Usikker på om dette allerede er lagt frem her på tekinvestor, men FiloD på det gamle forumet på HO har noen fine synspunkter i henhold til Q3 - så da legger jeg ved både linker og kopierer skamløst hva han har skrevet:
Linker til de innleggende:
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21905969
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21905971
Selve teksten sammenhengende:
Innlegg av: FiloD (29.11.17 13:28 ), lest 2770 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB: La oss holde oss til det nære og mest kjente
Jeg deltog på q3 og vil her dele noen intrykk og kommentarer fra denne. Først vil jeg si at det er en av de bedre presentasjoner jeg har deltatt på, og især syntes jeg det er fint at de åbner litt mere opp for posen sånn at vi som investorer får litt større indblik.
Vedr. Fimachem
Her fik vi en fin og interessant opdatering på abscopal effekt. Immunsystemet er som de fleste vet særdeles kompliceret kan være både immunkompetent og immuninkompetent. Men de fire punkter som gir den abscopale effekt er
1 at De i mus ser at tumoren ikke komme inn igjen etter behandling med amphinex og derfor har immunsystemet skapt en immunologisk effekt.
-
Det finnes T cellene findes i blodet etter bruk av Amphinex
-
De ser gode effekter utover der hvor det lyses. Hele 3cm udover, og det er ganske mye.
-
Når cancerceller bliver drept, så reagerer immunsystemet med å finne andre samme celler som immunsystemet så går til angreb på.
De får altså systemisk Immunologisk effekt. Og ser ut til å fungere veldig godt sammen med cpi (chekpoint inhibitors), som dagens immunologi behandling baseres på. Dette er utrolig interessant fordi mye av dagens immunologi behandling har en CR på 20-30%. Hvist man kan bruge Amphinex sammen med nuværende immunologisk behandling så kan man kanskje fordoble denne effekt. Det kan bli et stort område for utlicitering.
De har veldig fin dialog med FDA og EMA og alt det Regulatorisk kommer på plass i år. Det er også helt tydelig at det blir en pivotal fase II med opstart H1 2018. De har god dialog med KOL´s i USA som er avgjørende for både det regulatoriske og for å få de amerikanske siter på plass.
Vedr. Pris, så er det jo interesant at PW sier at de kommer til å ligge i midten. Nextmove har lager en oppgjørelse, og jeg legger meg opp mot denne og tolker det sånn at vi ligger i et prisniveau på $200-280.000. De holder stadig fast i at pasienter grundlaget er 3000 med mulig oppside i Asia, metastatisk tildeler samt genbehandling. Jeg tror personlig at vi let kan kalkulere med 4000 pasienter uten Asia, og fort 10.000 pasienter hvist Asia kommer med. Og da har vi et blockbuster produkt. Et veldig interessant udsagn var at de har kontakt til både globale partner muligheder og specifikke partner muligheder i Asia. Og PW sin sidste kommentar her var særdeles interesant. At de kanskje vil har Asiatiske siter med i Pf2 studien.
PW bekræftet også at en Pf2 studie ikke vil være særlig kostbar, både fordi det er få siter og få pasienter. Snøffelen har vurderet at dette skulle kunne gøres med 50-70 pasienter med en pris på under 100 mio. Gjenbehandling vil ikke nødvendigvis være en del av Pf2 studiet, men vil bli en mulighet som legene kan benytte. Min erfaring fra ECT er at vi gjenbehandler 25-30% av patienterne. Dette tror jeg også vil være tilfælde for Amphinex.
Jeg legge merke til at det ikke lenger står noget om utlicitering i presentasjonen s6. Det tolker jeg som at de er veldig langt fremme i diskussion med potentielle partnere. De fastholder stadig at de har mulighet for å både gjøre pf2 selv eller med en partner. Det fortæller meg at de både har speciale investorer og partnere som de diskuterer med. Og PW sa klart og tydelig at det var viktig å ha et forhandlings miljø hvor de har flere muligheder for å få en så god pris som muligt. Han var også veldig klar i spyttet da sørlendingen spurgte om dette og han svarte ja næsten før sørlendingen fik spurt ferdig.
Med andre ord vil vi innenfor 3 uker få avklart det regulatoriske forløb, og jeg tror at vi kort inn i Januar har en partner eller en specisleinvestor. Og for de som lurer på det så vil begge parter skulle betale en betydelig pris for å få lov til å være med.
Innlegg av: FiloD (29.11.17 13:29 ), lest 2772 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB: La oss holde oss til det nære og mest kjente
Vedr. Fimavacc
Det vigtigste her et at de nu udvider studien for å finne den rigtige peak på “Bell kurven” at beste dose skulle være den laveste er veldig interesant. Nu har de jo vist at sikkerhed er løst, men for profylaktiske vaccination som man gjør i friske mennesker, så er det kun en stor fordel at dosen er så liten som mulig. Det kan helt klart ha betydning for de firmaer som driver med profylaktiske vacciner. Det kan jo også være at de får endda bedre resultater når de senker dosene. Dendritic cellene kan altså “overaktiveres” på samme måte som immunsystemet også kan “overaktiveres”.
Den andre meget interesant er at de ser en stor umiddelbar effekt og derefter en stor overall respons. De skriver High respons, men PW sa VERY High respons. Jeg holder meg til PW`s udtalelse og tror de ser “Breaking news” effekter. Problemet med terapeutiske vacciner er ikke sikkerhed men mangelen på boost av T-celler (CD8), samt cpi funktion. Hvist Pcib har løst disse udfordringer og kan vise dette i fimavacc fase I studiet, blir det en verdens sensation. De som følger med vet at mange fejler her og sist danske BAVA.
Ultimovax venter sånn sett på at Pcib kommer med resultater på fimavacc, hvorefter de kan gå igang med avtale og utlicitering.
Vedr. fimaNac
Her er alle (BioNtech og eTheRNA) i prekliniske studier, og så snart de finner gode effekter med egne produkter sammen med Amphinex så kommer det nok partner aftaler og igangsættelse av fase I studier.
Det jeg syntes er viktig å legge mærke til, er at begge disse jobber med mRNA (messiging RNA), og dette er nok det hotteste område innenfor kreft forskning i øjeblikket. PW sa at de ikke nødvendig vis ventet på fimavacc studien, da bla BioNtech hele tiden bringer nye produkter til markedet, så her kan det fort bli interesant
Jeg vil rose ledelsen i Pcib, som virker super proffe og ordentlige. Og det er meget spennede tider for alle som har interesse i Pcib. Jeg gledet meg til de neste måneder og år.