Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Olix går for androgenic alopecia og ikke areata.

Androgenetic alopecia is caused by the heightened sensitivity of scalp follicles to dihydro- testosterone whereas alopecia areata is induced by an autoimmune reaction .

11 Likes

Phew!! Nå ble jeg letta. Trodde jeg det var helt kjørt her.

Og ‘for the record’ Androgenic (også kalt androgenetic) alopecia, som PCIB forhåpentligvis skal prøve å finne en kur for sammen med OliX, er vanlig skallethet som oppstår hos ca 40 % av alle menn (og noen kvinner) i verden før de er blitt 50 år.

Androgenetic alopecia is a common form of hair loss in both men and women . In men, this condition is also known as male-pattern baldness. Hair is lost in a well-defined pattern, beginning above both temples. Over time, the hairline recedes to form a characteristic “M” shape.

Alopecia areata er noe annet, nemlig en hårsykdom der hårene detter av i dotter litt her og der. Ca 1,5 % vil bli rammet av Alopecia areata i en eller annen form i løpet av livet (eller indirekte rammet dersom du mobber kona til Will Smith, noe Chris Rock fikk kjenne konsekvensen av).

15 Likes

Spørsmål i fra en amatør til den som føler seg kallet. Hva synes dere som skøjnner både språk og teorier om selskapets presentasjon ?
Jeg må ha ting forklart på norsk med enkle ord så denne raporten er “gresk” for meg og sikkert noen få til? Virker jo imponerende med så langt har ikke noe av det dem holder på med vært salgbart og da hjelper det lite at ting funker som fy men ingen vil betale for det? Håper på svar.

1 Like

Ingen som har lyst å svare ? Noen må da mene noe om prospektet. Jeg synes det ser helproft ut men det var den kompetansen og teknisk engelsk da. Har mer enn nok med å kapre en kelner å besytille mat/ drikke jeg .

Det er veldig bra at de har en oppdatert presentasjon. Og det skulle bare mangle.

Jeg har fremdeles tro på selskapet, men det er noe som mangler. Også i denne presentasjonen.

Så for å være syrlig kritisk.
Presentasjonen har for lite fokus på det kommersielle.

Så oppbyggingen av de første sidene i presentasjonen synes jeg er dårlig. Designet for de tekniske sidene og resultatene synes jeg er bra, og til en viss grad tilstrekkelig.

Slide 4 burde ha med noe om det ekstremt store markedet for selskapet og selskapets teknologi.

Selskapet burde også tydeliggjøre at det er et teknologi-selskap, punkt 3 på slide 4 sier dette, men det burde være vektlagt mer.

Slide 5 er en visualisering av PCIs svakhet. Nemlig CEO, her står en CEO til et selskap med enormt potensiale innenfor teknologi, helse, biotech, DNA, mRNA, SiRNA ++ Med en CV som sier at han har regnskapsutdanning og 12 år i PwC. 0 ledererfaring. Denne siden viser helt klart tydeligheten av hva som mangler. Dette burde etter min mening vært slide 3. Både for å skjule det litt etter disclaimersiden, og for å ikke bryte opp flyten av PCI In a brief med en tydelig svak slide.

Videre burde slide 9 og slide 22 komme etter slide 5 (som jeg mener burde vært slide 3), som en del av PCI Biotech in Brief.
Etterfulgt av en versjon av slide 30, men også med en kommunikasjon som hinter/sier noe om markedsstørrelse og verdi. Etterfulgt av slide 8 med tydeliggjøring av samarbeidsaktører innenfor programområdene. Det burde også komme frem at selskapet har mye kunnskap og erfaring om hode og nakke fra tidligere studier.

Etter denne utvidete PCI in a brief, så kan de komme med detaljoversikter for de ulike teknologiene (slide 6 og 7 og deretter alt fra 9/10 og utover) . Det tekniske for PCI står på bunnsolid grunnlag.

En åpen presentasjon som dette burde etter min mening ha med dette veldig tydelig:

PCI Biotech

  • Verdens beste leveringsteknologi for intracellular levering
  • Full patentsikret teknologi
  • Allsidige bruksområder (onkologi, dermatologi ++)
  • Også skalert for levering av fremtidsrettet medisin (DNA, mRNA, SiRNA)
  • Klar for marked for samarbeidende aktører. Safetyprofil for Vacc (og Nac?) er gjennomført

De må få investorer, samarbeidsaktører, media etc litt frem på stolen tidlig i presentasjonen. De kunne hatt sitatet fra slide 24 på forsiden for min del.

Det ble litt rotete dette.
Forside
Disclaimer
Team
Innholdsfortegnelse
PCI In a brief (ex slide 4, slide 9, slide 22, slide 30, slide 8, slide 6 og 7)
Deretter som nå

29 Likes

Takker for veldig saklig og forståelig kommentar.

Spikeren på hodet, @HiroProtagonist

Sjølsagt kan det være slik at styret, helt siden PW meldte sin fratredelse, har jobba beinhardt for å få på plass en ny leder med solid bransjerfaring, ledererfaring og ikke minst en sterk kommersiell orientering. Men jeg har mine bange anelser.

Kan det være sånn at styreleder og største eier mener at lista kan få ligge der den gjør fordi ‘det blir for dyrt å se seg om utenfor landets grenser og at teknologien trumfer et middelmådig kjøpmannskap’.

Håper inderlig at jeg tar feil, men tvilen knuger meg.

5 Likes

Hvem vil være “skipper” på skuta vår uten at det blir presentert spennende nye prosjekt som gir vedkommende utfordringer.
???
Jeg føler vi ligger litt på været akk nå. Aksjen omsettes på mini/micro-poster men på ett nivå opp i forhold til tidligere.
Vi må nesten anta at styret jobber på spreng men har ikke hørt noe om annonse og søknad etter ny CEO. Dem jobber sikkert med et head-hunter firma som krafser i markedet? Rett mann på rett plass er viktig og ikke slik Eldar Vågan sa om utroskap : Feil mann på rett plass!!!

1 Like

Tror best at Ronny tar sin hatt, styreleder stapper inn. Nye presentasjon er en som lukter fortsatt svett av gamle tanker. Ny CEO … han / hun må ha super power.

1 Like

… eller hun :blush:

4 Likes

Jeg tror ikke det tar lang tid før vi får vite om PCIB har livets rett. Hvis ikke fimaVACC studien klarer å vekke interessen i markedet, så er PCIB på feil planet. I så fall må de håpe på at et eller annet prosjekt innen fimanac gir uttelling. Men en slik strategi kan de ikke holde på med særlig lenge; aksjonærene vil ikke være med å finansiere virksomheten under så usikre betingelser

Når dette er sagt vil jeg hevde at fimaVACC studien er meget interessante, og jeg tror at den settes i gang rimelig snart. Selvsagt er også fimanac en spennende teknologi, men her er får vi aldri vite noe på forhånd.

2 Likes

Helt klart må 3 punkt avklares : Ny “skipper” (med los) - nye studier må avklares og sist men ikke minst må “bingen” fylles av oss som vil bli med videre. Litt krevende men ikke umulig.

1 Like

Ser ut som min spådom om buklanding har starta igjen ( desverre).
Kursen holdt noen dager lenger denne gangen men nå går det nok ned mot der vi var før denne merkelige oppgangen ( uten nyheter blir ikke oppgangen varig ). Fin presentasjon holdt ikke for å beholde optimismen. “Parykk-nytt” i fra Korea - ny sjef- nye avtaler eller tilsvarende må smelle i bordet før vi kan juble.

2 Likes

Nå må denne mannen gjøre et valg! Enten selge seg ut eller ta grep i PCIB! Det ville vært småpenger for ham å spytte inn det som trengs for å få i gang FimaVACC-studien, samt skape den situasjonen som ville gjort det overhodet mulig å rekruttere en ny CEO!

Om Must sin styreleder nå kjører selskapet i grøfta pga. manglende handling, så vil han i mine øyne være erstatningspliktig for å søle bort siste rest av aksjonærenes penger.

28 Likes

PCIB er et lommerusk for herr Must så ikke forvent allverden i fra den kanten. Man kommer ikke dit han er ved å kaste gode penger etter dårlige penger så det er nok opp til selskapet å presentere prosjekt som kan gi ham og alle oss andre avkastning før pungen åpnes. Kursen flater-synker som forventa og intet nytt fra dem som kan stoppe - snu trenden.

1 Like

??? Noen som ble “sur” når jeg spådde buklanding ??? Helt greit å bomme med slik spådom.

updated 3/8/2022

6 Likes

Noko spennande for oss Pcib aksjonærer?

1 Like

Intradermal injection, minner om Pcib. Ble det sagt fra selskapet at de utviklet en lysdiode, for en stund siden?
Hvis så, hva skulle den brukes til og hvorfor utviklet de den? De har jo ikke noe annet på gang enn Vaccstudien?

5 Likes