Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg sier ingen ting om caset PCIB eller AZ. Jeg formidler fakta og kommer med en hypotese om at det kanskje er personer i farmasiindustrien med samme kunnskapsgrunnlag og markedsmodeller som veldig mange personer i amerikanske næringsliv har, nemlig bl.a. tankegangen som ligger til grunn for bestselleren Marketing Warfare. Har opp gjennom tidene truffet flere personer i utlandet som har referert til den boken. Jeg har også vært på kurs i utlandet hvor denne boken og tankegangen i den, har blitt trukket fram.
Hvorvidt det foregår ting i næringslivet som har likheter med krigføring (sabotere, villede og spionere, etc.) skal jeg ikke spekulere i her, og ihvertfall ikke nær det gjelder PCIB og AZ.
Når det er sagt, tror jeg det er naivt å tro at slike ting ikke forekommer.

3 Likes

Du vet at samarbeidet ikke var innenfor Chem, eller?

Ehhh? Fordi de kom i mål, slik at SoC endres?

1 Like

Jeg har lest en bok som heter Don Quijote. Den handler om en fyr som sloss mot vindmøller.

3 Likes

Ja det er en klassiker :slight_smile:

Der er jeg enig med deg, @Chrkni. Og det virker som markedet også var. For så snart styrelederen hadde “ramma inn” tema for presentasjonen, raste kursen igjen ned mot åpningsnivået.

For i lys av Høgsets entusiastiske opptreden på en Radium-podkast ifjor, og seinere understøtta både av Walday (LifeSci Advisors Nordic Biotech Summit 2021) og CMOs utmerka presentasjon av fimaVACC ved Q3/2), tror jeg denne prosessen er kommet langt nå.

Noe får vi trolig vite allerede ved kvartalspresentasjon om tre uker, mens “hele pakken” kommer i en egen børsmelding. Den tror jeg vi får i løpet av dette kvartalet; dvs. med valgt indikasjon, antatt tid for gjennomføring av studien, stipulert kostnad og hovedtrekk fra studieoppsettet.

18 Likes

I det minste lite smart og på ingen måte i samsvar med den “nye” kommunikasjonspraksisen som styrelederen annonserte for fire måneder.

Når de først inviterer til en seanse hvor de skal forklare og underbygge børsmeldingen vi fikk igår kveld, hvorfor benytter de ikke anledningen til å vise vegen framover (på et grovt kart)?

Knusktørt og uten vyer.

14 Likes

Ja, jeg roter visst. Jeg får skylde på koronainfeksjonen jeg var gjennom for drøyt en måneds tid siden :thinking:

1 Like

Selv om jeg fortsatt har tro på teknologien har jeg mistet tillit til ledelsen. Har hatt en en uggen følelse helt siden AZ samarbeide ble avslørt, fikk allerede da følelsen av at den nyheten ble sluppet forde man allerede da lå litt på etterskudd og opplevde problemer med Release - ville flytte fokus vekk fra det. Bomba om retention problem som var godt kjent for selskap men underkommunisert, og nå kraftig feilvurdering av konkurransebildet. De sier de hele tiden har kjent til studien men følte den ikke som noe trussel og ikke verdt å nevne? Kjøper ikke forklaringen om at annen CPI har feilet.

Det positive fremover er at VACC og NAC virker som er mye lettere/mindre complex. Men holder selskapet tilbake informasjon der også ?

Jeg har nå landet på PW må gå siden, det har blitt for mye grums i tillegg til det nevnt over.

Allikevel aldri solgt en aksje og ingen planer om det.

8 Likes

Arctic Securities med kursmål 3

3 Likes

Dvs vi er ca 50% over kursmålet? :rocket:

3 Likes

Endelig fikk ekkokammeret blant menigheten svaret.
Vi, som har vært svært betenkte over, hvor dette ville ende, har opplevd å bli utestengt fra TekInvestor opptil flere ganger.
Etter AZ fadesen, var det få blant den harde kjernen, som var villige til å ta til seg de mulige konsekvensene.
Synes synd på de av dere, som har svidd av 3-sifret tap. Det er bare trist.

1 Like

3 sifret tap ja, da er det blodig alvor.
Det er kjipt å se dette skje, mest for pasienter som i verste fall går glipp av en bedre behandling.
Jeg har en studentpost i pcib, så får vi håpe at ting bedrer seg. Jeg kjøpte med evighetshorisont og tenker at de fortsatt har spennende teknologi og potensiale.
Det er høy risiko i biotek, derfor kan det også snu fort.

1 Like

Found Amir’s answers little bit contradictory when it comes to making assumptions about regulatory authorities. He has no issues in “assuming” that the SoC will change but at the same time he couldn’t make any assumption on how the authorities will treat / review the data for subcategories incl ECC (which is something important according to PW Q3 QA session in October)

The biggest decision the company had to make in its lifecycle so far was based purely on assumptions … one of the main fundamentals for release was the competitive landscape in 1st line treatment … before AZ phase III there was AZ phase II I believe … sad to see the penalty kick is missed and the board strategy is ruined …

It means nothing for me to sell my approx 50k shares inventory (average below 30) because it won’t make a significant difference (skattefradrag regadless) so we have now heard and seen the worst … decided to stay in for the next 11 months and watch what will happen in vacc nac … phantom deals … and also in management and board …

I feel sorry for everyone who is in the same boat!

46 Likes

Heilt enig,gir dei ut året.Men må sei at webcasten i dag var noko av flaueste eg har sett,på grensa til latterlig.Håper inderlig for Pcib sin skyld og vår at dei får til noke med Nac og Vacc.Det kan ikkje bli så jævla mykje verre enn det her.Såg ut som PW hadde sove like lite som meg i natt,han bør igrunn ligge våken ei stund og redde inn dinna begredelige utviklinga han har ansvar.Lykke til alle som velger og sitte litt til og til dokke som har solgt håpe eg tjene inn pengane på ein eller anna måte,helst ikkje noko fryktelig ulovlig

17 Likes

I’m in the same boat, but buying shares at 4,40 today must be a bargain
I wander what we will see to morrow?

5 Likes

Når det gjelder Vacc så er jeg veldig spent på fase1 fra friske frivillige til kreftpasienter å til det A.H sa ( Radium 174 fra 20.50) om planleggingen av det De valgte å kalle fase2 studie for å se på effekt å med valgt dose eskalering. De jobbet da aktivt med dette å det var en prosess som foregikk. Nå ble det på dagens webcast ikke nevnt et ord om dette så fordi jeg fremdeles er investert forventer jeg nå på q at vi får informasjon rundt tidslinjen.

11 Likes

Jeg tolker ikke at han setter kursmål 3kr. Han sier det er vanskelig å gi et kursmål nå, fordi vacc og nac er det vanskelig å gi en verdivurdering, før det er noe mere konkret om hva som potensielt kan komme på markedet og regne på inntekter. Han sier at det fremførbare underskuddet har selvfølgelig en verdi også har de ca 3kr aksjen cash. Og han sier at vacc og nac også har en verdi, men vanskelig å si hvor mye. Så om man tror at det ikke blir noe ut av noen ting, så kan man sette kursmål 3kr, men han sier jo at det blir vanskelig nå å sette et kursmål.

17 Likes

Det er utrolig at systemet i seg selv er satt opp slik at RELEASE blir for krevende å gjennomføre og at denne medisinen da aldri kommer på markedet eller blir tilgjengelig for denne type sykdom, lurer på hva annen fantastisk medisin som har gått til spille. Spørs om dette er til allés beste? Nekter å tro det altså.
Fimachem er historie, så fokuset blir da på fimavacc og FimaNac.
Er det håp at det blir noe fremdrift i de pågående samarbeidene med ETheRNA og Olix innen kort tid? Er vel mer ønsketenking enn veldig sannsynlig med denne gjengen her…

7 Likes