Veldig små volum, om det var et stop-loss raid så har de fått lite ut av det.
Kan det være endring i ek-krav hos NON som står bak, og at det er et tvangssalg av megler?
Presentasjonen fra konferansen er lagt ut på web. Ikke noe særlig nytt, men synes den illustrerer bra fordelene med PCI teknologien. Så fort Carniege i løpet av et par virkedager går tom for PCI aksjer så tenker jeg denne begynner å gå oppover igjen. Alltid kjedelig å se kursen falle ned, men det får så være. Skal helst være lav frem til og med når lønn kommer inn på konto
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-BioEurope-2017-presentation.pdf
Tror vi er flere med den tanken.
Vi får ansette noen av de harde baisserne om den går opp for tidlig nå!
WARNING! Off topic…
Må bare legge denne inn her:
Antoine Dodson tok verden med storm i 2010 etter at brødrene bak Schmoyoho lagde en video av han etter konseptet ‘‘unintentional singing’’ HAHA!! Sjefslåt
…and ‘Hide yo husband’… Glad jeg ikke bor i Lincoln Park.
Skal kanskje få bonus før årskiftet. Håper den kommer snart så jeg kan laste på her. Har stor tro på PCIB!
Prof. Kjetil Taskén, MD, PhD has notified PCI Biotech Holding ASA’s Nomination Committee and Board of Directors that he is not able to be a candidate for re-election as Director of PCI Biotech Holding ASA’s Board of Directors at the next ordinary general meeting, in May 2018. Prof. Taskén has recently been appointed Head of Institute for Cancer Research at Oslo University Hospital and is therefore not able to continue as a Director of PCI Biotech Holding ASA’s Board of Directors. Prof. Taskén has served as a Director since October 2008.
“Professor Taskén’s deep knowledge about immunology and cancer has been of immeasurable value to PCI Biotech. We thank Kjetil for his many years of service on the Board of Directors and congratulate him on his new position”, said Hans Peter Bøhn, the Chairman of the Board of Directors.
The Nomination Committee of PCI Biotech Holding ASA is responsible for submitting a recommendation to the General Meeting for the election of the Board of Directors. Jónas Einarsson is Chairman of the Nomination Committee of PCI Biotech Holding ASA.
Gikk gjennom tallene for salg på PCI og av totalt 98323 aksjer som ble solgt, så stod Carnegie for 32000. Det vil si over 32% av aksjene som ble solgt. Om tallene om antall aksjer de har igjen stemmer fra det som er skrevet på HO, så vil det si at de har omkring 1-2 virkedager igjen før de er tomme. Er veldig spent på når de er ferdig å se hva som skjer med Kursen. Vil tro den fort setter i gang en positiv trend igjen. Desverre kan dette se ut til å skje litt før lønningsposen ligger på dørmatta.
Lurer på om det er andre årsaker som også påvirker kursbilde om dagen.
Valuta:
- august, dollarkurs 7.77, eurokurs 9.27, sluttkurs pcib 24.00, antall aksjer 24 986 890.
Markedsverdi i NOK 599,685,360
Markedsverdi i $ 77,179,583
Markedsverddi i € 64,690,977
Markedsverdi 09 september, sluttkurs pcib 21.50, € 9,47, $ 8,14.
Markedsverdi i NOK 537,218,135 (10,42% fall)
markedsverdi i $ 65,997,314 (14.49% fall)
markedsverdi i € 56,728,420 (12.31% fall)
–
Den ørkenvandringen vi har opplevd siste perioden, har vært en del mer trist for de som sitter i en ugunstig valutaposisjon i tillegg. Kanskje en årsak til at vi ser mye nedgang i norsk biotek generelt?
En god ting med at norske kronen faller, er at Norge vil se billigere ut å invistere i fremover. Men invisteringer som også tar høyde på valutagevinst, vil helst se en stigende trend i NOK mot andre valutaer igjen.
Tittel:
Photodynamic Therapy: Implication for Photochemical Internalization
Utdrag:
The effect of PCI was not compromised by resistance to PDT
or chemotherapeutics. Instead, resistance induced alterations were utilized by targeted PCI, e.g. the use of ligand and antibody based toxins and immunotoxins, such as EGF, CD105 and CD133 saporin. Another more clinically relevant toxin (gelonin) was, by recombinant technology, fused to an antibody fragment of anti CD133. Although receptor binding of this immunotoxin as retained, no more toxicity was induced in CD133 expressing cells compared to that of nonexpressing cells, warranting further optimization of such constructs.
Another important finding was that mechanisms of ROS protection could reactivate and hence increase the effect of the chemotherapeutic bleomycin in combination with PCI. Other results also showed that PDT could act as an inhibitor of autophagy, a catabolic process regulating the balance of cell death and survival.
Overall, PCI appeared to be a robust drug delivery technique in PDT and chemotherapy resistant cancers, utilizing several mechanisms for efficient cancer cell toxicity.
Jaggu rebounded ikke PCIB +7% hittil i dag. Denne aksjen må jo være tradernes drøm.
… Jeg er vel egentlig kunne inne i denne aksjen for å selge på neste gode melding, så er vel i godt selskap. Har et par trades i denne fra før av med ok gevinst. Småpenger hele veien dog.
Tror nok det kan være flere med deg. Volumet gjør trading vrient.
Hvorfor farma har dårlig sentiment om dagen er også noe en kan spekulere i. Flere med PCIB som er uforskammet billig om dagen.
The Nordic-American Life Science Conference, New York, November 13-14, 2017
14. november kl 10:10 EST har PCIB sin ‘company pitch’.
Lykke til, til Ronny Skuggedal og Per Walday i New York.
Vaccibody, Ultimovacs og Targovax er også blant deltakerne.
Tror trading på melding om pivotal fase 2 er gunstig både i PCIB og NANO, men siden biotek har vært tung hele 2017, er det nok en markant sell on news fare.
Slik har det vært i langt tid i norsk biotech og jeg tror det også vil gjelde for PCIB. Det er to ting som jeg tenker kan være med på å endre denne oppførselen. Det ene er partner-avtaler der markedet ser en stor partner legger penger på bordet up-front og det andre er rettet emisjon med et eller flere spennende navn som tar en stor post. Da vil markedet for alvor våkne tror jeg.
Er veldig lite volum. Kursen er trykket ned av Carnegie.Kun solgt for 90k.
Jeg tror generelt sett kjøp av denne aksjen er bra uavhengig om det er trade eller ikke. Tenker at med annet det kommer noen dårlige nyheter så vil dette selskapet gjennom en re-prising.
Jepp, jeg er positiv til selskapet, selv om jeg bare har tenkt å gjøre en middels lang trade.
Håper vel i grunn på melding denne uka, men om vi må vente lengre er Q3 28. november.
FimaVacc kan utlisensieres fra H1 2018 om ting går etter planen, eller at de tar inn antigener selv. Begge deler betryggende beskyttet med patentering har PW nevnt på Radium Podcast 15.
Denne biten er ikke på noen måte inne i kursen i dag. HPV vaksinen er modell-vaksinen som benyttes i fimaVacc og har 280 millioner behandlinger siste 10 år.
10% av årlig marked, la oss si netto fortjeneste 60 nok per behandling(ren gjetning) for PCIB gir 168 millioner inntekt årlig fra en avgrenset del innen kun 1 av de 250 terapeutiske vaksinene(behandlende, ikke forebyggende?) som er aktuell. Forsøkene i mus var særdeles lovende, tolerability etablert, og indikasjonene vi har fått i høst er at effekt ser ut til å være der. Men altså for tidlig å si.
Er noe spesielt rundt denne biten av selskapet.
Er dette et tilfelle av tenk-på-et-tall, eller har du sett på hva andre får for lignende teknologier?
Den vitenskapelige metode her anvendt, er også i noen kretser omtalt som “tenk på et tall metoden”. Hvor anvendelig HPV vaksinen er som et inntjeningscase kan og betviles. Men markedsverdien som er gitt til fimaVacc er rundt 0, så prøver belyse teoretisk verdigrunnlag som er undervurdert.
Er et rimel)ig heftig kjøp på topp 20 forrige uke.
Sjekket på pcib i mårrest, da var ikke topp 20 oppdatert siden første november. Er på mobil, så klipp gjerne inn litt flere detaljer om du har