Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg fikk bekreftet pr e-post fra RS den 27.06.22 at (gjelder FimaNac):

«PCI Biotech sin utviklingsstrategi for ‘topical formulation & skin illumination device’ er målrettet mot klinisk bruk i fremtiden.»

Jeg fikk også forklart pr telefon at ‘topical formulation’ skal være en mer komplisert utvikling enn selve lyskilden, og at de har eksisterende lyskilder til preklinisk bruk i utviklingen.

Dette ble også nevnt av PW i podcast etter sist Q mener jeg.

11 Likes

Om det er OLX104C du tenker på så blir det sannsynligvis Topical administration når den går til klinikk, derfor det er interessant hva Lenny nevner over.
Aner ikke hvorfor det står intradermal i IR boken deres, men tipper det er pga. pre-kliniske forsøk på mus de refererer til.

5 Likes

Angående Intradermal injeksjon:

OliX:

PCIB:

9 Likes

Om utvikling av ‘topical formulation’ er så komplisert, får de dette klart i tide før Olix går videre da?

2 Likes

Et godt spørsmål. Og vi vet heller ikke hvor lenge de har arbeidet med dette. Det meste i disse prekliniske samarbeidene er preget av konfidensialitet.

PCIB og OliX inngikk samarbeid 05.05.21. Hvis PCIB utvikler topical krem sammen med OliX (og eventuelt tredjepart, kan dette ha startet allerede samme år for det vi vet. I så fall fikk OliX den 17.08.21

«Notice of Allowance from U.S. Patent and Trademark Office for Investigational Hair Loss Therapeutic, OLX104C»

OLX104C is a long-lasting topical therapeutic that can potentially minimize systemic side effects as it is rapidly degraded upon exposure to blood.

Link: https://www.olixpharma.com/eng/pr/news.php?ptype=view&idx=239&page=1&code=news_eng

7 Likes

Vil tippe det ikke gikk mer enn ett par måner før de begynte å tenke litt på det, men det er ren gjetning (og gjerne litt ønsketenkning) fra min side. :crossed_fingers:

2 Likes

Om PCIB bommer her og Olix går videre uten kombinasjon med vårt produkt så er fjaskoen mer eller mindre komplett.

Fiasko er i så fall baket inn i aksjekursen allerede.

3 Likes

Det kan jeg garantere deg at den ikke er.

Så hvor mye av dei ca 180 millioner Pcib er verdsatt til tilsvarende suksess med Olix??

1 Like

Det vet jeg ikke, men det er alltid noen optimister som forsvinner når en potensiell fremtidig positiv nyhet blir en negativ nyhet.

Hvis PCI er del av patent til Olix så er de pliktig til å informere tenker jeg.

Den nakne sannheten er at markedet verdsetter teknologiplattformen konservativt, men samtidig reduserer kraftig for selskapets strategiske kompetanse og gjennomføringsevne.

Når største eier har freda sin mann i styret, blir det sånn som vi ser.

1 Like

Must har ihvertfall beholdt sine aksjer med ti prosent og er fremdeles suverent største aksjonær. Det er dermed heller ikke han som har kjørt kursen ned. Når det står tilsvarende eller enda verre til også med Nordic Nanovector og Targovax så blir det en såpass stor andel av Radforsks portefølje at kritikken kanskje heller burde rettes til dem. De har - i motsetning til Must - ikke vært noen tilsvarende stabil eier og har heller aldri vært like tungt inne. Greit nok at de kanskje må selge noe for å kunne bidra til nye selskaper. Men det forteller også sitt om problemet. Ultimovacs skiller seg ut ved at Gjelsten eier ca en femtedel. Det kunne man selvsagt også ønske at Must hadde gjort i PCIB. Men å kritisere den ene som tross alt har vært villig til å gå tyngre inn en noen andre, det blir simpelthen feil. Og desto mer opplagt når det også har gått som det har med NANO og TRVX.



2 Likes

Forumet like taus som selskapet. Må vel bare være tålmodig slik vi har vært en stund.

To uker og to dager igjen til kvartalsrapport. Tviler sterkt på at de drar opp noe av hatten og da blir det vel dessverre utforbakke igjen😅

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

PCI i det minste referert i Frontiers i går, i forbindelse med brystkreft.



12 Likes

Å satse penger på PCI eller annen Biotech er en dønn sikker måte å tape sparepengene på. Sats heller på oljeservice eller sett pengene i banken. Om et år får man 4% i rente på høyrentekonto.

1 Like

Så langt har PCIB for meg vært en fjasko dlux men det er min egen feil. Var inne med STOR post og snitt ca 16kr - ble med til topps 2 GANGER uten å selge en eneste aksje ( kunne tatt 10 mill i gevinst men sikra ikke ett øre for alle trodde på kurs flere hundre ja “bamse” skulle ikke selge en aksje under 1000 sa han ?? ). Så jeg har kun meg selv å takke og tror nok noen flere sitter i samme båt.
I dag har jeg 5-10% av mine kr i selskapet og dem får stå til jeg blir senil. Tenk å hoppe helt ut nå da og så kommer ei kanonmelding en dag eller ett år etter at vi hoppa av. Pr i dag ser ikke noen av “potensielle kunder” spes verdi på det vi sitter med av patenter og resultat med dette kan faktisk snu over natta og da skal jeg være med når/om dette kan bli endelig fasit. Lykke til alle som er med.

13 Likes