Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

For min del forsvant all tillitt til PW ut vinduet da det ikke endte med noen AZ avtale og det medførte et stort realisert tap i min målestokk.
Og før igår ble det tapet tatt på mange mange kroner over gårsdagens sluttkurs.
Jeg har tildels sympati for noen av skribentene her inne som hardnakket har hatt genuin tro på selskapet og dets teknologi, men dette har vært en av de desidert heftigste haussetrådene på Tek siste par årene og det kunne vel knapt endt med større fadese enn hva man står i akkurat nå.
For min del framstår det som bemerkelsesverdig at man kunne ha tillitt til en slik CEO rundt og i kjølvannet av AZ caset.

Men, ønsker dere lykke til og håper dere kommer best mulig ut av dette til slutt.

Et ordtak jeg lærte meg her og som jeg har brukt i andre selskaper jeg har investert: " Dersom noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det"

6 Likes

Kjøpte meg inn igjen idag. Et opportunistisk kjøp med HÅP om at det ligger noen skjulte verdier i Nac/Vacc som ikke har kommet fram.

Når selskapet prises ned mot kontantverdi, skal det ikke så mye til.

En kostbar biotek-lærdom har dette blitt. Å slåss mot Big Pharma er nesten umulig, nå kan AZ sveipe opp PCIB for peanøtter, tilsette sin CPI, kjøre ny klinisk studie i ro og mak og dominere gallegangskreft i årtier framover.

3 Likes

Slår vel ikke Nanomenigheten ?

1 Like

Nja, jeg har ikke fulgt den like mye, men sikkert noe av det samme, det har du sikkert rett i.
Begge trådene har vel gått i bølgedaler og snittet over 2-3 år er kanskje ganske likt.
Selv kastet jeg meg hvertfall definitivt ut av pcib mye pga ekstremhaussing, det ender sjelden godt.

Uansett:

" Dersom noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det"

2 Likes

Results oppnådd preklinisk og klinisk er jo der. Kun data og stats og sammenligne mot dagens SoC. Det er jo ikke wild guess. Results har jo vært og er meget gode. Kanskje ikke her «feilen» ligger?

mRNA resultater, antiresistens bakterier, Vacc, Nac og chem. Det er til og med lakselus teknologi. Så at patenter og IPR har verdi er vel sannsynlig fortsatt?

Hvor nære eller langt unna kan PCIB være en mulig avtale innen Nac? Olix meldinger og presentasjoner synes det være lovende. Kanskje de vil kunne si noe om de ulike forskningssamarbeid og status. Der er en plan må en kunne forvente.

Det store fallet som har vært og vi er vitne til i dag bekrefter stor usikkerhet og risiko. Leit at de gode data i RELEASE ikke raskt skal kunne være tilgjengelig for pasientgruppen!

2 Likes

Jeg vet ikke hvor feilen ligger her, for min del virker det som det sitter feil personer i nøkkelstillinger i selskapet, i tillegg er det berettiget å vurdere styrets stilling opp i dette.
Men, den saken får dere ta som sitter med interesser i selskapet.

Jævla synd og leit at man skal måtte sitte igjen slik som dette hvertfall.

12 Likes

Hei, hvor det går…:

2 Likes

Kanskje feilen mange gjør er for raskt å sette likhetstegn mellom forskningsresultater og kommersiell verdi?

4 Likes

@geiran
Ja de sier de avslutter RELEASE, men betyr det at de avslutter FimaChem?
Slik jeg har forstått det videreføres alle 3 bein, Chem, Vacc og Nac. Hva som eventuelt vil skje videre med Chem, får vi forhåpentligvis info om i ettermiddag.

Fortsatt ikke alt for galt volum og kurs sniker seg forsiktig oppover…

2 Likes

Jo kanskje, men det er nu results og data, IPR der skal selges innen biotek.

Det er mye jeg ikke forstår helt her. Det skal bli veldig spennende å følge med kl 14.
-stoppe Release, okay. Men rart om det ikke skulle være noen som helst interesse for det som er oppnådd her (gitt at resultatene fra de 40 som fortsatt får behandling er svært gode). Kan bli spennende.
-videre satsning på Vacc og Nac. Som flere har nevnt er også jeg spent på å se om dette er noe de har brukt en del tid på allerede, eller om de bare vil gjenta gammelt nytt.
-ledelsen og styret må jo også ha en gjennomtenkt og meget god argumentasjon for vurderingen som er gjort ifm å legge ned Release. I seg selv veldig interessant.

6 Likes

Det som er, nå er det i all hovedsak mest sannsynlig tradere som har fått interessen for aksjen…

Kanskje er det noen som har presset prisen ned for å skaffe seg billige aksjer? Er det AZ som ligger og lusker før et bud? Ender vi dagen i pluss kanskje?

Nei vent, jeg lever i virkeligheten.

7 Likes

Jeg formoder der er jubelstemning her i PW-lejren.
Måske nogle skribenter kan verifisere hvilken konkurrencesituation PW henviser til i begrunnelsen for at stoppe RELEASE-studiet?

1 Like

Det har du sikkert veldig rett i mtp at den stiger litt. Jeg er mest glad for at ikke de store har dumpet og at vi hadde fått et sinnsykt volum. Da tror jeg vi hadde vært mye lavere allerede.

3 Likes

har vært en haussing av en annen liga i denne tråden vs. NANO. Nesten ikke sammenlignbart.

2 Likes

Jeg tror det er lag på lag med feil her. De skulle selvfølgelig satt en emisjon på 30 kr for halvannet pr siden - for å sikre kapital og videreutvikle de to andre «benene». Hadde de gjort det hadde aksjonærverdiene vært sikret på en helt annen måte.

I stedet går de videre med AZ tilnærmet handlingslammet.

Dernest ser ledelsen bort fra alt annet og fokuserer alt på release. Alle koster til, uten å sikre aksjonærverdiene i de andre benene parallelt.

Her brenner de kruttet og mister tilliten i markedet slik at det ikke er mulig å hente penger til å sluttføre studiet uten at de brekker ryggraden til selskapet.

Når AZ sitt TOPAZ studie tikker inn (med dårlige resultater) blir dette brukt som begrunnelse til å stanse release. Den underliggende (reelle?) begrunnelsen er pga manglende midler til å ferdigstille justert for AZ-resultatene .

Her bruker en likevel utad begrunnelsen at stans er nødvendig fordi en må sikre utvikling av de øvrige benene nå som SoC er i ferd med å endres som følge av AZ sine (påstått gode?) resultater.

For at dette skal stå seg må begrunnelsen om å stanse release være faglig godt begrunnet. Er den ikke det er dette kun et halmstrå for å forsøke å redde egne arbeidsplasser med de andre benene. Altså en egeninteresse når de ikke har ivaretatt aksjonærinteressene på en ordentlig måte.

Begrunnelsen bør komme klokken 14.00. Blir spennende.

11 Likes

Lurer på; Hva skjer nå med Chem? sikkert et dumt spørsmål, men…
Er det slik nå da at hele den studien går rett ut vinduet å da?

Dette er andre Chem studie som legges ned. Jeg tenker Chem nå er dødt.
Muligens en teoretisk sjanse for at noen andre vil plukke opp Chem å kjøre et studie?

1 Like