Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hallo i skogen! Hva mener du med det?

NAC gikk til hælvete og nå gjør fan meg CHEM det også. Hvis noen ønsker å drømme om VAC så er det bare å gjøre det men nå blir dette caset utrolig risky.

Fan at jeg ikke solgte på topp!

2 Likes

For min del har det lite og si don, da tapet er og realiser og slette hele jævla driten. Men jeg kommer ikke til å gjøre det uansett om det betyr millionen for min del. Skal prøve og stå løpet ut da jeg ikke trenger pengene og fortsatt har troen på teknologien, dog ikke styret…….

2 Likes

I utgangspunktet er hele pci teknologien med studier og patenter gratis på dagens kurs🇳🇴
Tar vi selskapsverdi og trekker fra fremførbart underskudd og kontanter.
Men dette var utrolig trist, har våknet noen ganger i natt, Men vi kan fremdeles lykkes ,selger ikke en aksje nå…
Vi har fremdeles masse spennende i komminga,
Kjøper i morgen :+1:

3 Likes
26 Likes

Skal du i fremtiden ha håp om å sitte som CEO Per må du nok starte ditt eget!

1 Like

PW bør virkelig melder avgang.

2 Likes

Kan ikke skylde på pandemien heller nå for Release si del, hadde feilet uansett bare kommet litt lenger i løypa, tragikomisk

1 Like

Pci-aksjonærer har min dypeste medfølelse, denne nyheten var en gigabombe. Følger Pcib og Nanov og det er bare skit på skit på skit om dagen, kombinert med et ræva makrobilde gjør det ikke situasjonen bedre. Får håpe norsk biotek kan få seg et løft snart, men det er åpenbart høy risiko å investere i det🥴

Mange har etterlyst innsidekjøp som jo er en indikator svært mange investorer legger vekt på. Nå vet vi hvorfor ledelsen i PCIB glimrer med sitt fravær. De hadde antagelig ikke trua. I alle fall ikke nok til å risikere privatøkonomien.

På den annen side er det mange opsjoner som nå nulles ut. Bare sist høst ble ansattte tildelt nær en halv million med strike på over 19. Det blir nok en god stund til PCIB igjen er tosifret.

Etter suksessen med Vaccibody har Radforsk hatt noen stygge tilbakeslag i sin portefølge. Selskaper som PCIB og Targovax minner oss om at biotek ikke er for “vanlige folk”, men relativt risikoperverse investorer.

2 Likes

Kan vanskelig se at Per kommer igjennom det her. Virker nesten som at de ventet på en unnskyldning for å avslutte.
Mange spørsmål som svirrer igjennom nøtta nå.
De samarbeidet med AZ i 5 år var det vel, så slår AZ oss lenge før målstreken for spydspissen uten at AZ er særlig omtalt som en betydelig konkurrent. Burde de avsluttet mye tidligere, hva visste de mer om dette og hvorfor er ikke dette tydeligere kommunisert om de visste noe mer? Ref null innsidekjøp under kursmasssakren fra 70-tallet og ned til 1-sifret?
Særlig ift konkurranse om pasienter til rekruttering?
Hva er den EGENTLIGE årsaken til at Per offentliggjorde navnet på AZ når han gjorde?
Finnes det noen dealer med AZ vi ikke vet om her?
Er det i det hele tatt noen plan/tankevirksomhet ute og går her eller er det bare en serie av innfall som oppstår underveis uten at man har noe endgame i tankene?
Jaja, nok et stygt papirtap er et faktum.
Tipper vi skal se 2-3 kr her i ren forbannelse og skuffelse fra aksjonærer.
Jeg har aldri eid flere pcib aksjer enn jeg gjør nå. Gratulerer til meg selv

6 Likes

Åpner på litt over 5 idag.
Tragisk for PCI aksjonærene, føler med dem.

2 Likes

Let it bleed…

Finansavisen fremstiller dette som om AZs studien “gir en betydelig overlevelsesfordel for pasientene med avansert galleveiskreft, sammenlignet med RELEASE-studiens kombinasjon av placebo og gemcitabbin og cisplatin”. Det er såvidt jeg kan forstå ikke riktig. Det er jo heller ikke dette som er begrunnelsen for å avslutte RELEASE, men snarere de dårlige utsiktene for i hele tatt å få fullført studien. Men Finansavisens fremstilling passer vel forsåvidt med hvordan de har forholdt seg også før.

The decision to stop the RELEASE study is based on recent randomised Phase III clinical trial results presented at the American Society of Clinical Oncology Gastrointestinal Cancer Symposium (ASCO GI, January 20-22, 2022) from the TOPAZ-1 study, demonstrating that a combination of immune checkpoint inhibition with gemcitabine and cisplatin provides a significant survival benefit to patients with advanced biliary tract cancer compared with placebo plus gemcitabine and cisplatin. These results are expected to rapidly change the first line standard treatment for patients with unresectable perihilar or distal bile duct cancer, which is the intended patient population of the RELEASE trial. Such a change in the standard of care treatment will render the RELEASE trial challenging to complete and potentially inadequate for approval and will significantly diminish the opportunity for PCI Biotech’s treatment approach in this patient population.

3 Likes

Jeg føler virkelig med dere som har lagt penger av betydning i PCI.

Jeg hadde også klokkertro på caset fra 2017 til AZ ikke var interessert, tok da ned eksponeringen og sitter nå - etter kursfallet - med en beskjeden post som ikke betyr all verden.

1 Like

Ja, og du kunne jo lagt til Nano, Ulti m.fl.

Burde dessuten være en tankevekker for alle småsparere som forfekter langsiktig sit and hold-strategi (TTT) i små bioteks. For ikke å snakke om all-in “strategi”.

2 Likes

Er problemet nå at hvis Topaz blir SoC, så vil ikke en eneste pasient kjøre et randomisert studie hvor du risikerer å få «gammel SoC»?

For noe dritt dette var, men får håpe det kommer en fugl føniks opp av asken.

3 Likes

Blir vel i overkant spennende i dag eller bare smeller det? Bør bli børspause frem til det kommer mer info synes jeg … Hva er restverdi ( etter at kursen allerede har kollapset)Hvilke verdier har vi: Først å fremst kontantbeholdning så har vi et betydelig fremførbart underskudd ( skattevedi) Aner ikke men la oss anta 28% av for eks 800 mill? dvs ca 200 mill og så er det store spørsmålet : Er markedet villig til å sette en pris på det som er dokumentert av patenter og resultat? Skal vi si at vi har en verdi her på 100 mill? Sist men ikke minst så er det muligens fremtidige resultat som også har/kan få en betydelig verdi? Ut i fra disse noe enkle regnestykker så er faktisk kursen rundt gårsdagens sluttkurs men da er jeg muligens litt optimist? Har andre tenkt i samme baner?

7 Likes

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor systemet må være så rigid.

Hvorfor kan ikke dataene fra studien til AZ brukes som kontrollarm for RELEASE dersom denne nå blir ny SoC?

Hva er det som hadde blitt så annerledes ved å kjøre denne behandlingen på nytt som en tradisjonell kontrollarm parallelt med RELEASE?

Er ikke hele hensikten med kontrollarmen bare at man skal kunne ha sammenligningsgrunnlag opp mot dagens SoC? Og når det da allerede fins data man kan sammenligne seg opp mot så hvorfor må man kjøre disse på nytt?

I dont get it…

5 Likes

Håper de har noe fra VACC eller NAC å melde. Jeg har vært med siden sist vi var på 5kr, og aldri hatt mer aksjer enn nå. Brukt siste tiden på å kjøpe fler. Vurderer å øke når støvet har lagt seg, og håper på en nyhet vedr NAC/VACC. Vi vet jo at teknologien virker(lovende)

5 Likes

Selskapet valgte å ikke si noe om TOPAZ-1 studien som mulig konkurrent før Q3-21, selv om studien har gått parallelt med RELEASE hele veien. Dette er andre gangen selskapet må avbryte CHEM studie. Det er på CHEM de har hatt all fokus (noe som også har vært kritisert). Kan ikke se det er mulig å ha tillitt lengre, eller hvordan de skal få realisert verdier for Nac/vacc nå.

9 Likes