Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hvor langt tilbake er de nå som denne delen ble lagt ned?
Er de egentlig bare ferdig med proof of consept?

Vel vist du har spilt monopol og kjenner til kortet rykk tilbake til start

1 Like

Såpass ja. Ganske utrolig at de avgjorde det så kjapt da, som nevnt over.
Spenstig at en del store har lastet opp da. Ser ikke helt noen potensielle triggere før langt fram i tid. Kan disse se noe annet? Ellers ligger det vel litt i menneskers natur i å forelske seg i en aksje man har satset lenge på.

1 Like

“Forelsket” er neppe en beskrivelse mange opplever som treffende på Erik Must… :slight_smile:

4 Likes

Han har vel nærmest evighetsperspektiv på sine investeringer. Ikke ofte han kaster kortene når han først er inne. Så kan man jo kalle det for hva man ønker.
Ingen tvil om at han kan sakene sine.

Nå var det for øvrig ikke han eller direkte pcib-aksjonærer jeg refererte til. Aksjonærer som forelsker seg i en aksje er neppe et ukjent fenomen :relaxed:

I dag fikk jeg svar fra PCIB på det siste spørsmålet mitt angående hvorfor de evaluerer Release når fimaChem ikke lengre er et satsingsområde:
“Dersom resultatene viser seg å være veldig gode, kan resultatene publiseres og evt benyttes for partnering formål for andre mulige kombinasjoner. En partner må være villig til å ta hånd om hele utviklingen basert på et begrenset datasett der ca 20 pasienter har mottatt fima Chem behandlingen.”
For meg ser det således ikke ut til at det er noe på gang i dag med fimaChem, men en vet jo aldri helt sikkert.

23 Likes

‘forelskelse’ er et kjent fenomen. Men når en egentlig ganske kjedelig og rasjonell investor som Must øker beholdningen anser jeg det ikke som uttrykk for forelskelse men at hans kalkyler sier at det, med den tidshorisont han har, er grunn til å satse på selskapet

1 Like

forelskelse er i alle fall over nå, nå er det brudd og tårer.

så får vi se om vi kan få en gledes dag senere , slik vi kommer ut med redusert tap. Eller om det blir mer tap , dog er det ikke mye igjen…

dilution is imminent … load now or wait for preferential share issue? … what do you think?

Uansett hvordan man snur og vender på det, er PCIBs raske og «brutale» beslutning om release ganske merkelig. De må ha vært fullt klar over hvordan dette ville påvirke aksjekursen og aksjonærenes tillit. Trolig ble kursnedgangen større nå enn den ville ha blitt om man varslet emisjon om et halvt års tid. Personlig tror jeg ikke de ville valgt denne løsningen om det ikke hadde åpnet opp for noe som drar kursen oppover, eller at det ligger en positiv overraskelse på lur. Dette er selvsagt spekulasjoner fra min side, men jeg finner ikke andre forklaringer som er mer plausible.

4 Likes

Har du hørt på webcasten fra selskapet hvor de forklarer hvorfor?

Det er utelukkende negativt at de stanset Release.
Eventuelle andre muligheter i Nac og Vacc kunne kommet i tillegg, og det er etter min mening ingen logikk i at man avsluttet det fordi man skal dra en kanin opp av hatten. Da kunne man timet det hele bedre, og kommet med kaninen samtidig.

Neste fase for Vac er varslet som et kommende steg, og jeg håper de treffer nå.
Har selv økt litt siste dagene, men det er ikke fordi jeg tror på noe rett rundt hjørnet. Pcib er en merkelig aksje, og med tid og stunder kan det forhåpentligvis komme nye spennende muligheter.

3 Likes

Etter at den uheldige studiedesignen ble kjent i markedet hadde aksjen falt fra 26 til 10 kr, og ville neppe stoppet der. Av og til trengs det nye fargestifter for at forventningene skal komme tilbake i aksjen, og selv om PCIB neppe blir noe stort selskap noengang så er det jo håp om at noen plukker opp vrakgodset slik at det vanker noen kroner på aksjonærene. Er fornøyd hvis den kommer tilbake til 20 kr slik at jeg kan forlate aksjen på plussiden. I beste fall kan det jo bli langt mer enn som så. Som så mange har vært inne på så er det vel egentlig ikke noe galt med teknologien. Det som mangler sålangt er noen som ønsker å nyttegjøre seg av den, men akkurat det kan jo egentlig snu når som helst.

3 Likes

Det koster vel en del å legge ned studiet.

Hvor mye sparer de på å legge det ned kontra å fullføre det?

Burde jo være vesentlige summer.

Stemmer. Så da er det slik å forstå at disse pengene og muligens vel så det hadde gått med til RELEASE-studiet?

Minus lønn og alt det ledelsen skal ha selvsagt…

Akkurat dette er jeg veldig enig i. Når historien viser at egentlig alt PCIB foretar seg går i sakte kino og sneglefart så er det påfallende at de på to sekunder trommer sammen styre og legger ned hele Chem OG editerer web siden. - og det før de i det hele tatt har datasett for sub-gruppene i Topaz-1.

Men at det ligger noe annet bak utover det som er forklart av selskapet har jeg null tro på.
Skulle blitt litt av en huske stue hvis de drar en kanin opp av hatten nå.

Tenker du at det er bra at de sparer penger på å stenge studien?

ja, var en ikke sur før så…

nei. God Helg ! endelig 2 dager uten å tape peng

3 Likes

Kaffe er ikke gratis

Vedrørende verdi på selskapet: hvis fimaVacc kommer i mål med kommersialisering av sin versjon av en RNA basert kreftvaksine må det da kunne skape enorme verdier. Det er vanskelig for en enkel mann som meg å gi konkrete kalkyler, men det bør vel kunne forsvare en kurs på mange titalls kroner. Og dette er før vi har tatt med fimaNAC sin leveringsteknologi, som hvis jeg ikke husker feil de anså kunne bli gullstandarden innen feltet.

Så det er stadig et meget stort potensiale her, noe som selvsagt er grunnen til at Erik Must - holdt på å skrive ‘Musk’ - har økt beholdningen (men ja, det er forskjell på potensiale og realisering…)

4 Likes

Om det er bra eller dårlig at de sparer penger må du mest spørre aksjonærene om.
Synes hele greie lukter rart spør du meg. Men nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i caset enda.