-16 kr var i forhold till hvor MA 200 var plassert. Ser vi på grafen nå har 21 kr viset meget sterk støtte, noe som korrelerar godt med dagens MA 200 i daglig graf. Ser ikke ut som markedet vill selge under de nivåene. Jag er dock ikke insatt i hvordan selskapet ligger an med studier eller finansiering, så har ingen kommentar til det. Noen som har bedre koll? Begynner selv å bli attraktivt å kjøpe en liten post her.

Noe som hvertfall støtter denna botten er korrelasjonen med fib 0.38 som historiskt sett er en meget sterk botten, og en solid kjøpnivå for rekyl opp.

Overlevelsesdata fra firmaVACC er guidet i 1H. Bør derfor komme denne uken.

Fase 1 resultater for FimaVACC ventes når som helst.

Selskapet vil trenge finansiering når de skal i gang med neste fase for gallegang. Om det blir finansiert ved hjelp av partner eller ved å hente inn mer penger vet vi ikke enda. Det er uansett litt frem i tid.

jeg tjente gode kroner på forrige emisjon i PCIB så de er velkomne til å ta en til :smiley:

Chartet tettner seg til:

2 Likes

Motstand ned på ca 22 kr, motstand opp på ca 26 kr

1 Like

kjipt at det ikke kom melding i dag altså. Men kan virke som det var priset inn. Håpe den kommer i løpet av kort tid :slight_smile: