Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hvorfor tror du det?

CEO & CFO virket for meg på Q3 som ikke tilstede i den nye setting.

Og vi så det med Hestedal i PHO, leverer man ikke i en lengere tid er det best for firma å fine klokere hoder. Styret fikk vel klart beskjed etter Q2 av viktig shareholders.

Vi har tydeligvis sett forskjellige kvartalspresentasjoner, TheLion.

Synes Walday var i slaget og at gjennomgangen i sin helhet var bra. Opplevdes for min del som mer transparent, og en ny måte å kommunisere på (som ikke undervurderer aksjonærene i like stor grad). Kjempebra at de belyste risikofaktorene, og redegjorde for disse.

God helg!

11 Likes

Når kursen er høy så er jo ledelsen helt ekstremt geniale. Nano, trvx, pcib osv har også hatt høyere kurser og dermed genial ledelse.
Når kursen er lav er de jo selvsagt ubrukelige.
Tror nok aksjonærene i Ultimovacs også vil få kjenne på hvordan det er å være biotekinvestor.

8 Likes

RS såg vel ganske utilpass ut ja, men la ikke merke til noe spesielt ved PW?
Å gi IR jobben til noen andre kunne definitivt ha gjort seg, men ledelsen generelt, der sitter jeg litt på gjerdet for øyeblikket, er villig til å gi den nye kommunikasjons-strategien en liten sjanse.

1 Like

@LCY , det er eminent at endringer kommer. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Per en smule mer ydmyk nå enn tidligere. Men det skulle bare mangle etter den massive kritikken han har fått!
Men det er nå et spørsmål om selskapet vil overleve i sin nåværende form.
Har sagt klart fra til styret og valgkomiteen at dagens ledelse er alt for svak i forhold til de utfordringene selskapet har!

4 Likes

Joda, ikke uenig der. Så bra at noen sier ifra :+1:

Det er ikke så galen, kursen er RÆVA ja. Det er fort vekk EN nyhet som avtale og plutselig All time high og genier?

Se på styret, ledelse, ansatte og Advisory board. Mange av disse har tatt det helt fram innen biotek og BP også internasjonalt. Er trygg på hovedlinjer og personene som er i selskapet skal få til noe stort. Ut 2021 er ikke lenge, mye KAN være forandret da med dagens særs svake markedsverdi når en ser mot resultater, preklinisk og klinisk i en enormt bredt nedslagsfelt.

Nu virker alt å være slik du tror det ikke før du får se det ved PCIB og svært slim eller ingen verdi tillagt på noen muligheter innen så mye forskjellig mulighetsområder. Så HVIS vi får se det er kursen med ett noe helt annet :pray::muscle:

1 Like

@Jubel når alle sier til PW at han må ta Asia i betraktning i 2016 ga han F… i det. Nå viser det seg at Pcib kunne hadde vart en helt annet sted hvis Asia hadde kommet på banen mye før! Pre pandemic faktisk.

2 Likes

Ingen tvil at uten pandemien hadde selskapet sett helt annerledes ut. Pandemien kan ikke ledelsen stå til ansvar for.

Men forstår det kan stilles spørsmål til ledelsen i den fasen selskapet er i nå med kommersialisering.

PW virker generelt litt lite ydmyk og trives kanskje best med petriskåler og labmus. Ikke sikkert det er oppskriften på videre suksess. Men om det blir bytte av ledelse? Virker som det er en god gutteklubb grei med PW, Bøhn og Jonas.

Kan hende det blir “vanskelig” med utskiftning siden det ikke er skjedd noe til nå?

1 Like

Jo, men bør innse at Ulti har et potensiale som neppe noen andre norske selskaper har. Og slettes ikke PCIB i sin nåværende form!
Bare helt uforståelig at at Vacc prises langt høyere enn Ulti pr. nå. Men de har jo en meget god avtale i bunnen allerede noe de andre norske biotek-selskapene mangler pr. i dag. Men det kommer!

Pandemi Black swan! Den tid VAR det sikkert gode grunner for den vurdering.

Nu er der ekstremt mange besservissere som tilsynelatende lett kunne overtatt ledelse i PCIB her inne. Det er selvsagt vås. Etterpåklokskap er ingen vitenskap

Kommer det EN avtale så er alt forandret og validering skjedd. Hvis det skjer så kan vi snakke om hvem som kan kommersialisering eller ikke :pray::muscle:

DET KAN faktisk skje på 1-2-3. helt ut av det blå. Nu tror tydeligvis ingen på dette….så en reprising KAN da bli enorm på kort tid. Bioteknologi i et nøtteskall (risiko og volatilitet). Det er enorm ulik vurdering av riskreward men hvis Asia partner kunne ta PCIB markedsverdi til 3 milliarder tilsvarer det en 6 ganger (selvsagt avhengig av type avtale og $$$)

4 Likes

Ikke uforståelig. Vaccibody er ikke kun én vaksine. Det er en plattformteknologi. Altså det er mange muligheter der.

Det er bare å se på svenske og norske biotelselskaper. De får som regel noen heftige pump i starten. Så finner man ut at biotek er tidkrevende etterhvert :relaxed:

2 Likes

Der har du svaret på ditt eget spørsmål :wink:

1 Like

Jeg liker hersketeknikkene dine.

Og godt å se at du kommer med andre innnspill i dag enn at en avtale vil få kursen til å stige. Eller nei vent…

1 Like

Får svare meg selv. En godkjent til nødbruk (Merck) og en snart? (Pfizer)
Forhåpentligvis kan dette få ned antall innlagte på sykehus det neste halve året :pray:

EMA GODKJENNER CORONAPILLE TIL NØDBRUK

Det europeiske legemiddelbyrået (EMA) har godkjent Mercks coronamedisin til nødbruk i påvente av en endelig, formell godkjenning.

– Medisinen, som foreløpig ikke er godkjent i EU, kan brukes til å behandle voksne med covid-19 som ikke trenger ekstra oksygen og som har økt risiko for alvorlig covid-19-sykdom, kunngjorde EMA fredag.

Pillen har tidligere fått godkjennelse i Storbritannia. Merck opplyste i starten av oktober at denne medisinen – med navnet molnupiravir – kan halvere risikoen for sykehusinnleggelse og død.

EMA har også begynt vurderingen av om Pfizers coronamedisin skal godkjennes til nødbruk. Pillen har vist seg å redusere antallet sykehusinnleggelser og dødsfall betydelig blant coronapasienter.

6 Likes

Spådom: Asiapartner i fimaChem vil booste rekrutteringen noe voldsomt :muscle:

Det er nok der Robin i hovedsak jobber, og skal heve sin lønn.

God helg!

23 Likes

Mange av aksjonærene i Pcib har vært svært kritisk til kommunikasjonsstrategien til selskapet, noe som trolig har medført mange tilbakemeldinger til selskapet om dette, inkludert meg selv. Dette medførte som kjent at styreformannen gikk ut og sa at vi var blitt hørt og at det ville bli en forandring på dette i de kommende månedene. Trolig var mange derfor svært spente på hvordan dette vil slå ut på Q3 presentasjonen. Selv ble jeg meget positivt overrasket av det nye formatet på presentasjonen. Borte var den vanlige gjennomgangen av teknologien, som de fleste har hørt noen titalls ganger allerede. Inn kom mer detaljert klinisk og preklinisk operasjonell informasjon, formidlet på en meget god måte av henholdsvis Amir Snapir og Anders Høgset. Amir gikk også gjennom problemene Covid-19 har skapt både når det gjelder innrullering av pasienter og mulige retention problemer, som heldigvis fortsatt er lav i antall personer, men som kan bli et problem. Jeg synes han gjorde dette på en detaljert og god måte. Forhåpentligvis vil hans gjennomgang også medføre at flere forstår at Pcib trolig har større utfordringer enn de fleste andre selskaper når det gjelder innrullering av pasienter i studier, og at dette ikke bare er en unnskyldning som selskapet bruker. Selv er jeg overbevist om at selskapet har jobbet knallhardt med å løse disse problemene og vil fortsette med å gjøre dette fremover også.

Siden Pcib inntil ganske nylig bare hadde rundt 12-13 ansatte, har denne innsatsen dessverre gått utover fimaVacc og fimaNAc delen av selskapet, noe som også ble bekreftet av PW i en tidligere kvartalspresentasjon i år. Heldigvis har selskapet ansatt flere personer i de siste månedene, noe som gjør at de igjen kan bruke ressurser på disse to områdene. På Q3 presentasjonen gikk PW gjennom planene de har innenfor fimaVacc området. Han sa blant annet at de ville velge en krefttype med antatt høy sannsynlighet for respons av Pcibs behandling og at det var et stort medisinsk behov for denne behandlingen. Siden Pcib mest sannsynlig vil starte på egenhånd med dette studiet, var det betryggende å høre at de planlegger dette som et 2-trinn studie med få pasienter i trinn 1, noe som selvsagt gjøre at kostnadene i begynnelsen av dette studiet derfor vil bli små. Hvis de får gode safety resultater og ser antitumor aktivitet, vil studiet ekspandere med flere pasienter i USA. Høres ut som en fornuftig fremgangsmåte i den økonomiske situasjonen Pcib er i for øyeblikket.

Mulige retention problemer med kontrollarmen synes jeg selskapet jobber med på en bra måte. Selv om den første tilbakemeldingen fra regulatoriske myndigheter (do however suggest significant challenges for using this approach in a pivotal trial of a first line treatment) viser at dette kan bli vanskelig å få til, er det selvsagt noe selskapet må prøve å gjøre noe med. Svaret får vi forhåpentligvis i løpet av første halvår 2022.

Jeg har tidligere trodd og skrevet at jeg forventet at Pcib ville få en partneravtale for Release studiet i Asia. Dette har vært basert på de svært gode resultatene fra fase 1 studiet samt PW sine kommentarer flere ganger om at han må være forsiktig med hva han sier om interessen for en slik avtale. Jeg har tolket dette som at de har vært i samtaler med selskaper om en avtale. Imidlertid, basert på hva PW sa på Q2 presentasjonen i august om at «alle» resursene hadde jobbet med fimaVacc problemene, har trolig dette arbeidet ikke vært særlig aktivt.

Antageligvis er det blitt mye mer fokus på en partneravtale nå, fordi uten en partneravtale tror jeg at selskapet mest sannsynlig må ha en emisjon for å finansiere Release studiet til Interim avlesning. Og en emisjon på dagens lave kurs tror og forventer jeg at selskapet skyr som pesten og derfor vil gjøre «alt» for å unngå. På Q2 presentasjonen sa PW at de jobbet aktivt med å finne en partner for Release studiet og at de ønsket å finne ut så fort som mulig om dette er mulig. Hvis selskapet skal hindre at kursen fortsetter å falle kan bør en slik avklaring selvsagt komme raskt. Selv har jeg valgt å sitte med mine aksjer for jeg tror at det er gode muligheter til å få til en slik partneravtale. En slik avtale vil selvsagt medføre en helt annen prising av selskapet og ikke minst mer optimisme og oppmerksomhet rundt Pcib.

Etter Q3 presentasjonen spurte jeg PW hvordan denne prosessen foregår. Han sa da at de har nettbaserte møter, noe som selvsagt ikke er like bra som å møtes ansikt til ansikt, men at de etterhvert har begynt å fungere bra.

Som kjent begynner Anders Høgset å trekke på årene. Det var derfor hyggelig å få bekreftet at han elsker jobben og ikke har planer om en pensjonisttilværelse.

Oppmøtet på Q3 presentasjonen var all time low med kun 5 deltagere, noe som antageligvis gjenspeiler den lave interessen for selskapet for tiden. For de som er interessert i å lære mer om selskapet, møte ledelsen og treffe andre aksjonærer, vil jeg anbefale å stille på disse presentasjonene. Jeg har hatt stor nytte og glede av dette gjennom mange år. Ikke minst de som er misfornøyd med ledelsen bør bruke denne muligheten til å formidle misnøyen. Bare kritikk på TI tror jeg ikke er rette måten å gjøre det på hvis en ønsker å nå ledelsen.

Som tidligere nevnt kontaktet jeg også ledelsen etter Q2 presentasjonen med innspill om hvordan kommunikasjonen kan forbedres. En av de tingene jeg foreslo var å ha en Capital Market Day, slik som i 2016. Etter omleggingen av formatet på Q3 presentasjonen er det trolig ikke samme behov for en slik dag, men jeg er fortsatt i tenkeboksen om det er noe jeg vil prøve å pushe ledelsen på. Jeg er derfor interessert i å høre om dette er noe andre aksjoner ønsker å delta på hvis ledelsen er villig til å lage et slikt arrangement.

102 Likes

En avtale kan komme som lyn fra klar himmel når som helst. Da går kursen opp. Øynene på ballen. Har markedet alltid rett?

6 Likes