Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg tok i alle fall noen lodd på starten i dag på 4,25 og noen til på 4,67

18 Likes

Så en kan ha et lite forhold til mcap vs kurs, er det ca. 110mill de har på bok?
Hva er teknologien og samarbeidene verdt?

image

(Jeg eier ingen eller svært få aksjer i selskapet (har ikke sjekket vps om det ligger noen få på en eller annen konto))

6 Likes

Det er jo overhengende fare for en emisjon med stor utvanning hvis de skal finansiere en ny kreftstudie, men jeg aner ikke hva selskapet bør prises til i dag.

1 Like

Webcasten kl 14 blir spennene3

2 Likes

@solskinn
De pengene de har på bok kan vel bare regnes med hvis selskapet selges. Hvis de fortsetter som eget selskap, og det er det mest sannsynlige nå, så brukes pengene på bok opp til videre drift.

Selv om de skulle gå til drift i nytt selskap, så har det vel likevel en verdi

2 Likes

Og de må vel ha stort fremførtbart underskudd langt høyere enn dagens verdi også?

3 Likes

Hurra for alle med baller som kjøper i dag . Tok min siste 10 er på 13,70 ca for kort tid siden og trodde det var gull. Har heldigvis bare 50k men inngang ca 30 men blir solid tap denne gangen også. Tror mitt kursmål for dagen på 7-8 kan bli nær fasit. Har dessverre ikke money til egne kjøp så får bare heie på dem som kjøper.

9 Likes

10-erne er billigere ja, men det fundamentale er jo endret. Du kan sikkert få halvfulle esker med Corn Flakes også med rabatt… :wink:

4 Likes

@anon88079159
Ja det har verdi, men jeg ville være forsiktig med å bruke det som grunnlag til å kalkulere pris for aksjen. Pengene på bok reduserer først og fremst riskiko for emisjon på kort sikt forutsatt at driftskostnader kuttes betydelig. Kritisk i så måte blir vel hva det koster å avslutte RELEASE.

Synes selskapet burde timet gårsdagens melding slik at dagens presentasjon hadde kommet samtidig. Nå risikerer mange å realisere voldsomme tap på sviktende grunnlag.

7 Likes

tok noen til på 4,95 og snitt 4,38 på dagens kjøp, som du sier solskim, de har litt på bok så den kjappe tanken er at avvikling av RELEASE sikkert koster litt, men neppe mer enn det gjør å holde det i gang. Så 160 mil MCAP på 4,4 er et greit lodd hvis de har en god plan på fimaVACC, samt at det er kanskje mulig å få frigjort data på gallegang, og hvis de er gode, så kanskje et mindre løp i 2. linje eller noe, men den tanken er skudd fra hofta.

10 Likes

Tror du overvurderer dagens webcast isåfall. Kommer det frem noe der som burde vært skrevet igår så har de et problem.

1 Like

Kanskje du kan begynne med å synliggjøre hvorfor aksjen nå er verd noe mer enn hva den omsettes for nå?

Personlig ser jeg ingen verdi her lengre.
Når AZ deal forsvant var det RELEASE studiet som var det eneste som skulle bære selskapet trygt inn i fremtiden.
Alt det andre de holder på med er luftslott inntil noen er interessert i å ta i det.

Å bruke masse penger nå på å sluttføre en studie som er avsluttet og begynne med “Proof of Concept” er ikke noe verdt i mine øyne når de starter “på nytt” med 115 mill på bok.

1 Like

Tenkte akkurat det samme, at det bør være muligheter her. Og at man da slenger på CPI på toppen av fimaChem.

Trenger ikke bety kroken på døren dette

11 Likes

@Jubel
Ja det med fremførbart underskudd er interessant for den som vurderer å kjøpe opp selskaper som trues av nedleggelse/konkurs. Vi er vel ikke der for PCIB i dag. Spetalen kjøpte Clavis når de avsluttet sitt prosjekt og ikke så alternative veier videre. Det fremførbare underskuddet ga Weifa skattefradrag i lang tid.

1 Like

Jeg er desverre enig med deg. Blir vel VM i bortforklaringer. Kan alltids drømme om kaniner i hatten, men drømmer forblir alt for ofte bare drømmer.

2 Likes

Personlig blir jeg sittende til Dovre falder. Har sittet i selskapet fra gevinst som tilsier en splitter ny Audi A4 til nå - en Toyota Corolla fra 1990. Godt jeg bor i sentrum, så jeg slipper å reflektere for mye over akkurat dette si.

Anyways, jeg tror PCIB er såpass massakert, eierne er nå mer enn frustrert og ledelsen MÅ jo stå på kanten av stupet, så akkurat dette er jeg interessert i:

  • PCI Biotech will in due course communicate more information on the next steps
    for the promising fimaVacc and fimaNAc assets.

  • “(…) we will now focus on a cost-efficient closing process of RELEASE and bringing our
    promising fimaVacc vaccination technology forward as lead asset, and further
    develop fimaNAc in the emerging field of nucleic acid therapy”
    Kommentar: Fokus på FimaVacc, ja. Gir jo forsåvidt mening dette, men planen med å kombinere teknologien med en CPI har vært uttalt en stund… Forventer ikke at vi får noe nytt rundt kombinasjonen, så hva er det egentlig å beskrive detaljert da…?

  • The fimaVacc technology with a
    peptide-based vaccine is planned to enter a Phase II proof-of-concept
    development stage in cancer patients, following the encouraging immune response
    results in Phase I
    Kommentar: Yes. Dette har vi hørt i lang tid, men hva er egentlig planen her? En ting er hvertfall sikkert og det er at det ikke akkurat er noe penger å hente gjennom en emisjon per dags dato…

  • Detailed plans for the further development of the fimaNAc
    asset have been prepared, supported by strong preclinical results in the
    emerging field of nucleic acid therapeutics.
    Kommentar: Detaljerte planer om fimaNAc…? Jaha. Jeg er såpass godt kjent med selskapet at jeg velger å ikke legge noe som helst i dette, men det virker jo å være en handlingsplan vi har i vente til pressekonferansen. Vi vet det er en del pågående samarbeid her, men blir svært overrasket over at det skal være konkrete planer her utover eget studie… Dette har dog aldri vært en del av strategien rundt teknologien.

Det mest interessante (hvis det ordet i det hele tatt er lov å bruke) i dag blir Q&A. Jeg håper aksjonærene har forberedt gode og gjerne litt direkte/spisse spørsmål til ledelsen for valget om å vrake RELEASE. Rekruttering virket jo å ha gått mye bedre og det virker hodeløst å stoppe opp totalt. Hadde resultatene vært gode nok ville nok selskapet i samarbeid med FDA funnet en løsning på utfordringene rundt kontrollarm. Konkurrent meg her og konkurrent meg der. Gode resultater fra fase 1 er på ingen måte en gyldig grunn til å kaste håndkle mener nå jeg.

Når alt kommer til alt så er det hvertfall norsk kreftsatsing jeg har investert litt av pengene mine i. Jeg har selv mistet min nærmeste til kreft, så å bidra til morgendagens behandling har jeg ingenting imot. Jeg er dog opptatt av at disse pengene blir benyttet godt og at ansvarlige tar dette seriøst, så jeg håper virkelig PW har svelget en halvliter med hostesaft før konferansen, så vi slipper harking fra første minutt. Ikke misforstå, jeg er på INGEN måte positiv, men vil også nevne at Fimavacc og FimaNAc alene kunne vært hvert sitt selvstendige selskap, så det er fortsatt potensielle enorme verdier i selskapet. Ikke at dette ser ut til å skape verdier i nærmeste horisont.

Masse lykke til i dag.

26 Likes

Tror du ikke dagens presentasjon har til hensikt å informere om ledelsens videre planer og om mulig gjenværende potensial? Da sitter nok mange på gjerdet og ikke vet hvordan de skal kunne berge mest mulig av sin innsats. Det burde vært unødvendig å ha en slik uavklart situasjon i mesteparten av denne børsdagen.

8 Likes

Det du skisserer er kaniner i hatten.

  1. De avslutter RELASE.
  2. De opprettholder de andre to.

Mer enn å utdype dette kan de ikke si uten at de holder tilbake børssensitiv informasjon.

1 Like