Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Er det mulig at de avslutter for å avvente resultat og har man så så gode indikasjoner at de ønsker å ta opp igjen RELEASE når: 1- får penger fra andre ben (eller penger generelt), 2- når det eventuelt foreligger ny SOC? (og ja, jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg spør om :):))

3 Likes

Spørsmålet er jo også om PCIB ville ha satset en såpass stor proporsjon av sine ressurser på fimaChem, hvis de på beslutningstidspunktet for å kjøre i gang Release, hadde visst om de ekstremt gode premliminære/fase 1 -resultatene for fimaVacc og fimaNaC. Kanskje en liten lettelse for dem at de nå kan droppe et ressurskrevende studie som stadig har støtt på problemer til fordel for satsning på de andre meget lovende teknologiene?

EDIT: @dr.Stockman jeg mente fimaNac, ja. Har endret. Takk.

10 Likes

Du mener kanskje FimaVacc og FimaNac?

2 Likes

Betyr dette at MSIP Equity har økt med 10% ifht det de allerede eier ? 20. januar var de jo ikke inne på topp 20 listen…

2 Likes

Gode kjøp eller gode salg ??? Vi får se.

1 Like

En kan vel nok en gang slå fast at PciB ikke har konkurranseinstinkt. De hoppet villig vekk til side da PHO ropte ‘løype’ . De ga opp H&n-studien. Og nå gjør de det samme når AZ roper ‘hopp’ :grinning:

2 Likes

Synes ledelsen har vært for slappe og sendrektige. Det begynte med extension-studien og ble bare verre og verre. De hadde kanskje ikke nok muskler/finanser til å få fortgang i tingene fra starten av, men burde de hentet mer penger og kjørt på mye tidligere? For meg virker det som ledelsen ikke vet hva som skal til for å lykkes og at de ikke evner og har forbindelsene som skal til for å inngå avtaler utenom forskningsavtaler.

3 Likes

…og akkurat dette punktet har vært påpekt noen ganger de siste årene. Mange (dvs. noen få) har ment det må en ny ledelse (og strategi) til for å komme seg til kommersialisering. Men verken Radforsk eller de største aksjonærene (som jeg tror er passive investorer) ser ut til å ønske det samme. Det virker for meg at selskapet egentlig er veldig fornøyd med kun å holde på med forskning.

2 Likes

ja, viktig å stoppe studie så der er penger til lønn :joy: :face_vomiting:

satt på spissen :wink:

Men eg tror de driter på draget, som flere diskuterte over, dessverre hjelper det verken oss eller pasienter.

Og de som spekulerer i om det kommer noe positivt, vel så burde de kommet med det samtidig - for å bevare aksjonærverdier.

5 Likes

De aller fleste av de største aksjonærene ser ihvertfall ut til å ha økt. Problemet er vel bare at det ikke er mange nok av dem eller at de ikke er store nok. Det er mindre og små aksjonærer som har drevet kursen nedover også før. Slike som ikke har råd til å bli sittende eller ihvertfall når en smerteterskel. Antagelig mye samme sort som sutrer mest her.

3 Likes

Jeg stusser over for det første den korte tiden fra AZ sine resultater blir kjent til Pcib legger ned Release, snakk om tempo, et tempo som aldri har vært der før. For det andre at webcasten for meg fremstod som en reklamesending for hvor bra og flott Az-studien er. Jeg tenkte for meg selv, her er det noe som ikke stemmer og jeg tenkte om alt dette kan skyldes AZ-bud på hele eller deler av Pcib. Men er det i det hele tatt mulig? Er det evt lov å gå frem slik? Synes Walday så merkelig arrogant og selvsikker ut. Hadde det ikke vært for at styreleder og Skuggedal oppriktig så skuffa og slitne ut skulle jeg kjøpt for noen småkroner.

8 Likes

Nei, det er nok ikke det. Men jeg mener, man skal vel aldri la sannhet og realisme stå i veien for en god røverhistorie! :stuck_out_tongue:

Det blir nok mye spekulasjoner om oppkjøp fremover. Man kan jo ikke spekulere i nærstående Asia-partner lenger, gitt at RELEASE ble lagt ned.

2 Likes

For et par uker siden sendte jeg mail til styreleder hvor jeg avsluttet med at det er fare for at selskapet “researched itself into oblivity”. Fikk aldri svar.
Hilsen, sutrende aksjonær

1 Like

Nå har Huitfeldt smittet Kongen også går det rykter om
2022 er trolig året det meste går på tverke
MEN- det da en skal kjøpe aksjer !

Man skal kjøpe når kongen blir syk? Bear kongeaksjer?

1 Like

På en uke har topp-50 gått fra 49,976% til 48,9556%…

1 Like

Så man bør shorte harald rex nå?

Hvorfor er alle spor av fimaChem slettet fra hjemmesiden i hu og hast? Det er vell fortsatt et produkt som beviselig fungerer uten bivirkninger gjennom head/neck og Release?
Hvor mange flere indikasjoner/krefttyper kan det fungere i? Mener over 20 er blitt nevnt (glatt muskulatur, spiserør, bukspytt etc).

Kan noen gi en god grunn til dette hastverket, som skjedde innenfor få timer den første virkedagen?

10 Likes

Misforstått handlekraft?

Tipper det var relativt kjapt og fjerne fra hjemmesiden, og at det ikke er noe poeng og ha det stående for og feilaktig informere
eventuelle nye aksjonærer om chem delen

2 Likes