Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Per Walday tar ikke selvkritikk på noe som helst, utrolig nok, og han flirer og ler av disse brysomme «disgruntled shareholders».

Det alene er grunn nok til at han ikke er riktig mann til å lede PCIB videre. Etter min mening.

Nå trengs det en solid dose ydmykhet, og overhodet INGEN arroganse.

8 Likes

Paradoks: AZ tar over fimaChem? Bare for å gripe etter smuler :joy::blush:

Det positive som Einarsson poengterer i podcast er at: har man råd til å sitte på aksjene, så er det ikke noe poeng å selge nå. Teknologien fungerer, vi har virkelig nådd bunnen, men slik er biotek. Ting kan faktisk nå kun gå oppover.

Bare å pakke aksjene ned i skuffen og så tar vi en ny kikk på de om en 5 års tid. Skuffen på gløtt muligens…

2 Likes

Nå skal fimaNac og Fimavacc utvikles for alle (eller resten av) pengene.
Det er garantert ikke nok penger til formålet, hvordan skal PCIB løse problemet uten å ha tillit i markedet eller har et aktivt /støttende engasjement fra de største aksjeeiere? Antageligvis hadde til og med Neyenburgh takket nei til deltagelse i enhver form for emisjon nå. Etter mange år med negative og kostbare hendelser har styret og CEO brukt opp all goodwill. Beklager, men jeg ser ingen fremtid for selskapet i sin nåværende form.

1 Like

Hvis det ikke er mulig å etablerere en kontrollarm på grunn av ny Soc, hva venter da FDA at pcib skal gjøre? I en slik situasjon tror jeg det fins rom for at studien kan bli gjennomført med modifikasjoner. Ingen er interessert i at studier avbrytes på denne måten.

La oss avbryte «diskusjonen» om fimachem her. Nå er det VACC og Nac som gjelder!

2 Likes

De kan vel også være salgsobjekter - det finnes jo nok av selskaper som kan ta seg av det videre løpet for teknologiene. Det positive er at ingenting er priset inn i aksjekursen pr idag. Skal ikke store nyheten til før det gjør store utslag på kursen.

7 Likes

Ganske arrogant å påstå, gitt at PCIB nettopp har avbrutt studien. Du har heller ikke kommet med noen valide argumenter som støtter dette.

De har i tillegg gitt en grundig redegjørelse for hvorfor de måtte avbryte den, anbefaler deg å lytte på den siste webcasten.

2 Likes

Er det vits å bruke tid på å se webcasten fra i går? Og hva med dagens podcast?

Hvis du forstår hvorfor RELEASE ble avbrutt er det ikke noe vits.

Hvis du ikke forstår hvorfor, er det nok veldig nyttig.

Tipper du kan hoppe over de :slight_smile:

Vacc og NAc er fantastiske teknologier, bare så synd det er et stykke fram til mål. De har 110mill som er endel gitt burnrate deres, men lite ift å kjøre studier for å komme videre, er det realistisk at de klarer å få inn endel med ETheRNA eller Olix samarbeidene i løpet av året?

3 Likes

Lang vei å gå, men håper også det kan bli noe med Immunicum på sikt.

https://immunicum.se/pipeline/

Håper PCIB er en del av preclinical undisclosed pipeline, og at det høster frukter på sikt. Men her snakker vi nok helt andre perspektiv enn i løpet av året.

4 Likes

Olix most likely this year … Etherna I doubt before 2023 unless Etherna changes strategy … see project A034 in pipeline … providing both partners select pci technology… big IF

11 Likes

Well … I agree with his reasoning

4 Likes

Dette var leit, men slik er biotek.

It’s double sad actually … mainly because the technology never missed on purpose and never produced a data crisis since inception … it has always been about strategy and human factors … don’t want to say more

16 Likes

Sørgelige dager for PCIB aksjonærer. Selskapet er verdt ca 60 millioner uten cash, og ca 63% av mcap er nå cashbeholdningen. Sørgelige dager også for skribentene på TI, både for de som har vært positive (som meg) og de som har vært negative til selskapet. Ingen virker å være klarsynte ennå. Selv de aller mest negative kom ikke med spådommer om at Release kom til å bli lagt ned (som jeg har fått med meg), og det kom som lyn fra klar himmel på alle. Heller ikke ny emisjon har funnet sted, selv om det har vært omtalt hyppig her inne de siste par årene.

PCIB virker nå død og begravet, og mangler fullstendig tillit i markedet. Det forventes at styret og ledelsen presenterer en klar og tydelig plan på videre fremdrift, og det i nær fremtid. Podcast neste uke blir første sjanse (PW og RS).

Selskapet kan selvsagt også overraske positivt fremover, like godt som de har skuffet bakover i tid.

PCI funker, og har pågående samarbeid. Finner de gode synergier mellom PCI og andre kombinasjoner (feks eTheRNA, OliX), kan større selskap involvere seg. Anbefaler feks podcast nr 174 for mer info rundt OliX samarbeidet.

Det inngås preklinisk samarbeid med penger involvert andre steder, ikke minst innen mRNA og vaksinasjon. Det kan skje også i PCIB. Det er annonsert et fase 2 studie i fimaVacc, og en plan videre med FimaNac. Detaljene og rammene kjenner vi ikke til enda.

FimaChem-teknologien har lovende data fra hode-nakke, og forventes gode også av 41 pasienter (pivotal fase) samt fase 1. Mulig teknologien kan selges til andre på sikt, feks i Asia. Kina har forsket med Fotodynamisk behandling i 25 år (Photodynamic therapy in China: Over 25 years of unique clinical experience: Part One—History and domestic photosensitizers - ScienceDirect)

Det brenner også et blått lys for PCIB, noe aksjekursen indikerer. Det blir ikke enkelt å innhente midler i markedet, og selskapet kan i verste fall forsvinne med uforrettet sak.

Da forventes det alle mann på dekk, og at det kommuniseres en klar og tydelig strategi ved Q den 18. februar.

I mellomtiden skal det nok bommes videre med spekulasjoner her inne, både i positive og negative retninger.

Lykke til!

26 Likes

Dette forumet har bydd på mange dyktige skribenter som har vært med å grave frem mye informasjon og bidratt til å forklare ulike meldinger og det generelt faglige på en enklere måte.

Man velger selv hva man ønsker å lese, og for meg handler det likefullt om det å lese relevante diskusjoner mellom mine andre medinvestorer.

Om denne tråden virkelig er så gale som du vil ha det til, må jeg få lov til å spør: hvorfor gidd du i det hele tatt å bruke tid på å lese / kommentere?

10 Likes

Hva er greia med et nytt heste nick for hver dag? 3.dagen på rad :thinking:

10 Likes

Muligheten for å tape alt eller i det minste sitte igjen med en ganske liten brøkdel av pengene, det er noe man bør ha tenkt igjennom og ha tatt inn over seg allerede når man blir aksjonær. Det er jo det aller vanligste av alle råd: Ikke invester mer enn du har råd til å tape. Og “råd” betyr selvsagt også mentalt/følelsesmessig råd til å tape. Selv var jeg overrasket over at jeg reagerte såpass lite som jeg gjorde når denne meldingen kom. Men så sneiet jeg også innom tanken på at det kunne ende med at RELEASE-studien ikke lot seg gjennomføre. Jeg skrev det til og med i en kommentar her. Det var etter at det med retention-problemet kom frem i klartekst fra selskapets side. Likevel har jeg altså blitt værende “all-in”. Utgangspunktet mitt er jo at jeg opplever å ha råd til å tape pengene OG det betyr også har råd til å bli sittende videre. Selvsagt kan en si at Einarsson kan være i overkant positiv. Men det han sa i podcasten er sant nok.

8 Likes

Antageligvis at de andre nickene har blitt bannet/mutet

2 Likes

Nja, problemstillingen er blitt diskutert av Arnesen på gamle podcaster (endog i generelle termer) og ble også diskutert i november i fjor på chatten:
image

Rekrutterings- og finansieringsproblemer rundt ny SoC er også diskutert der.

6 Likes