Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hade varit ett alternativ som du skriver. Försöka få in 60-90 patienter och förhoppningsvis en CR på 10-20% och ORR på 40-50 och mOS på 18-20 att visa upp för FDA.

2 Likes

Eneste de svarte på det var at det tok måneder å få svar. Hadde de hatt penger hadde det i min bok made perfect sense å kjøre på helt til en eventuell AZ-godkjennelse, og tatt det man hadde da og gått til FDA og diskutert veien videre.

19 Likes

Hadde de bare hentet penger under AZ hypen - sukk…

3 Likes

Hva ville det hjulpet all den tid SOC hadde blitt endret? Ut fra webcast mener jeg dette var hovedargumentet for å avslutte studien?

De kunne rukket å rekruttere radikalt mye fortere nå. Både er pandemien slutt, pluss at KEYNOTE-966 og TOPAZ-1 ikke lenger er konkurrenter - her var det til og med mange sites som var felles med RELEASE!

9 Likes

Skulle vilja veta vilka KOLs de frågade, de som jobbade med Topaz-1 :rofl::rofl:

Fördjävligt för alla patienter som går miste
om chansen till CR, och kanske i vissa fall upp till 3 år livsförlängande behandling.

1.5-2 miljoner för i snitt 39 dagar ökad livslängd varav 7 dagar spenderas på sjukhus för att få infusion av CPI. Känns inte kostnadseffektivt.

Svårt att se det slå igenom i många delar av världen.

Release hade kanske kunnat ge 10-12 månader förlängning i snitt jämfört med 1.3.

Skulle gått in i Sydkorea från start av Release, korkat att inte göra det :rage:

16 Likes

I sliden du visade @polygon står det att de inte ens skickat ansökan ännu. Borde väl vara minst 6 månader till godkännande?

När vi får se resultaten från de 41 patienterna tror jag vi blir ännu mer frustrerande.

10 Likes

For real??
10-12 mnd fra søknad må man påregne med mindre man innvilges Priority Review. 6-8 mnd fra søknad dersom man innvilges PR.

Synes dette bærer mer og mer preg av å være en forhastet beslutning. :-/

12 Likes

Helt utrolig at Asia i utgangspunktet ikke var en del av studieopplegget deres…

Regulatory submisson anticipated, though no formal filings announced.

De måste väl hitta nått sätt att sminka siffrorna ytterligare. :wink:

Tror de behöver lite mer tid för att kolla full data set inför filings.

Tycker det känns som ett hastverk att lägga ner. Speciellt när de fått upp takten trots högsta siffrorna i Sydkorea senaste 3 månaderna. Och inte har samma konkurrens om patienterna efter AZ slutat rekrytera.

:rage:

11 Likes

Forsterker bare stadig mer at det var den finansielle håpløsheten som ble avgjørende. Dessuten at den varsla oppstarten av en fase 2-studie ikke involverer penger mao. ingen utsikter til å unngå en kriseemisjon

3 Likes

Sydkorea och Thailand (som AZ) med från start så hade de säkert haft 40 Pat innan Pandemin och säkert kunnat vara framme vid interim nu trots pandemin. Fy fan va dåligt planerat att inte ta med Asia från början :exploding_head::exploding_head:

13 Likes

Områdene i Thailand med eksepsjonell høy insidensrate (nordøst i landet) er dominert av parasittindusert ICC (liver fluke). Der har åpenbart AstraZeneca “høsta” pasienter med begge armer - og så likevel satsa på en sekkegodkjenning.

3 Likes

Kommentar från en ev försöksledarna i Indien:
Han tror inte den nya behandlingen kommer bli aktuellt pga högt pris i Indien. Indien inkluderades sent men hade enligt honom annars varit största rekryterade land (inte otänkbart med 1.2 miljarder) För liten vinst i förhållande till kostnad.

Ny strategi, kör i Indien, rekrytera klart på 1 år, krossa AZ :wink:

11 Likes

Og hadde landene vært med i de tidligere fasene for doseeskalering så hadde Release også kommet tidligere i gang. Mye som burde vært gjort annerledes med henblikk på studiedesign og finansiering, vil jeg tro. Det er virkelig vanskelig å forsone seg med dette utfallet

2 Likes

Vet det men har även hög incidens i södra delarna. Jämförbart med Sydkorea tror jag ur minnet.
5.7 i södra, 14 i centrala och norra. Upp till 85/100000 i nordöstra. Sydkorea mellan 7-9.

1 Like

Kjekt med så mye ekspertise tilbake på forumet. Er selv fortsatt forundret over at PCIB gjør følgende:

  • Våkner lørdag morgen til presentasjonen av TOPAZ
  • Analyserer seg frem til at dette blir ny soc, noe kommentatoren i ASCO GI 2022 stiller seg undrende til.
  • Det kalles inn til styremøte i hu og hast første virkedag, og samme kveld annonseres det via en fyldig børsmelding (som må ha tatt timer å lage) at Release stoppes.

Det var da voldsomt hvor plutselig alle i PCIB skulle ri den dagen de salet!! Det lukter svidd av effektivitet, analysearbeid i fremmed medisin, handlekraft, mot og arbeidskapasitet!! Bare den raske og inngripende redigeringen og fjerningen av fimaChem på hjemmesiden imponerer meg. Webmaster må ha fått gangsperre!

Så er durvalumab/imfinzi involvert i TOPAZ, som i følge de som kan biotek her inn IKKE er et studie med imponerende resultater.

Slik jeg uten noen som helst bakgrunn i medisin., forstår dette, hadde det gitt stor gevinst til den aktuelle kategorien pasienter om både durvalumab/imfinzi og pci hadde blitt lagt til på toppen av gemcis.

Durvalumab/imfinzi har også blitt brukt i forbindelse med PCI forskning sist år i regi av Pål Kristian Selbo og Judith Wong


Kilde: Light-controlled elimination of PD-L1+ cells - ScienceDirect

I podcast onsdag ble det fortalt av Einarson (fra 22.05) hvordan BP kaster seg fra indikasjon til neste indikasjon, og hvordan de designer studiene litt annerledes med litt andre kombinasjoner osv.

Vi vet at AZ ikke hadde noe passende prosjekt for PCI oktober 2020, men at resultatene var gode (presentert RNA konferanse bla)

Vi vet også at AZ sin konklusjon kom etter at de startet studie med mRNA levering til hjertemuskel, og også etter de startet TOPAZ. PCI kom for sent til å være aktuelle i begge disse studiene.

Man kan høre Høgset forklare alt dette (minus TOPAZ) i podcast 174.

Så spør jeg spekulativt:

Kan det være at AZ har PCI i kikkerten på en av de neste indikasjonene, etter GGK?

Jeg regner med AZ skal ha nye prosjekter. Jeg ser på aksjeutviklingen at de har hatt et meget bra år.

26 Likes

Jeg mener fremdeles dette innlegget står seg godt. Etter å ha hørt gjennomgangen til selskapet virker begrunnelsen forhastet (i hvert fall mht hva som ville ivaretatt aksjonærverdiene) - det inntrykket forsterkes etter å ha lest de siste innleggene over. Det er fremdeles betimelig å stille spørsmål ved beslutningen om å stanse.

Dersom den ikke er faglig godt forankret kan det foreligge styreansvar. Den korte tiden mellom meldingen til AZ og beslutningen om stans er jo ikke bra om ikke dybden av resultatene til AZ er vurdert inngående. Det bør vurderes granskning. Krever kun 10% oppslutning ved GF.

8 Likes

Is this the hope in pcib’s hanging fishing snore, if any?

5 Likes

Hovedaksjonær Erik Must m/Fondsavanse øker…:+1:

16 Likes