Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Og oppsiden egentlig bare 3750%->7500% :smile:

3 Likes

Her er jo Ulempen med å ha porteføljen i zerokonto eller aksjespar. Skattefradrag for tap blir vanskeligere. Man kan jo ha flere kontorer selvsagt.

Jeg har en vanlig aksjehandel konto, og 2 ASK. Realiserte tapet i sommer da, men skulle jeg gått inn i ASK med aksjer som er en del i minus nå, så ville jeg solgt, tatt tapet og skattefordelen, og overført cash til ASK, så kjøpt de aksjene jeg skal ha der. Går raskere også, enn å vente dager og uker på at aksjene skal overføres. Kan ikke selge mens man venter på at de skal overføres heller…

3 Likes

Linker som deles på XI i dag på PCIB ticker

2 Likes

bilde

Jeg er ikke flink å sende inn spørsmål i tide, så limer inn her i håp om at flere fester et blikk til ballen. :wink:

3 Likes

Da er kvartalspresentasjonen rett rundt hjørnet. Pressentasjonen vil bli lagt ut og børsmeldt 07:30
og selve presentasjonen vil være fra 8:30-9:30. Nedenfor har jeg lagt ved link for å se selve presentasjonen live.

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=67475565

Referanse:
http://pcibiotech.no/invitation-to-third-quarter-2017-presentation/

6 Likes

Det ser jo bra ut det her!

2 Likes

Q3 er ikke det beste en har,
for om litt er kaffen klar. :coffee:

Men at de har startet in vivo med big pharma var både uventet og veldig godt nytt :+1:
Gleder meg til presentasjonen nå!

In vivo BP er forresten fra july i år, jeg som ikke er våken enda.

2 Likes

bilde

Noen gjør forresten et pek her. Om noen har 700,000 liggende, er det der en solid klump med aksjer å plukke opp på dette nivået.

3 Likes

Forsvinner nok fort den posten. Strålende Q3 presentasjon

2 Likes

Får vel bare selge aksjene da. Skjønner ikke at de ikke klarer å tjene penger :sleeping::smile::rofl::sunglasses::airplane::rocket:

6 Likes
9 Likes

god rapport og selskapet leverer virkelig for tiden, likte denne sliden.

5 Likes

God rapport!

Ser ut som markedet ikke føler fimaVacc går etter planen.
Det er forskyvet med opp til 6 måneder pga resultat.
Dette ser ut til å vektlegges mer enn:
'promising initial clinical results suggesting that vaccination with this technology is characterised by several important and highly sought-after features for vaccination platforms.
Fikk svar på hva det ville koste, og var billigere tillegg enn fryktet.

FimaChem er spennende, og ingen forsinkelser meldes her.
Kan noen med kunnskap utdype om overlevelse her?
Trodde dette ville løfte kursen:
Interim average overall survival (OS) of all 16 patients in Phase I was 16.5 months per November 2017, with 25% of the patients still being alive. Median OS ended at 14.4 months.

Lurer på om det at Q4 ikke blir holdt er noe som trykker kursen ned. At markedsaktører antar ‘ørkenvandring’?

Var mange gode spørsmål fra salen!
Takk til dere! =)

2 Likes

Hegnar og resten av dinosaurene skjønner bare olje, laks og shipping :joy:

4 Likes

Virker som en helautomatisk tekst fra Hegnar.
Og tror Biotek er såpass kompleks, at de ikke vil gå bort fra helautomatisk før de har kompetanse til å gjøre det over hele linja. =) Det er den forventede misvisende overskriften, ikke en journalist som synser om biotek uten å ha peiling, og dermed kunne skapt alvorligere misforståelser, bull eller bear.

1 Like

markedet liker nok ikke forsinkelsen av fimaVACC, men det er nok helt riktig av PCIB å utvide studien litt. Overraskende at størst effekt er på den minste dosen. Det har jeg ikke hørt om før i biotech-aksjer. Er det noe å være litt bekymret over?

4 Likes

Nei. Walday forklarte dette godt. De setter nok dosene basert på antagelser.
Effekten er visstnok slik at den blir dårligere på for lave og for høye doser. Så har de begynnt for høyt så vil effekten bli svakere ettersom dosene stiger. Slik forstod jeg det i allefall. Hør på presentasjonen. Ligger på hegnar

2 Likes

OK, men dette kan fort ta litt tid for hvis effekten blir merkbart bedre av denne nye mindre dosen, kan man spørre seg om den hadde blitt enda bedre med en enda mindre dose og slik fortsetter det. ting tar tid i biotech-aksjer. Det er bare å smøre seg meg tolmodighet. En suksess med FimaVacc er ikke priset inn i aksjen etter min mening.

4 Likes

Effekten i forhold til dosering ble vel sammenlignet med en bjelle-form. Så de visste ikke helt hvor på “bjella” de var nå. Men en kan så vidt jeg skjønte det kunne forvente bedre effekt da av lavere doser. Andre som har noen innspill?

2 Likes