Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Trist å høre at Release legges ned. Synes det virker litt snodig siden de endelig hadde fått fart på rekrutteringen. Brutalt at pasienter nå skal miste denne muligheten etter 10 år forskning. Og dyp omtanke over de som sitter dypt inni dette. :broken_heart:

4 Likes

Spørsmålet er vel om ledelsen stiller med eller uten tillit fra styret?

4 Likes

Resignation of CEO neste melding?

6 Likes

Setter oddsen til under 2 for det.

Først må de finne ut hva de skal gjøre før de starter webcast og svarer på mange spørsmål. De blir pinlig å svare “vi vet ikke” på mange spørsmål. Men aksjehandel i PCIB kan stanses kl. 9 frem til…

Alt som er relevant for at markedet skal kunne prise PCI Biotech til en riktig pris i morgen klokken 9.00 står i meldingen. De som tror på kaniner i hatter klokken 14.00, lukter jeg håper på en ukorrekt prising klokken 9.00.

2 Likes

Hva tror folket om kurs i morgen når det åpner kl 09:05 :thinking:

Skal den helt ned til 3-4 nivået der den var i 2015-2016? Er ikke 3kr omtrent markedsverdi på cashbeholdning?

Ville være merkelig om dette ikke allerede er diskutert med styret. Dette er en såpass viktig beslutning.
Her må der ligge en godt begrunnelse i bunn samt planlagt vei videre.

4 Likes

Dette er en styresak. Men tipper de bruker kvelden på innhente tilbakemelding fra de største aksjonærene.

Det kan hende at at fimaChem+CPI studien går som planlagt. Konkurrenten til TRVX fikk FDA godkjenning med 18,4 måneder mOS og skapte problemer for TRVX med 24-25 måneder mOS (Oncos-102 + kjemoterapi) . Hvis de får partner skal de kombinere Oncos-102 + CPI…

1 Like

Flott for pasientene at det tilbys hjelp mot GGK.
Synd det ikke ble PCIB. Hvorfor forklares forhåpentlig møysommelig i morgen klokken 14.00.

At cashbeholdningen nå kan omdispineres kan gi andre muligheter for et selskapet som markedet allerede såg på som nesten død (mcap på 269 mill uten cash).

Hvis der finnes egg i kurven får vi håpe dette snart kommer til syne for aksjonærene. Til da er tilliten i markedet fullstendig ødelagt, vil jeg tro. Mulig det ruller et hode eller to som konsekvens av dette. De har vell brukt en milliard på Hode/nakke + Release?

Eggene i kurven som må ha liv og innhold, beskrives slik i meldingen:

The fimaVacc technology with a
peptide-based vaccine is planned to enter a Phase II proof-of-concept
development stage in cancer patients, following the encouraging immune response
results in Phase I. Detailed plans for the further development of the fimaNAc
asset have been prepared, supported by strong preclinical results in the
emerging field of nucleic acid therapeutics.

I mellomtiden blir det eggedosis og blodbad, i uskjønn forening.

2 Likes

Kjipe greier.

Ting har tatt for lang tid. Lett å være etterpåklok, men det ser jo eksempelvis ut som om de burde droppet extensionstudien, den utsatte vel RELEASE med et år eller to, skulle ikke ha hatt så strenge inkluderingskriterier fra starten av, skulle ikke kålet det til i England, osv.

Skulle nok ha vært mer bekymret for konkurransen og hatt mer fokus på tempo i studien over hele fjøla.

Men shit happens og det er lett å være etterpåklok.

Er vel på tide at styret gjør grep også, -jeg tror det er nødvendig for å bygge opp tillit til selskapet igjen.

7 Likes

Kan vi ha blitt kjøpt opp av et selskap som ikke ønsker å gå videre med relase?

Noe sier meg at teksten i meldingen ville vært litt annerledes formulert hvis det var tilfelle

3 Likes

Jeg har lenge vært fascinert av den ekstreme optimisme og tålmodighet som mange aksjonærer har fremvist i disse trådene om PCIB.
Nå ser vi dog hvor risikabel denne type investering er.
Men selskapet kan likevel reise seg som fuglen føniks igjen! Bare ikke i morgen.
Jeg håper dere klarer å forsone dere med tapet. Dere hadde fortjent så mye bedre!

3 Likes

Er det Topaz-1 de “advarte” mot her i Q3-rapporten?

2 Likes

Mange farmselskaper har virkelig satt standarden nå… som lever av å trykke aksjer. Med Corona og elendig markeds situasjon nå, fikk vi jo ett stikk til fra regjeringen hvor dem øker formueskatten ytterligere. Idiotskapen lenge leve, her snakker vi om tilrettelegging: |

2 Likes

Kommer ingen kaniner opp av hatten i morgen… hva skulle isåfall det vært ? Ny kjempestrategi ? Nei… hadde nok vært meldt allerede tenker jeg om det var noe positivt.
Hele spydspissen til selskapet er borte, her blir det blodbad.
Hvor langt er vi kommet de siste årene med PW bak roret ? Først legge ned hode og hals, for og bruke tid og penger på gallegang som floppet igjen, nei… PW må ta alt ansvar uflaks eller ei, det er tross alt PW og styret som har staket ut kursen som bare kryper nærmere og nærmere dyngen. samme må egbert for bare sitti og sett på.
Føler meg lurt og misskommunisert men er bare min feil som tok alt for god fisk.
Kjenner jeg blir provosert av hvordan PW og ronny og einasson har hausset dette selskapet til de grader i podcast(er).
Får se om de klarer og klore noe ut av nac og vacc men nå er siste dråpe tillit borte her i gården hvertfall, gidder ikke selge men skal ha det som en lottokupong som er det pcib egentlig alltid har vært men en så ubrukelig ledelse og styre.
Etter og ha vært med på AZ forhandlinger som pcib plent måtte børsmelde at de var i forhandlinger med og ‘superpromising’ firmachem så er faktum at vi sitter bare med kuken i hånda igje etter alle disse år.
Det PW bygger er ikke noe mer en ett korthus som raser igjen og igjen

5 Likes

Rart! De to studiene har pågått paralellt siden april/mai 2019, og så regner man det ikke som en konkurrent før oktober 2021? Det inngir ikke tillit…

4 Likes

Har lest alt det siste nå den siste uka, lite har skjedd og caset derisket. Jeg har vært med siden late 2015. :blush:

2 Likes