Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Teknologien står der.
Hva som er viktigst av aksjeverdien / " markedsverdien" til enhver tid og realverdien får hver enkelt vurdere. Jeg tror på potensialet i teknologien.
Å levere en medisin ( eventuelt gift ) dedikert rett i problemområdet, kontra en medisin (" " ) til hele kroppen er en viktig forskjell.

10 Likes

Kristian Berg og PCI teknologien refereres i artikkel i Frontiers (17. aug 2022)


13 Likes

Over mitt nivå å skjønne følger av slikt men er dette mer enn rosende omtale ? Kan det skape interesse for det PCIB holder på med i fra noen som kan bruke våre fakta-patenter-metoder ??? Med andre ord :noe som gir penger i kassa eller er det et nytt klapp på skuldern ?

1 Like

Med tanke på at de ikke har en CEO - Jobber de egentlig heller mot å låse døra?

Dette er kun en sitering av et arbeid hvor K. Berg er en av forfatterene. Et raskt søk på Web of Science viser at K. Berg er sitert over 13 000 ganger.

2 Likes

ok takker for svar og avklaring.

Å finne en ny CEO er ikke enkelt så dette må vi innse kan ta tid. Tror mange glemmer hvor smalt fagfelt dette er og at det ikke er samme som å skaffe ny kassadame på Rema 1000. Bedre å vente på rette mann/kvinne enn å ta noen som er halvbra. Riktig strategi synes jeg og vi har da et oppegående styre vil jeg tro.

3 Likes

this is a good read: survey for first 100 days for new CEO in Biotech

The first 100 days: a biotech CEO survey | Nature Biotechnology

8 Likes

De burde ha fokusert mer på alt, med andre ord… :-D. Ikke helt sikker på at de forstår hva ordet “fokusere” betyr

1 Like

Betyr dagens melding at de kun kjører preklinisk? Hva er det verdt pdd?

1 Like

Ja, gjør vel det. Nedbemanning samt at FimaVacc fase 2 studie i H&N legges på is.

Tydeligvis er det svært lite i interesse der ute….

2 Likes

1 Like

Dette var nok en spiker i kista for bedriftens gjennomføringsevne, dessverre. Men når kapitalmarkedet er slik det er nå, så er det nok vanskelig.
Dersom det i det hele tatt var noe interesse, så er det mulig det er en vurdering at kurser som var aktuelle for interessenter ikke er akseptable for eksisterende eiere (aksjonærer) og man derfor fokuserer mer mot samarbeidene og det prekliniske inntil videre.

4 Likes

Selskapet avvikles. Dett var dett.

Det er et skall med ganske mange patenter. De burde legges ut på eBay med en gang :neutral_face:

Med denne meldingen, er det tydelig at Olix-sporet ikke fører til noe vesentlig også. Bare trist dette.

3 Likes

:sob: Lykke til.

Synd interessen ikke er der, de er vel nå all inn på Olix samarbeid.

1 Like

Jaja, det gikk som forventet.
De fleste har vel skygget banen for lengst her og ansett selskapet som uinvesterbart. Feilene og manglene har bare vært så alt alt for store.

Nano og Targo er vel de neste som må følge etter å slå seg konk.
Elendig ledelse, med høy lønn, klarer aldri å levere på noe som helst, men påstår at det er masse interesse fra BP der ute, men dessverre så stemmer altså ikke dette med virkeligheten når alt kommer til alt.

Meget kjedelig for norsk biotek og Radforsk. Det blir tungt å komme etter for nye selskaper når forgjengerne har levert såpass svakt.

1 Like

Ja dette var trist! Det viser hvor vanskelig biotek er. Selv med gode resultater og etterspurt løsninger vil det seg ikke for PCI Biotech. Leit for alle stakeholders. Og pasienter! Med noe mer stang inn kunne dette virkelig blitt noe stort. Covid gjorde rekruttering vanskelig for RELEASE. Er selvsagt ikke vits i å tenke på hvis om osv men om RELEASE hadde kommer før AZ sin nye» standard» kunne det blitt løsning for pasienter her. Det tror jeg hadde vært sannsynlig. Jeg tror PCIB var svært nære gjennombrudd. Selv AZ var tilnærmet i mål var inntrykket i lang tid både fra radforsk, ledelse og investorer.

Jeg tror dette var maks uflaks. Hvis noe kan kalles det i biotek markedet.

Mulig ikke alt håp er ute, men det ser dessverre mørkt ut?

2 Likes

Tenker at dette kan være et forvarsel om hva som kan komme i andre bioteks som er pengeknipe dessverre

9 Likes