Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tja…Det markedet har luktet er store problemer med rekruttering og sikkert noe av usikkerheten pga konkurransen, men hadde hele markedet forventet gårsdagens nyhet så hadde vel neppe kursen i dag ligget an til å bli ytterligere 60ish % ned…

1 Like

Det er mulig, de luktet vel både det ene og det andre. Ikke mye til prising innen mRNA teknologien og Bac og Vacc teknologi ved minus 70% og nu kommer skrell på et nivå i tillegg.
Jeg var ikke i nærheten av å skjønne dette.

1 Like

Det hadde vært tragikomisk om det viser seg litt fram i tid at ledelsen har gjentatt samme tabbe som da de la ned den forrige fimaChem studien i frykt for konkurransen.

5 Likes

Per W har jo lenge vært overtydelig på at fullføring av RELEASE-studiet var selskapets klare hovedprioritering og viktigste satsning på kort sikt. Vel, med dette har selskapets viktigste (i følge Per) bein blitt strøket over natten.

4 Likes

Ja nu kan det vel sies at markedet ikke har trodd på suksess her heller ved minus ca 70% på 12 mnd? Og før dagens skrell…
Basert på results oppnådd som fortsatt ser ut til å være bedre enn alternativer og svært gode presenterte prekliniske og kliniske data i chem, Vacc og Nac er jeg overrasket over avgjørelsen. Jeg forventer at selskapet nu har jobbet noe tid med smarte alternative løp for teknologi -bena. Nu med denne avgjørelsen. Og jeg synes det lukter at de har kjørt alternative løp en stund nu hvor kanskje dette er noe de har jobbet utfra.
Jeg vil lytte til redegjørelse og planene kl 14.

4 Likes

Det må de gi en god forklaring på i dag. De må ha vurdert dataene til AZ og det må ligge en faglig vurdering i bunn som tilsier at dette må brytes nå.

1 Like

Kjære bamse du hadde vel kursmål 1000 da ingen av oss tok gev ( mange mill i pluss på ca 80).
Hva er ditt nye kursmål?

1 Like

Ikke vet jeg, men det blir jo i dagens lys (tragi)komisk å tenke på at han i kjølvannet av AZ-fiaskoen høsten 2020 kontinuerlig viste til at RELEASE var mye viktigere enn de øvrige to bein, og at forumdeltakeres fokus på NAC nærmest var som støy å regne. Nå, derimot, skal man liksom sette alle kluter til for å fokusere på CHEM og NAC…

5 Likes

Mitt er fortsatt 1000 :rocket:

1 Like

Det er bare å åpne handelen å få massakren overstått.

2 Likes

De mener sikkert fortsatt RELEASE ville gitt best behandling for indikasjonen. Studieoppsett og løp nu mener de er vanskeliggjort med dagens studiekrav?

1 Like

Vært aktiv i biotech. børs siste 15 år. I begynnelsen hadde stor tro på PCIB og satt long med en stor post på 100k, men etter at samarbeidet med AZ avbrutt, trakk meg sakte tilbake! Har snakket med en biotech Expert /phd og hen også hadde samme mening at fremtiden dessverre er ikke lys for PCIB!

1 Like

Høy R/R. Utrolig leit. Får håpe folk klarer seg bra.

2 Likes

… og vi er i gang! :chart_with_downwards_trend: :chart_with_downwards_trend:

Vær gjerne litt mer spesifikk. Hva var det vedkommende begrunnet denne meningen med?

5 Likes

Mitt tips er at vi ender på 7-8 mulig litt til i dag. Tvile på at det er spes smart å selge på 4.

6 Likes

En fordel er at 10’erne du pleier å plukke er langt rimeligere nå enn for 2 år siden. Må vel snart ha nådd en bunn snart, spent på hva de melder kl 14 :crossed_fingers:t2:

1 Like

Utruleg plagsomt med alle desse pausane…

1 Like

Om en liten ventepause blir PW ansatt i AZ🙂. Da blir skandalen komplett.

Har heist flagget og står i toppen av masta og ser skipet gå til bunns. Har valgt samme strategi som kaptein Smith på Titanic. Håper på et mirakel eller blir med skipet til bunns!

Når det gjelder PW håper jeg noen kipper han overbord. Det har jeg advokert for lenge og det virker som flere er enige.

Må uansett kjøpe noen gruse-aksjer for å få ned snittet🙂

Kanskje dette er muligheten til å få inn styremedlem fra TEK-investor. Stiller mine aksjestemmer til disp… Nye PCIB, det hadde vært noe.

6 Likes

Galgenhumor : gledelig at det ikke er behov for emisjon :cry:

2 Likes