Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Oslo, December 13, 2016 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, reported today that the undisclosed top-10 pharma company has notified PCI Biotech that they intend to extend the existing research collaboration agreement, originally signed in September 2015, until the end of 2Q 2017. The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms, to determine whether PCI Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the therapeutic effect of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds.

The pre-clinical research agreement covers evaluation of technological compatibility and synergy based on in vitro studies. The pharma company is one of the global leaders in nucleic acid therapeutics and is responsible for funding and conducting the research. The companies will evaluate the data generated in this research collaboration and explore the potential for a further partnership based on this outcome. The extended evaluation period spans over six months, but may be further extended.

Skjer det noe her de nærmeste dagene, tro?

Kilde: http://pcibiotech.no/update-on-the-existing-pre-clinical-research-collaboration-agreement-with-a-top-10-large-pharma-company/

3 Likes

Vi bør høre noe veldig snart. Spennende dager nå med dette, ODD og fimaVacc -nyheter som kommer når som helst. Fornøyd med at kursen holdt seg såpass bra i dag på tross av at vi ikke har hørt noe ennå om hverken dette eller fimaVacc :slight_smile:

1 Like

Brudd på 24 og mye er gjort, slik jeg ser det. Støttenivå på 20, jeg ville ikke blitt med under. Siste candle stick, samt generell formasjon er noe bearish.

4 Likes
1 Like

Pen sperrepost her nå

Og det gjorde det…

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=431104

Bra for selskapet. Kan vel føre til litt bevegelse i dag, men neppe noen stor trigger.

3 Likes

Er litt usikker på om jeg ønsker nyhetsslipp midt i ferien nå… Usikker på om markedet vil reagere tilstrekkelig på en god melding. Kanskje like greit å vente til etter at ferien er over… Ser at det er 8 dager siden siste kommentar på denne tråden, så det sier vel litt om modus og interesse pr. nå. Tanker rundt dette?

PHO gikk jo greit på melding i dag, så jeg skal selvfølgelig ta i mot med åpne armer om det skjer noe positivt her snart…

Det kommer gjerne noen meldinger på rekke når det først kommer nå, og spennende blir det i alle fall fremover!

Jeg har troen på at det som kommer er positivt. Dette da både gallegangsstudien leverte gode resultater, og top 10 BP valgte å forlenge, samt ta steget til in-vivo-studier. Dette tyder på at ting er on track! Får vi gode FimaVacc-resultater kan høsten bli veldig hyggelig!
Lykke til! :+1:

3 Likes

skjer her? 18,70?

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=431667

Da ble det plutselig litt fart i aksjen og selv om det fortsatt er relativt rolige dager :slight_smile:

1 Like

Håper ikke den springer avgårde, hadde planer om å komme meg inn med mer på rundt 20 tallet

Hva skjedde med nyheter rundt FirmaVACC i 1H?

Strengt tatt skal det ikke forbause meg om det dukker opp noe i morgen. Liker også at Aasen har gått såpass inn i selskapet. Han vet å gjøre penger.

Opp nesten 10%
Noe nytt?

-> Opp 12% til 24

2 Likes

Kan ikke si at jeg har funnet noe her.

Kan vel være så enkelt at storposten på 100k er borte.

2 Likes

Det er ikke mange ordre inne på selgersiden, og de ligger med store sprang.
Så når noen vil inn før det kommer forhåpentligvis gode nyheter, har den lagt på seg godt i dag.
Spennende å se hva den ender på.

1 Like

Er det noen triggere her fremover?

Teknisk kanskje det kan være interessant å plukke rundt 21-22 kroner hvis man får noe?

1 Like

De har guidet resultater fra firmaVACC i 1H. Fortsatt helt stille, så det kan komme når som helst.

Er det ikke også slik at svar på evt ODD, ut i fra behandlingstid hos FDA, kan ventes i disse dager?

Det sies så på HO.

-og jeg tror det stemmer.