Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

betyr ‘Completed’ at site er stengt. Det kan være ulike grunner til dette, som manglende aktivitet i studien.

Nå var det skrevet «kan» i teksten her så vi får krysse fingre for at han bare brukte manglende aktivitet som et dårlig eksempel å ikke forsnakket seg.

1 Like

Ingen vits å vri og vrenge på dette. Sites blir stengt grunnet underprestering eller andre negative påvirkninger.

Skuggedal skriver at det ikke er begrensninger på antall pasienter pr site, dermed ingen positivitet at sites blir satt som complete

18 Likes

Det er relativt få pasienter pr site som skal inkluderes for å komme til 120stk, så om noen underpresterer så vil det ha mindre å si om mange av de andre rekrutterer relativt bra og bedre enn det som er lagt til grunn (ca1 pr site pr år) slik som muligens Asia site gjør.
Greit de bytter ut sites som ikke leverer, men kanskje de burde få opp flere i Asia…
Syntetisk kontrollarm er jokeren her for å få fortgang i studien.

6 Likes

Slik jeg forstår det (forbehold med språkproblemer) har de satt opp flere sites i Korea siden sist Q. Men det er noe dere kan sende inn i spm til Q, for å få det bekreftet eller avkreftet.

10 Likes

Stemningen på denne tråden har aldri vært mer depressiv og kanskje med god grunn når man tenker på utviklingen den siste tiden og totalt mangel i kommunikasjonen som skulle forbedres uten at det har skjedd ennå!

Jeg personlig har veldig lite tro på noe som skal løfte kursen i Q3 som skal presenteres om under 2 uker og har mindre og mindre tillit til nåværende ledelsen og styret. Det blir definitivt den viktigste presentasjonen noensinne for PW, han vet at han er på veldig tynn is. Det holder ikke lenger å svare ingen kommentar, han må være ærlig overfor selskapets eiere!

Med det sagt så ser jeg kursen som totalt utbombet og selv om kursen kan faller ytterligere i det korte bildet så har ikke teknologien på alle 3 ben vært noe mindre spennende eller banebrytende og for den grunn er det helt uaktuelt for meg å selge en eneste aksje her.

Det skal svært lite til for å løfte kursen fra dette hinsides lavt nivå.

Den dagen vi endelig får gode nyheter så skal jeg være på plass og jeg håper og tror at disse gode nyhetene skal komme i rekke og rad selv om vi må vente en stund til.

God helg alle sammen.

11 Likes

Hvis denne kommunikasjonsstrategien med NULL kommunikasjon og NULL ører mot aksjonærene, fortsetter, kan vi organisere følgende:

Samle krav fra 10% av aksjonærene, kreve ekstraordinær generalforsamling, og kreve endringer i styresammensetningen.

Hvis dette fortsetter også før og under Q, er det på tide med endringer.

Det er mitt ønske, og mine mening.

Styret og ledelsen virker å ha null respekt for aksjonærenes ønsker rundt åpenhet og kommunikasjon, og verdiene i selskapet er rasert til snart cashbeholdningen.

43 Likes

Verdien i selskapet påvirkes ikke av aksjekursen. At markedet anser verdien av selskapet til å være nære kontantbeholdningen indikerer at markedet ser at veien fram til kommersielle avtaler eller et gevinstgivende produkt i markedet er lang og at veien dit kommer til å kreve ytterligere finansiering. Et selskap i den fasen PCIB er i nå skal ikke la seg styre av aksjekursen, siden kursen ikke er koblet til det økonomiske resultat selskapet leverer, men en tro på at selskapet skal klare å kommersialisere sine patenter.

Hva tror du skjer om selskapet ikke tilføres ny kapital? Da er nok kassa tom før interimavlesning. Som RS sier er det tre måter å skaffe kapital, offentlig støtte, hente penger i markedet eller en partneravtale… Det første alternativet er ikke aktuelt som eneste løsning. Så får vi se hvilken av de to andre det blir… Selv begynner jeg å planlegge for å forsvare min andel i en kommende emisjon…

5 Likes

Jeg er med på aksjonæropprør👍Har 0,0X% aksjer så trenger å få med noen flere.

Nytt styre med klar føring om å endre ledelsen.

God helg!

3 Likes

Faktisk Lenny, har ikke vært enig i dette tidligere. Men jeg tror tiden for dette er nå, det er virkelig på tide at de må lære på den harde måten at de er på børs, jeg har hatt tiltro til ledelsen hele veien siden 2016, men dette minner mer og mer om en slags kommunal administasjon som kan gjøre og si som de vil uten at det blir noen som helst konsekvens, fordi det går ikke ut over dem selv….

• Hvordan kan vi organisere dette på best mulig?

-digitale signaturer? Evt hvilken platform?

• noen som har erfaring med dette?

• Er det noen som kan ta på seg oppgaven?

Vi trenger sårt noen med bakgrunn med å få kommersialisert dette. Teknologien fungerer den. Men det hjelper ikke hvor bra teknologien eller hvor flink selskapet er i å skape dette da de ikke klarer å omsette dette i verdier for aksjonærene.

Jeg synes dette er jævlig synd at det har blitt sånn, da min tillit til RADFORSK og de som har lurt oss inn i dette fortsatt selger det som GULL… Joda det er mye bra på gang, men ingen god strategi, iallefall ingen gjennomføringskraft…

Er det så vanskelig og ta imot hjelp da PCIB? Alle ønsker at dette skal lykkes…

15 Likes

1 Like

Hva er sammenhengen her?

At det ihvertfall ble ansatt “noen med bakgrunn med å få kommersialisert dette” i mai ifjor. Men de kom inn på en tid da COVID-19 satte sitt preg på det meste, for å si det forsiktig. Det er jo heller ikke slik at Walday ikke har noen slik bakgrunn. https://no.linkedin.com/in/walday

5 Likes

SPOT ON LENNY :100:

Dette er galskap - rett & slett forbanna amatør opplegg å di pisser alle aksjonærer ned langs heile ryggen, bare vas alt… Hadde virkelig forhåpninger etter HPB skrev den mailen om forbedringer og mer info til oss aksjonærer og til og med her skjer det fuck alles.

Støtter forslaget 200% og skriver med glede under.

Nå må di for pokker sende ut et brev snart og forklare oss hva som foregår, dette er helt krise :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

Det var da voldsomt.
Er det sikkert at det ikke er vi (markedet) som pisser på dem ?
Jeg er like frustrert som dere, men nå føler jeg at markedet priser inn at Release går samme vei som H&N.
Er det sikkert at markedet vurderer prisen riktig ?

8 Likes

Bamse,

Tror du ikke at grunnen for at MANGE velger og kaste kortene (pisse på dem) er fordi at vi ikke har hørt et PIP siden tidlig sommer, kursen stuper, AZ med sitt konkurrerende studie som lager støy, mailer og lovnader i hytt og pine som aldri blir innfridd ?

Jeg har ikke kastet kortene og har som skrevet tidligere tatt alle Berg & dalbaner siste årene, men kjenner jeg er forbanna over at vi ALDRI får litt privat info, NOE som kan berolige aksjonærene LITT om det faktisk er noe di kan berolige oss med :blush:

Jeg skal sitte til INTERIM uansett, der får bare briste eller bære for min del :blush:

Men di er ikke flinke med infoen og børs synes jeg :blush:

1 Like

Når Dere river dere i håret som mest så tenk på hvor solid selskapet er. Teknologien å patentene. Samarbeid, ODD å ansettelser. Jeg vedder en silver dollar på at de har takket NEI!! til elendige avtaler i Chem,Nac å Vac. Hvorfor? Jo fordi de har ståltro på egen plattform. Til frustrasjon å hårtap kortsiktig for enkelte, men dollars på lang sikt. Dette tar tid, menn heller det. Jeg er 100% sikker på at selskapet går for non/semi-eksklusiv utlisensiering og partners. Det er jo et drømme senarie for er BP å kjøpe opp et lite selskap på PCIB nivå med IP’er og patenter. M&A. De vil da for alt i verden ikke bli diktert av et lite selskap når det gjelder bruksområder. Tenk på kostnader å forpliktelser. Tenk videre. Must vil for alt i verden ikke selge selskapet nå. (Utvikling,pris,tidspunkt) Tenk på Bøhn å linken der. Det er ikke ledelsen, ei heller teknologien som gjør at det går så tregt. Det er strategien!!! Så vent nå da til q kommer så får vi flere svar så får hver enkelt velge om de vil være inne eller ute over q.
Konklusjonen må være at vi støtter de 120%, men det kan endres på presentasjonen ovenfor konferanser,media å aksjemarkedet.

15 Likes

Her @bamse må jeg si meg uenig. Når man har bind for øynene kan ikke aksjonærene kritiseres for de ikke treffer doskåla! Siste fundamentale nyheten gjaldt en patent børsmeldt i mai!
Investor Relations-funksjonen (IR) er som du vet avgjørende for markedets prising av selskapet, og dermed de verdiene selskapet er satt til å forvalte. Skal ikke PCIB ha et fungerende bindeledd mellom ledelsen og styret på den ene side og kapitalmarkedene på den annen side? Fungerer dette må man gå ut fra at PCIB sitt fall på børsen stemmer med virkeligheten. Teknologien er nå nesten ikke verdt noe som helst. Prisingen av et selskap i aksjemarkedet bygger på markedets grad av tiltro til selskapets strategi og ledelsens evne til å gjennomføre denne. I tillegg må selskapets eksisterende verdier og inntjeningspotensial synliggjøres. Oppgaven for IR-funksjonen er derfor å kommunisere disse elementene effektivt til aktørene i aksjemarkedet. Det er store verdier som forvaltes. Enhver verdiøkning eller -reduksjon kan selvsagt ikke tilskrives IR-arbeidet alene, men potensialet ved en god IR-funksjon skulle være tydelig illustrert.

Og PCIB har en styreleder som gjentatte ganger har takket nei til å delta i podcast. Han liker seg ikke i rampelyset. Hva er det for noe når du er styreleder for et selskap på børs? Kan man velge vekk det når man takker ja til en slik posisjon, og samtidig ingenting leveres av synlige verdier?

12 Likes

Enig i at styreleder burde deltatt i podcast.
Men jeg er ikke enig i at «bedre kommunikasjon» betyr at de skal komme med masse fjas mellom Q hvis ingenting har skjedd.
Stillhet kan også tolkes som at de følger planen som tidligere er kommunisert. Altså «ingen nyheter kan være gode nyheter».
Men, jeg frykter jo,.,.,.,som dere.
Vi får se om et par uker.
At de stenger noen siter tolker jeg som at sitene ikke har levert, men det har det blitt kommunisert mange ganger at vil skje. Siter som ikke leverer blir byttet ut.
Jeg er derfor sterkt uenig i at de har brutt løftet om bedre kommunikasjon, - hvis alt går i.h.t plan.

10 Likes

Skriv til podkast og spør dem om AZ er en konkurrent.
eka@radforsk.no

4 Likes

Will do :blush:

Eg prøve ikkje å lage dårlig stemning altså, eg har som sagt alle aksjer og blir med videre :blush:

2 Likes