Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

er det pcib som drar børsen :joy: forventer det snur så kjører en trade. og skal glede meg om eg bommer :wink:

Tenkte å kjöpe 30k ved åpning for så å selge uttpå dagen.Ombestemte meg desverre.Slike dead cat bounser får man nesten alltid etter slike kursfall.Nå skal sikkert traderne jokke med aksjen et par dager til og skylappegjengen skal vel snitte ned til siste öre för kursen stabiliserer seg rundt 4 kr tipper jeg.

1 Like

Jeg er enig i at det er mye å kritisere ledelsen i PCIB for, både når det gjelder uttalelser mangel på uttalelser,strategisk tenkning og ulike avgjørelser. Jeg skal ikke gå inn på disse kompliserte problemstillingene her , bortsett fra følgende: PW begrunner avslutningen av release med at sjekkpunkthemmere snart blir standard også for gallegangsfeltet, hvilket vil vanskeliggjøre gjennomføringen av release. Mitt spørsmål er. Har han tatt opp dette med FDA og hørt hva de mener PCIB skal gjøre… Tydeligvis ikke. Min generelle oppfatning av ledelsen er at de mangler trygghet og kompetanse på mange viktige områder og minner mest om skolegutter i disse sammenhengene

Å sette i gang prosesser for å kaste ledelsen, blir lett til komplisert tullball så denne tanken bør legges bort.

I alt dette bråket og med den kursmassakren vi alle har opplevd i lang tid nå, skal en ikke glemme at selskapets teknologi sannsynligvis vil klare å hevde seg på ulike områder. Når det gjelder fimachem er det ikke korrekt at denne teknologien forlates når det gjelder gallegang og andre kreftindikasjoner. Release - flaggskipet - stoppes.

3 Likes

Når det gjelder FDA utdypet Per dette i går.
Kort fortalt - ingen hensikt diskutere dette med myndigheter, og det ville uansett ta mnd. få til et møte.

4 Likes

Lagt merke til det jeg også. Neste gang jeg ser en aksje som faller 50-60% på news er det bare å lukke øynene og kjøpe og så selge dagen etterpå. Bouncen i dag var jo syk for en intradagstrade - men viser også at det er potensielt ekstremt farlig om man ikke er kjapp til å komme seg ut.

1 Like

Ny radium podcast, nano og pcib som hoved temaer - https://soundcloud.com/user-972208711/episode-209

1 Like

Nå er det bare å sverge til REDDIT, og få litt fart på denne aksjen! GAMESTOP 2.0

3 Likes

De nærmeste dagene vil nok også handelen være preget av at en del har fått problemer med kontokreditten de hadde og føler seg tvunget til å redusere for å få kontoen i balanse igjen. Den effekten vil ebbe ut etter hvert som dagene går.

2 Likes

Patentet for den markedsledende CPI’en Keytruda fra Merck går ut i 2028. Svenske Xbrane er igang med utprøving av en ‘kopi’ (biosimilar) av Keytruda når denne mister patentbeskyttelsen.

Jeg syns PCIB burde gå i dialog om en Fase 1 på gallegangskreft med komboen Keytruda+Fimaporfin+Cellegift. Kanskje hadde de fått med seg Merck på å sponse dette.

At de nå legger FimaChem satsingen helt død er jo nitrist. En god Fase 1 kunne ha slått på lyset igjen!! Og får de en god Fase 1 på GGK med denne komboen, vil de jo plutselig være GAME ON for FimaChem-teknologien igjen…

18 Likes

Spørsmålet nå er vel hva de skal gjøre med finansene. De har vel rundt 120M og 13-23M burnrate/kvartal, så rundt 1,2-2 års drift uten større investeringer. Ikke så verst sammenliknet med flere av de andre biotech-selskapene på Oslo børs i form av runway, men de har flere problemer:

Det sagt har deres market cap blitt redusert kraftig til 164M nå. Hvordan skal de kunne hente penger framover når case og marketcap er gruset? De får jo hentet penger, men til hvilken utvanning?

Vanskelig å se for seg en retur opp eller langsiktige som blir i aksjen. Her skal nok traderne melke ut det siste av goodwill med å kjøpe rundt 4 og selge rundt 5 til ingen lengre vil kjøpe den opp til 5…

1 Like

@berserk1, @nocturne
Jeg tror dead cat bounce’en var i går, tirsdag. Åpning 4.25 og topp rundt 6. Stigningen i dag tror jeg skyldes andre forhold. Kursen har jo holdt seg rundt 5 og ikke gått tilbake til bunnen eller videre ned.

3 Likes

Kommer aldri mer til å si kjøp eller selg når det gjelder PCIB men sier bare LYTT til dagens podcast.
Det koster ikke og kan hjelpe dem som er i tvil til å ta riktig valg for seg selv. Enkel konklusjon : fremdeles oppside men også fremdeles risiko. Jeg sitter men ikke sikkert det blir 6 nye år.

9 Likes

Ja.

Utdrag diskusjon her i dag:

Alternativet er å starte tilnærmet på nytt, der PCI+gem/cis+immunterapi prøves ut, men da i en ny fase II studie der ‘safety’ og ‘early signs of efficacy’ for PCI+gem/cis+immunterapi evt bekreftes og denne studien kan deretter legge grunnlaget for en større registreringsstudie ala RELEASE.

Som det fremgår av børsmeldingen vil vi analysere og evaluere data fra RELEASE for de 41 pasienter som ble innrullert, for å se om dataene kan legge grunnlag for fremtidig utnyttelse, men per i dag er ikke fimaChem innenfor PCI Biotech’s fokusområde.

1 Like

Det du skriver er så sjukt at jeg klarer ikke forstå. Hvordan får du denne tankerekka til å henge sammen?

Ledelsen er amatørmessige skolegutter som roter alt til. Altså de har bevist seg udugelige gang på gang.

MEN å få de byttet ut med noen med erfaring og skills skal vi ikke ha noe av, for da blir det til et komplisert tullball…

Say what?!? 😵‍💫🤯

3 Likes

En kan kanskje håpe på at selskapet nå får en bråvåkning hva gjelder viktigheten av IR og moderat kurspleie.

Det har vært et mørkt kapittel så langt.

1 Like

Ett lite poeng på pluss-siden er at det nå vil brukes mindre penger enn det som var kalkulert fremover. Når man kun skal fullføre og ikke hente inn nye så blir vel utgiftene også litt redusert vil jeg tro. Det bety at vi vil kunne holde lenger inn i 23 før neste emi og dermed muligheter til positive “hendelse” innen dagens beholdning er opp-brukt? Bare en tanke men snev av fornuft må det vel være?

6 Likes

Nja, aktiviteten vil holdes relativt høy fram til behandlingen er avsluttet. Får håpe de innen den tid har funnet noe annet å bruke pengene på.

Å drive uten å skape noe er nok worst case.

Vi vet jo ikke engang hva de eventuelt skulle hentet penger til, og burnrate gikk nettopp ned til ett ukjent nivå med penger på bok til kanskje to år!

Er det ikke litt i tidligste laget å begynne emisjonspratet allerede? :roll_eyes:

2 Likes

Alltid viktig å vite hvilket spillerom de har foran seg og hvilke muligheter de har for finansiering av nye studier. Misunner dem ikke det arbeidet de nå må igjennom for å få en ny tillit fra markedet. 2 år går fort i Biotech. Samtlige vi så på i 2016 skulle vært ferdige nå utifra egne estimater…

Daglig leder ansettes av styret. Vil du kvitte deg med PW, må du få valgt et styre som gjør det. Enkelt? Skal et slikt styre avsette vedkommende må de trolig kunne påvise at vedkommende ikke har fulgt de retningslinjer han har fått av styret. Enkelt? Vil du ha ny styreformann må du få valgt et styre som velger en person som har de rette kvalifikasjonene i følge deg. Poenget mitt er at prosessene rundt slike endringer er kompliserte og ikke nødvendigvis gir deg de folkene du ønsker deg. Dessuten må du få mange aksjonærer med deg.

Jeg kunneogså tenkt meg en bedre ledelse, bare så det er sagt.

5 Likes