Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Skal trvx også stenge døra ikveld?

1 Like

Lurer på hvor mange som kaster de siste kortene imorgen

1 Like

er det i det hele tatt vits å selge?vi skal vel ned på 2 kr.vurderer berre å sitte å sjå om lynet kan slå ned en viss plass.Trist sorti.Ser vel mørkt ut for interessen for Nac blant Sør-Koreanerene med da desverre

Dette er jo selvfølgelig for å ha litt cash for samarbeidet videre med Olix. Skal jo redde manken til aksjonærene som er rimelig tynne der oppe :joy::joy:

2 Likes

Tro meg - det vil føles mye bedre å bruke de siste pengene dine i dette selskapet på en god kveld på byen, enn på Ronny sin lønn “towards the end of 2023”!

12 Likes

Veldig triste saker å se dette. Lett å si i etterkant, men føler dette er et eksempel på et case hvor inkompetanse i styre vanskjøtter potensiale. Er for mange i Norge som «leker» biotek, med for lite respekt for pengene, kompleksiteten og uten å ha clue på hva de driver med.

Blir vanskelig for mannen i gata å skille klinten hva hveten. Kommer til å bli vanskeligere å få investorer til norsk biotek i fremtiden.

30 Likes

Etter 14 år har selskapet egentlig ingenting. Helt fantastisk.
Presis levering av medisin var ikke så viktig allikevel.
Blir jo ingenting av Olix eventyret heller - det er vel ganske så tydelig nå.

Utrolig hvor lite respekt biotek ledelse og styre har for aksjonærene sine!
Shame! Shame! Shame!

10 Likes

Det blir nok neste melding. Samarbeidet der var nok deres siste halmstrå til å kunne generert finanser til vacc studiet. Dette er snipp snapp….Pitty:( Hva med patentene?

2 Likes

Takk pcib, dere har vært gode

3 Likes

Det er vel ikke grunnlag for å mene så mye om Olix basert på denne meldingen?

2 Likes

Hadde det samarbeidet båret frukter hadde Must spyttet inn penger til vacc studie i visshet om at det ble generert penger fra Olix.

2 Likes

Olix sender inn IND for hårkuren sin i disse dager (Guidet til Q4). Alt må være på plass FØR de sender inn IND (les avtale med PCIB). Med Olix med på laget hadde det ikke vært noen problem finansiere Vacc PhII. Dagens melding torpederer den muligheten.

Hvorfor skulle must putte penger på vacc om ikke markedet vil? Klarer ikke helt å se linken her

merkelig at det ikkkje kom ei melding om at samarbeidet med Olix i Nac var avsluttet i samme slengen,og hvorfor i all verden komme med denne meldingen nå og ikkje vente helt opp til Q sånn de kunne orientert markedet på en skikkelig måte!!!

som vanlig amatørmessig av Pcib,de har skuslet bort en god leveringsteknologi og våre penger

10 Likes

Hver gang de gir dårlige meldinger så tolkes det som om det er noe spennende de ikke sier. Hva med at de rett og slett bare er helt elendig på dette med marked? Hvordan gikk det med med nye financial manager? Rakk de ansette? Kanskje det hadde hjulpet med noen som faktisk har peiling. Sorry utblås men er skuffet.

1 Like

PCIB skuffer alltid og er nå etter meldingen verdt Kr 1.96 pr aksje. Og uten utsikter går det strake veien mot 0. En mer udugelig ledelse er vanskelig å finne, her tar Bøhn og Must kaken.

2 Likes

Triste greier selv om jeg ikke har hatt aksjer på lenge.
Da jeg solgte hadde jeg følelsen av at de ansatte valgte å kjøre den synkende skuta videre for å kunne heve lønn til de fikk nye jobber. Den følelsen har vel ikke blitt mindre nå.
Føler med dere.

8 Likes

Det virker egentlig som ledelsen i alle disse fantastiske biotekselskapene er mest opptatt av lønn og pensjon til seg selv.
Å jobbe for lønnen ser ikke ut til å være så viktig.

5 Likes

Det blir noe påfallende å se fullstendig bort fra den økonomiske situasjonen som har oppstått både pga pandemien og krigen i Ukraina og istedet utelukkende svartmale ledelsen i selskapet. Jeg velger å se dette som først og fremst et resultat av det uføre den øverste politiske ledelsen har brakt hele “Vesten” ut i. Og så får jo også vi aksjonærer i PCIB merke hva det vil si å “ofre noe”, som Stoltenberg sa for ikke så lenge siden… Det er nok av “pølseboder”, småbedrifter som allerede har gått dukken pga ledelsen langt over hodet på den i PCIB.
:person_in_lotus_position:

3 Likes

Når det først ble som det ble, så synes jeg faktisk det er det riktige å stoppe studien og redusere kostnader. Slik selskapet er nå så tror jeg de bør satse 100% opportunistisk. Legge vekk helt kliniske studier til eventuelt de blir 100% sponset og håpe at noen skulle til slutt vise interesse. Til tross for enormt mye penger er brukt på kliniske studier så vil jeg påstå at det nærmeste de har vært “jackpot” var pre-klinisk samarbeid hvor de så og si ikke har brukt penger(AZ). Hvis de kan fortsette med forskningen og bygge ett mye sterkere partner team så tror jeg det er det siste halmstrået som er igjen for teknologien.

18 Likes