Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

14,43% opp. Det er vel neppe bare tradere.

1 Like

tradere kan fint dra opp en aksje både 5% 10% 50% 100% og 1000% hvis du lurte

2 Likes

Nei, det lurte jeg overhode ikke på. Kommentaren min er selvsagt bare uttrykk for en subjektiv vurdering, men tross alt med utgangspunkt i at jeg har fulgt godt med på kursutviklingen helt siden den lå på omkring dette nivået i 2016. Og jeg skriver jo heller ikke at det neppe er noen tradere som bidrar til denne oppgangen kun at det neppe bare skyldes slike. Men selv en slik ganske så avmålt kommentar kan altså bli for mye for enkelte…

1 Like

Spennende å se hva som skjer med topp 20 på neste aksjonæroversikt.

1 Like

Noen nye og andre kaster korta?
Er vel ikke unaturlig etter en slik overraskelse?

Jeg har ved flere anledninger tidligere advart om at dette var et overhengende sannsynlig utfall. Varselslampene har blinket rødt siden fadesen med AZ.

Styret og styreleder er handlingslammet.
Man må umiddelbart starte med å fjerne styreleder for deretter å få fjernet psykopater og andre amatører i ledelsen. Få inn handlekraftige ledere som forstår hva det vil si å skulle skape verdier for aksjonærene i et børsnotert selskap. Taktisk og strategisk gode beslutninger med fokus på framdrift og alle former for kommersialisering er det som trengs.
Spennende vitenskapelig men unyttig kommersiell forskning har man ikke bruk for å legge årevis og store summer i for et børsnotert selskap.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Per Walday og styreleder kan fortsette.
Hvem har virkelig fortsatt tillit til at disse er riktige for å oppnå suksess og høyest mulig aksjekurs for PCIB? Det er på høy tid for aksjonærene å alliere seg for å tromme inn til ekstraordinær generalforsamling for å stemme inn en ny styreleder som vil kaste Per Walday asap!

Det må være på grensen til (om ikke langt over) å være straffbart det PW har gjort.

  1. Svært ødeleggende alt som skjedde med AZ. Sette hardt mot hardt og elendig kommunikasjon var katastrofalt. Store aksjonærverdier gikk tapt og mange følte seg lurt med at en avtale skulle være så og si i boks. Det var fantastiske resultater men å snekre sammen slike store avtaler med BP var komplisert og tunge å fullføre, men det virket å være i boks any day.
  2. Svært mangelfull kommunikasjon rundt TOPAZ og den sinnsykt store risikoen det innebar å tape kappløpet. I tillegg presterer man å rote bort UK og pådra seg store forsinkelser med å gå for gjentagende behandlinger og ha misset på studieoppsettet med store utfordringer rundt retention. Ingen kommunikasjon rundt problemene med retention. Alt sammen vitner om manglende kontroll og elendig styring og planlegging.
  3. Det ble gjentatt til siste slutt at det var stor interesse og pågående diskusjoner rundt partnering for fimaChem, særlig fra Asia. Investorene ble forespeilet at en avtale kunne smelle inn når som helst.
    Og i neste øyeblikk er fimaChem nedlagt!!!?? Det er historie. Finito.
    Var det hele bare ren og skjær løgn? Hva skjedde med alle partnerne som var superinteresserte?

Til og med Jonas Einarsson lot seg lure. Han var lyrisk til PCIB en periode, og det hørtes ut som han var kjempeimponert over det som var i ferd med å skje der. På slutten dabbet det etter hvert veldig av, og det virket som han kanskje skjønte det ikke var helt rent mel i posen der, og tvert imot ante det var ugler i mosen.

Det hele minner mye om Theranos-skandalen.
Investorene blir lovet gull og grønne skoger gjentatte ganger over lang tid.
Alt av teknologi er så bra at det er rett og slett en revolusjon på gang. BP og andre mulige partnere skal visstnok stå i kø for å få diskutere mulige avtaler.
Men dessverre viste det seg at alt var løgn og blåst opp til de grader. Det var et luftslott med usannheter og forvrengninger for å lure penger fra investorer.

Det er på høy tid noen krever å få se i kortene til Per. Hva er det som egentlig har skjedd her? Er noe av det som har skjedd straffbart?
Helt ufattelig at flesteparten her inne på tråden, som virker som oppegående mennesker, bare trekker på skuldrene og sier; Jaja, slik gikk det også denne gangen. Jeg får gi de 1 år til. Kanskje det skjer noe med Vacc eller Bac snart. Jeg har tapt så sinnsykt mye likevel nå, så jeg får bare la det fortsette.

18 Likes

Jeg stemmer for at tråden skifter navn til “PCI Bioskrekk - Småprat”. Noen som er med meg?

4 Likes

Jeg er enig med deg i at CEO og styreleder kanskje bør byttes ut.

Men påstandene du kommer med og måten du karakteriserer de på er nedrig og useriøst.

13 Likes

Ja…hva sier kritikerene? Bare dritt med +18% også da vel :thinking:

2 Likes

Dead cat bounce

Å karakterisere de som psykopater, har urent mel i posen og sammenlikning med Theranos. For å nevne noe.

7 Likes

Hadde ikke du noen innlegg tidligere i dag som Heste1?

Jeg syntes det er helt innafor å påstå at ledelsen i PCIB bevisst har villedet markedet og har gjort det i årevis på guidingen sin.

Så kan man kanskje si at det ikke er så unormalt å guide best case og konstant bomme innenfor selskap som er avhengig av emisjoner og ett langt utviklingsløp, og at man har andre selskap som gjør det samme.

For min del tenker jeg at PCIB er verdt litt over 2kr + verdien av teknologien, og at det kan godt hende selskapets ledelse har tenkt tanken om at de får mye bedre betalt hvis de blir sparket enn hvis de slutter :slight_smile:

5 Likes

Så klart et sleivspark å påstå at det er en eller flere psykopater i ledelsen til PCI.
Ikke ta det sleivsparket så bokstavelig. Regner med de fleste skjønner det er i lys av situasjonen. Beklager til dere som ikke skjønner sånt og klikker på det.

Hva mener du er feil og over streken med punktene 1-2-3?
Jeg synes alt virker å være i en gråsone i bestefall.

Du er ikke enig med meg når du bruker kanskje om at styreleder og PW må gå av. Da har du langt igjen til å være enig med meg.

Kan noen si meg hvordan jeg kan blokkere brukere her inne fra tråden som fortsatt uttrykker de har tillit til lederskikkelsene i PCI og vil at disse skal få fortsette ødeleggelsene av selskapets teknologi i enda 1 år. og deretter enda 1 år osv?
På forhånd takk.

2 Likes

Stusser over hvorfor PCIB skal evaluere om resultatene av Release kan utnyttes innenfor fimaChem når dette nå ikke lengre er et satsingsområde, og er fjernet fra webisdene. Kan det være at fimaChem ikke er vraket, men satt på hold? Er det satt på hold, er det litt rart at det ikke er på produktkartet lengre.

PCIB er tross alt et forskningsselskap.
På tida å ta det inn over seg.
Vi snakker tross alt om noe som minner om Lotto.
At Realease gikk filleveien får en bare svelge med tungt hjerte.
Å klage på baiserne og motsatt hausserne blir for dumt.
En må ta inn over seg at det har vært høy risiko å investere i aksjen

5 Likes

Punkt 1 og 2 er stort sett enig med deg i.

Punkt 3 er jeg ikke enig i. Noen på forumet har maset om at Asia partner var rett rundt hjørnet i årevis. Men jeg synes ikke selskapet har gitt uttrykk for at det var rett rundt hjørnet. Jeg hadde ingen tro på at det var nært forestående. At noen få personer på forumet har skrevet om det omtrent daglig i svært lang tid får stå på deres kappe, ikke selskapet/CEO.

Det er nok ikke noe organisert data på forumdeltagere som har andre meninger enn deg, så du må nok blokkere de manuelt. Først da vil du få ekkokammeret dit :slight_smile:

2 Likes

Konstaterer at Heste2 forsvant samme veien som Heste1.

Er det bitterhet over egne tap eller skadefryd over andres tap som får noen til å opptre slik på forum?

For øvrig synes jeg det blir for enkelt å bare skylde på ledelsen etter det som nå har skjedd. Har man ikke som aksjonær selv vurdert og ment at teknologien var lovende? Er man ikke klar over at det i denne bransjen ikke gis noen garantier for suksess, men at derimot en svært stor del av denne type selskaper ikke kommer i mål? Det er jo en kalkulert risiko som både ledelse og aksjonærer deler.

5 Likes

Det er lenge siden jeg reagerte på PCIB info. Tror det må være tilbake til H1 2017 hvor det var guidet resultater fra fimavacc. Denne guiding ble bekreftet at var i rute så sent som 5-6 uker før deadline. Tida gikk,og det kom ingen melding fra PCIB. Jeg solgte ikke da,men det lyste et tydelig rødt flagg og ved neste miss hadde jeg bestemt meg for å selge. Det gikk ikke så lenge. Dessverre husker jeg ikke nå hva dette var.
Husker jeg hadde veldig tro på dette prosjektet og det er rart å se kursen er tilbake der jeg gjorde mine første kjøp i 2016.

1 Like

Takk for svar.

Jeg skal så klart gjøre denne jobben manuelt.

Når det kommer til et så sentralt spørsmål som hvem som har tillit eller ikke til de som besitter nevnte lederverv i selskapet, så handler det ikke om å skape et ekkokammer.
Det kan etter min mening ikke lenger være tvil om at det er helt avgjørende å få fjernet disse personene før man kan begynne å gjenoppbygge tillit i markedet.

De som ikke er enige undergraver seg sjøl og motarbeider oss andre.
Jeg vil helst dempe disse som ikke vil bidra til dette helt avgjørende grepet.
Disse skjønner dessverre ikke sitt eget beste i mine øyne.

4 Likes