Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Nå fikk vi svaret på at det ikke har vært innsidekjøp. Var nok ikke “spennende” forhandlinger og kort i ermet nei men flere som visste at det kunne bli slik det nå ble. Ja ja man gjør seg noen tanker.
Står liksom ikke i stil med all optimisme i alle podcaster vi har fått i fleisen.

1 Like

Utrolig dårlig arbeid av selskapet at de ikke signaliserte Az studien som en konkurrent. Når jeg gikk inn for noen år siden så var det mye pga liten konkurranse og fokus på denne krefttypen. Så solgte jeg heldigvis mye når jeg ble klar over Az studien, men har alikavel tapt mange hundre tusen på dette vanstyrte selskapet.
Per burde absolutt ta sin hatt og gå.

4 Likes

Kommer sikkert frem noe Positivt på møtet senere i Dag :norway:

3 Likes

Nå 6 kr. Kjøpersiden øker litt mens færre vil selge. Om INGEN selger så holder kursen Så enkelt kan vi løse dette inntil vi vet mer.

1 Like

Det er den kommunikasjonen som skjedde i Q3-rapporten som virker merkelig i forhold til gårsdagens melding.

I Q3 gis det inntrykk av at hvor stor trussel durvalumab og TOPAZ er for RELEASE avhenger av sub-gruppe-analysen.
Jeg forstår det slik at PCIB kommuniserte i Q3 at det ikke er sikkert at feks ekstrahepatisk får like gode resultater som intrahepatisk. Som i mine ører “makes sense” siden ECC-pasienter dør først av blokkert gallegang.

Så ville jeg skjønt beslutningen om å legge inn årene hvis resultatene fra TOPAZ tilsa det. Og det er her jeg gjerne skulle vite litt mer. PCIB sier at de har snakket med KOLS (key opinion leaders), men jeg skulle gjerne ha visst resultatet av disse subgruppene, for sett ut fra twitter-meldinger så var jo total-resultatet av dette studiet ganske skuffende, og hva mer, intrahepatiske pasienter sies å ha mer nytte av durvalumab-gemcis enn ekstrahepatisk, uten at vi har fått vite nøyaktig hvor mye.

Derfor er jeg forundret over tidspunktet på beslutningen, for mitt inntrykk er at resultatene for ECC pasientene er dårligere enn man skulle ha grunn til å tro i oktober.

Det andre som er merkelig er at de nå endelig ser ut til å ha fått litt fart på rekrutteringen, 11 pasienter i november, desember og 3/4 av januar, høres ut som 12 i kvartalet, så hvis det var dårlig rekruttering så har den jo aldri vært bedre enn nå.

Vet PCIB resultatene av relevante subgrupper?

30 Likes

En trist dag for mange!

Jeg kom inn i PCIB i slutten av 2017, og var med på emisjonen på 30 kr i 2018 (?) og hele veien ned til lavt 20-tall. Det føltes ut som en evighet, før det plutselig tok helt av og steg til 70 - 80 kroner i slutten av 2019. Skulle definitivt solgt der og da! Husker den gode stemningen som rådet på den tiden, både Walday, Radforsk og ikke minst her på forumet. PCIB var til og med synelige i diverse medier som Teknisk ukeblad og liknende.

Nedturen kom som vi alle husker, og heldigvis solgte jeg nok på 40-tallet, og senere på rundt 25 kr da AZ-avtalen gikk i vasken, til at jeg kom meg ut med et par månedslønner i pluss. Ikke mye å skryte av, men det kunne gått så uendelig mye verre tydeligvis.

Nå er eventyret PCIB over slik jeg ser det, og i dag blir det nok en tung dag for mange investorer. Virkelig en nyttig lærepenge å følge PCIB de siste 4-5 årene for min del (og sikkert for mange andre også). Et par viktige lærdommer som jeg forsøker å reflektere over er spesielt to ting.

  1. Ledelse, og spesielt CEO, er alfa omega i et selskap. Walday ser ut til å ha feilet stort!!
  2. Ta gevinst er sjelden veldig feil. Hadde nærmere 800k i gevinst i PCIB. Det smuldret bort til omtrent 70k. Unødvendig, men det lever jeg ganske godt med.

Alle PCIB aksjonærer har min medfølelse i dag <3

12 Likes

so you think the price will rebound later on today?

Ok, det kan godt være. Jeg har ikke fulgt selskapet veldig tett etter at jeg solgte meg ut i fjor, men dette er definitivt et alvorlig skudd for baugen.

Jeg har lenge vært forundret over den endeløse optimismen blant PCIB aksjonærene på denne tråden. Akkurat i dag har jeg vanskelig for å forstå optimismen din, men det kan jo være lurt å tenke positivt i dag.

2 Likes

Ser ingen vits i å selge, fall fra 80+ , så gir eg jamt blanke faen i siste 4kr. I tilfelle det går opp igjen en gang.

18 Likes

Ja, enig i at det virker rart, men inntrykket mitt er vel som andre har skrevet at det handler mindre om hvor gode resultatene er ift til Release og mer om at AZ faktisk har et resultat…med de konsekvenser dette får for rekruttering.

Vill spekulasjon fra min side, men kan PCIBs vurdering være at de i lys av det har mer nytte av å få offentliggjort evt gode data fra Release med en gang? Enten for å backe teknologiens verdi inn mot de to andre sporene, for å trigge andre større interessenter og evt for å få lov til å benytte et enklere nytt og “enklere” studiedesign?

6 Likes

Uansett, åpner den på rundt 4 NOK så er det ikke mye verdi over cash i selskapet.

1 Like

Hvorfor åpner den med børspause?
( | live )

Dystert å se, men jeg sitter heller i 10 år til enn å selge for 4kr. Da tar jeg heller skattefradraget på 0, om det skulle gå helt dit.

8 Likes
1 Like

Den reelle værdi er vel mellem 1,5-2,5 kr

1 Like

Takk - skal sjekke den.

Tror det er fordi endel skal selge unna. Forstå det den som kan.

1 Like

Det var en trist avgjørelse! Kurs er allerede ned ca 70% siste 12 mnd før dagens skrell. Jommen klarte markedet allerede å lukte dette? Det klarte ikke jeg i det hele tatt.

Det vi har igjen nu av verdier:
Patenter
Nac
Vacc
Bac
Lakselus
Forskningssamarbeid med de ulike biotechs

-Olix deal muligheter? ETheRNA muligheter?
Eller hva har selskapet jobbet med senere tid?

Og betydelig verdier i fremførtbart underskudd.
Kontantbeholdning på ca 110mill

Og ikke lenger behov for emi for å forfølge RELEASE.

Jeg skal lytte godt kl 14

9 Likes

Noen som vet hvor lang børspause blir? Kommer det mer «nyheter»?

1 Like

Det er jo helt umulig å kunne regne på verdier i dette selskapet med så mange usikre variabler! Burde nesten holde pause frem til mer fakta ligger på bordet! Styreleder lovte forbedret kommunikasjon. Aksjonærene hadde blitt hørt ble det hevdet. Og nå sitter vi her og venter på en kursmassakre :pleading_face:

12 Likes