Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Gode poeng! Men ser en på flere av norske biotekselskap har nu flere nærmet seg 5 milliarder i mcap og Vaccibody troner toppen med et par titalls milliarder. Det er allerede skapt store verdier OG mulig løsninger for pasienter fra norsk bioteknologi.

Det er også en underskog av mindre biotekselskap i Norge som raskt KAN oppleve suksess og igjen økt markedsverdi. Det vil være naivt å tro at det er noe som er 100% sikkert også når en skal synse om en bransje og et marked, men at store biotekselskap / BP nu tar lodd i norsk biotek vil alt annet likt tilføre oppmerksomhet og ressurser/avtaler/samarbeid/midler til norske selskap. Klyngen radforsk og portefølje bedriftene har nu sikkert ATTENTION! Og det kan være vært en neve dollars?

Både Bayer (Algeta) og Vaccibody har øket stab i Norge. Jeg tror virkeligheten er mer balansert enn det du henviser til. Men sikkert slik at internasjonale aktører vil investere i Norge om results er gode og bedre enn SoC og dagens løsninger! Det tror jeg vi skal være glad for og kanskje det også bidrar til raskere utvikling av norsk biotek! Jeg vil tro Oljefondet har store investeringer i nordisk biotek og BP :wink:. Proteksjonisme skaper ikke internasjonale vinnerbransje!

4 Likes

Gode refleksjoner! Det stemmer nok bra med at de satser på å være et plattformselskap som skal lisensiere ut teknologi. Hadde de hatt større tilgang på penger så hadde de nok satset på å levere produkter innenfor alle bena og dratt de helt ut til markedet. Jeg tenker at med fimaChem så kan de potensielt i fremtiden sikre seg inntekter som de kan bruke til å forske på og utvikle den øvrige leveranseplattformen.

Men valget av gallegangskreft innen fimaChem tror jeg skyldes andre faktorer også.

  1. Det finnes ingen godkjent behandling for akkurat den valgte indikasjonen (BILE DUCT CANCER — PCI Biotech). Hvilket tror jeg vil veie opp for at selve behandlingen er noe upraktisk sammenlignet med feks. å ta en sprøyte/pille.
  2. De vil redusere risikoen for at studiet må avbrytes, slik det gjorde for hode-nakke. (Update on the ENHANCE study — PCI Biotech)
  3. Det er en indikasjon som kan belyses.
  4. Standardbehandlingen er cellegift i enkelte regioner (BILE DUCT CANCER — PCI Biotech). Og cellegift har god synergi med fimaChem.

Hadde de hatt ubegrenset tilgang på penger (finnes det?), så hadde det likevel ikke vært sånn at de hadde startet urimelige studier. De som sitter på pengene vil forvente og kreve pengene brukes fornuftig.

6 Likes

Seems that Vaccibody rally triggered interest in some of the other Norwegian Biotech companies as well…

Pci Biotech, Ultimovacs +7 kr and Nordic Nanovector +0,60 kr suddenly in +

All of the mentioned above companies, known as radforsk portfolio companies…

4 Likes

Det var da veldig. La oss diskutere selskapet :+1:

20 Likes

Takk for at du tok frem feiekosten @laplagam :slightly_smiling_face:

La oss alle gjøre en bedre jobb med å feie for egen dør og huske på forumreglene :wink:

4 Likes

Førstkommende fredag 26.11: PhD med medisinX blir offentlig.

Hvem eier den hemmelige medisin x?

https://forskningsprosjekter.ihelse.net/prosjekt/2016023

«I 2019 rapporterte vi også lovende resultater som viser at lysaktivering av PCI-fotosensitiseren TPCS2a/fimaporfin i kombinasjon med legemiddel X (på dette stadiet vil vi ikke oppgi navn da prinsippet vurderes for patentering) fører til kraftig hemming av vekst og økt drap av tykktarm- og brystkreftceller. I 2020 ble dette arbeidet bekreftet i en xenograft musemodell og arbeidet er nå i sluttfasen og vil bli sendt inn for publikasjon. Medisin X benyttes klinisk og testes ut som en lovende behandling av ulike kreftformer. Relevant for oss er at medisin X har vist seg å gjøre kreftstamceller mer sensitiv til ulike kreftterapier».

52 Likes

@lenny Hvor står at 26/11 er publikasjons datum (link) ?

Det står på TI. Så velger du om du stoler på meg.

4 Likes

Men altså… det er jo helt vanlig at deler av eller hele doktorgraden kan unntas offentligheten om den inneholder nasjonalt sensitiv eller bedriftssensitiv informasjon. Bare til opplysning.

2 Likes

Kanskje det.

1 Like

Ihvertfall ikke noe selgerpress i aksjen i øyeblikket. Selgerne legger seg tålmodig en krone over kjøperne.

1 Like

noen spesielle fundamentale grunn for at kursen stiger 7%?

1 Like

Se på omsetningen…
image

2 Likes

Kurs nu 14,5 kr……Fra topp 86 kr (Juni 2020)……kanskje det er svært lite som skal til for en reprising og rekyl?

Fra den tid AZ samarbeid avsluttet. Jobber fortsatt godt sammen med presentasjon av results og kommende publikasjon. Etablert flere samarbeid siden som med Olix. Bedret IPR med flere patenter. Forsinket RELEASE grunnet pandemi. Jobber med løsninger FDA/EMA. Det er ønsket Asia partner her for kommersialisering mm.
Det er ventet tilbakemelding IDMC før nyttår.

5 Likes

Du tenker at den vil bli offentliggjort i forbindelse med at den skal omtales i en disputas?

Virker litt søkt at en disputas skal medføre offentliggjørelsen av noe som selskapet holder tett til brystet pga en potensiell patentbeskyttelse.

6 Likes

Mulig nytt forsøk på å bryte trenden.

Legg merke til den røde streken ved volumbarene. Så og si null interesse fra juni til september.
Men tydelig økning i volum fra august, men på fallende kurser.
Har hatt flere forsøk på å bryte trenden, men møtt med volum hver gang.

Nytt forsøk på gang nå, men foreløpig syltynt volum.

  • Må klare å bryte nedadgående trenden og etablere en higher low.

  • I første omgang karre seg over den gule linja, rundt 15.20

  • Bør så klare å forsere volumbarene fra 20. september og 25. oktober. Som har 16.83 som høyeste pris.

Foreløpig skeptisk :man_shrugging:

9 Likes

Enig. Er ikke så mye som skal til, er bare 600% opp, så er vi der :slight_smile:

6 Likes

Holder med Asia partner :rofl::bomb::pray:?

2 Likes

Det er nok ikke så lett å få til, -for da ville det allerede vært en på plass :slight_smile:

1 Like

Tydeligvis mange som ikke skjønte dette. La meg forklare.

PW har vært tydelig at de ønsker en Asia partner inn så tidlig som mulig.

Jeg husker ikke første gangen han sa dette, men mener at det var før Asia ble en del av RELEASE (slik at de kunne bidra med utvelgelsen av sites, KOL, osv.) Det er fortsatt ikke kommer en partner.

Derfor : Det er nok ikke så lett å få en partner i Asia, for da ville det allerede vært på plass, i og med at man har ønsket en partner i Asia tidlig.