Sørgelige dager for PCIB aksjonærer. Selskapet er verdt ca 60 millioner uten cash, og ca 63% av mcap er nå cashbeholdningen. Sørgelige dager også for skribentene på TI, både for de som har vært positive (som meg) og de som har vært negative til selskapet. Ingen virker å være klarsynte ennå. Selv de aller mest negative kom ikke med spådommer om at Release kom til å bli lagt ned (som jeg har fått med meg), og det kom som lyn fra klar himmel på alle. Heller ikke ny emisjon har funnet sted, selv om det har vært omtalt hyppig her inne de siste par årene.
PCIB virker nå død og begravet, og mangler fullstendig tillit i markedet. Det forventes at styret og ledelsen presenterer en klar og tydelig plan på videre fremdrift, og det i nær fremtid. Podcast neste uke blir første sjanse (PW og RS).
Selskapet kan selvsagt også overraske positivt fremover, like godt som de har skuffet bakover i tid.
PCI funker, og har pågående samarbeid. Finner de gode synergier mellom PCI og andre kombinasjoner (feks eTheRNA, OliX), kan større selskap involvere seg. Anbefaler feks podcast nr 174 for mer info rundt OliX samarbeidet.
Det inngås preklinisk samarbeid med penger involvert andre steder, ikke minst innen mRNA og vaksinasjon. Det kan skje også i PCIB. Det er annonsert et fase 2 studie i fimaVacc, og en plan videre med FimaNac. Detaljene og rammene kjenner vi ikke til enda.
FimaChem-teknologien har lovende data fra hode-nakke, og forventes gode også av 41 pasienter (pivotal fase) samt fase 1. Mulig teknologien kan selges til andre på sikt, feks i Asia. Kina har forsket med Fotodynamisk behandling i 25 år (Photodynamic therapy in China: Over 25 years of unique clinical experience: Part One—History and domestic photosensitizers - ScienceDirect)
Det brenner også et blått lys for PCIB, noe aksjekursen indikerer. Det blir ikke enkelt å innhente midler i markedet, og selskapet kan i verste fall forsvinne med uforrettet sak.
Da forventes det alle mann på dekk, og at det kommuniseres en klar og tydelig strategi ved Q den 18. februar.
I mellomtiden skal det nok bommes videre med spekulasjoner her inne, både i positive og negative retninger.
Lykke til!