Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Alle må jo forholde seg til virkeligheten, og her lover og regler for børsmeldinger. Jeg er helt sikker på at styret, ledelse og ansatte er svært misfornøyd med kursutvikling. Det er ikke annet enn å brette opp ermene, jobbe på! Stang inn på en kommersiell avtale. Det er umulig å si hvor nære eller ikke nære PCIB er en avtale. Det er ikke noe det kan snakkes om.

Det skal og må meldes når det er noe å melde. Håper det er rett rundt hjørnet :pray:

At de fleste nu ser ut til å være ute av PCIB og synes som det prises inn lav sannsynlighet for suksess da er det majoriteten kanskje har som strategi å gå inn som eiere ved kommersielle gjennombrudd, kan kanskje være lurt det? Går glipp av mange %, men risikoen redusert betydelig i et slik tenkt scenario. Har ikke peiling!

4 Likes

Det er jo muligt at kommunikere uden at børsmelde, men selskabet forstår ikke værdien af kommunikation for…. Ja, ingen parter. Ingen IR-pleje, ingen markedsføring til mulige patienter, ingen storytelling, ikke til at opspore på Google. Helt uacceptabelt.

6 Likes

Det finnes sikkert en gylden middelvei. Det er generelt en utfordring i biotek. Der foregår R&D, IPR, patentjobbing, formelle og uformelle diskusjoner med partnere, forskningssamarbeid, juridiske vurdering, you name it.

Det deltar på konferanser som andre biotechs og jeg har ingen tro på at det er spesielt for PCIB. Best i klassen, kanskje ikke, men det hylekoret støtter jeg ikke. Tipper PCIB er på det gjennomsnittlige ved kommunikasjons form i biotek. Der er ingen quick Fix, det er «bare» å lande en avtale. Da er mye gjort for kommende kommunikasjon. Validering og storytelling. Ketchupeffekt på de fleste områder for en novel teknologi i også bioteksektoren det!

Der og akkurat der må det legges alle ressurser i PCIB på nu!!!Gi meg en ketchup effekt! Da suser kommunikasjon i alle former og fasonger :joy:

1 Like

Er det en mulighet for at det er vi (markedet) som har overreagert ?
Har det skjedd noe annet siden Per nevnte noe om problemer med å holde på pasienter i kontrollarmen i en podcast ?

6 Likes

Det ble børsmeldt.

Jeg gikk fra å være positiv til negativ nå og solgte meg ut.
-Dårlig rekruttering generelt. Elendig i koronatiden selv om andre klarer det.

  • problemer med rekruttering i kontrollarm uten annen løsning enn å øke pasientgrunnlaget.
  • ingen firmaVacc satsing som vi ventet på.
  • tyst fra våre gratispartnere selv etter mange års utprøving. Mange har prøvd, ingen går videre med oss.
  • nå 2 konkurrenter på bile duct
  • snakk om Asia partner i snart 1 år uten at noe har skjedd
  • vi går tom for penger før release er ferdig. Markedet er ferdig med Pcib. Hvis det ikke kommer en avtale ut av det blå så blir neste emisjon meget stygg

Jeg står klar til å hive meg inn igjen men akkurat nå syns jeg det ser bekmørkt ut

2 Likes

Velkommen tilbake når det ser lyst ut :slight_smile:
Blir spennende å se pris.

“Be fearful when others are greedy. Be greedy when others are fearful.”

8 Likes

Helt fair, synes det var rart når du sa du ikke så sammenheng med Olix og PCIB i tråden over :stuck_out_tongue_winking_eye:. Skjønner det bedre nu.

Samtidig synes jeg det du beskriver ikke gjelder spesielt PCIB. Det er helt typisk Biotek! Ta en titt på forløp til våre danske og kjære naboer. Genmab, ruglete før det løsnet. Insulin gjengen i nu Novo osv osv.

3 Likes

Styreforman Bøhn skrev noe i en epost - som ble gjengitt her - for en måneds tid siden om at en ny måte å kommunisere på skulle merkes gradvis i de kommende månedene. Det virker ihvertfall ganske dumt å påstå noe slikt når man må regne med at det kanskje ikke skjer noe som helst som er verdt å kommunisere. En må kunne gå utfra at han ikke siktet til ny grafisk layout e.l. ifm kvartalspresentasjonene. Det man, rent spekulativt, kanskje kunne formode var vel også at det “nye” kunne være meldinger ang. rekruttering til Release mellom kvartalspresentasjonene. Hvis det er det han hadde i tankene så “skjer” det jo noe hele tiden: Tiden går og det blir bare desto mer uro fordi det ikke meldes noe. Det har jo også vært en hovedbegrunnelse for å holde seg til det Walday omtalte som “industristandard” - ingen meldinger i “tide og utide” ang. rekruttering. Men det blir som sagt bare spekulasjoner, hva det “nye” e v e n t u e l t består i…

3 Likes

Problemet er ikke mangel på informasjon - Problemet er at man ikke har noe å informerer om. Altså, PCIB kan ikke bare sende ut nyhetsmeldinger for eget forgodbefinnende uten at det har noe innhold.

8 Likes

Det kritiseres i tide og utide! Nu begynner det vel å bli nok om for lite kommunikasjon (som at det skulle gjort at mcap var ti ganger høyere) og kritikk av PCIB sin for mye konservativ og forsiktige kommunikasjon over tid. Det kan sikkert forbedres og det bør lyttes til aksjonærene. Nu er det slik at det ser ut til at de som messer om dette ikke engang er aksjonærer. Fint at styret forholder seg til aksjonærer og sikkert har kontakt med de eiere som kontrollerer ca halvparten av selskapet om råd/input.

Tror kommunikasjons hylekoret at det «bare» plutselig slippes børsmeldinger ut av det blå. Det er takk og lov et solid styret, Advisory board og ledelse / ansatte med bransjekunnskap om biotek industristandard.

Ta en titt på menneskene i styret, adv board, ledelse og ansatte i PCIB. Internasjonal biotek og solid erfaring og bakgrunn! Ble nesten overrasket selv når jeg undersøkte menneskene. ÅRSAK TIL DER ER SIKKERT: Etter alle kommentarer her om dette trodde jeg knapt det jeg så av internasjonal stjerneklasse i biotek. Det var langt fra rask som antydet og messet om her :joy::muscle:

Justeringer ja takk og de kommer som kommunisert av styreleder. De må komme i seriøse former og det beskrives sikkert nu om kort tid ved kvartalspresentasjon i november.

2 Likes

Ikke børsmeldinger, men det finnes eksempler på biotekselskap som sender ut nyhetsbrev, ikke meldepliktige nyheter. Kanskje det ikke hadde vært så dumt? Lettfattelige nyhetsbrev som informerer litt om hva som rører seg i organisasjonen.

Ikke sikkert et nyhetsbrev er tingen å gjøre for pcib, men muligheten for å informere litt uten å melde i tide og utide er tilstede. :slight_smile:

5 Likes

Helt klart. Tror du ikke det kan bli beskrevet ulike tiltak og former for dette ved Q om et par uker?

Jeg tror verdsettelsen vil ta et kvantesprang ved en avtale som validerer teknologiplattformen. Det er her slaget står. Novel teknologi og ketchup effekt. Da vil jeg tippe biotek investorer med mer pondus, kunnskap og stayer tar plass. Nu virker det som om alle korte penger er ute. Kommunikasjon kan bedres og tiltak vil komme har selskap bekreftet. Det er viktig, men viktigst deal! Alle ressurser og fokus her! Mener jeg.

Enkelt og greit (og sikkert så vanskelig) DEAL, DEAL, DEAL!

Der ja jensemand. Stjerneklasse. Mange rockestjerner her :joy:

3 Likes

Jeg har hørt nok kvartalspresentasjoner til å vite at PCIB ikke har mye artige ting å melde i et nyhetsbrev. Det er enten meldepliktig eller så kommer det ingenting.

Jeg er ihvertfall aksjonær. Jeg har aldri solgt. Og jeg har kjøpt aksjer for alt fra litt under fem kroner til over femti kroner. Sitter med litt over 37k aksjer. Så jeg har faktisk også opplevd en tidobling av MCAP. Selvsagt skyldtes det hva som ble kommunisert og knapt på noen måte hvordan det ble kommunisert. Og det samme gjelder veien nedover igjen. Men min vurdering er ihvertfall at Bøhn ikke burde ha “lyttet til aksjonærene” på den måten han ser ut til å ha gjort. Han har, såvidt jeg kan vurdere, nettopp latt seg presse av aksjonærer som har sendt eposter eller kontaktet ledelsen og/eller styret på annen måte. Til dem hører ihvertfall ikke jeg. Jeg har tvert imot tidligere forsvart Waldays syn på dette, at man burde holde seg til å opplyse om antall pasienter ifm kvartalsrepresentasjonene. Jeg tror neppe noen “ny” kommunikasjon endrer stort. Men har en styreformann sagt at det skal gradvis merkes i månedene som kommer, ja da bør det gjøre det. Og gjør det det ikke da har man tatt munnen for full - kanskje nettopp fordi man lot seg påvirke for mye av visse frustrerte aksjonærer.

8 Likes

Forstår. Damn if you do og damn if you don t. :sweat_smile:

Jeg er likevel helt sikker på at flere her som ikke er aksjonærer uansett vil komme innom med edder ved kommunikasjon uansett hva som gjøres og endres. Om PCIB plutselig skulle klare kunststykket med en deal vil det også være galt. Rart men slik ser det ut til å være. Og så er der heldigvis edruelige og kritiske aksjonærer som engasjerer seg for å bedre alt fra kommunikasjon til gjennombrudd for PCIB :muscle:Det er jo helt klart verdifullt.

Deal er slik jeg ser der helt avgjørende for en mulig formidabel reprising av teknologien. Bedret kommunikasjon slik situasjon og markedsverdi av teknologien er også nødvendig. Men det helt klart avgjørende er etter min mening faktiske forhold som deal, patenter, IPR forvaltning og utvidelse av den brede teknologiplattformen til Bacc ++

Kanskje ikke så spennende. Den dagen det ser virkelig lyst ut for PCIB, vil markedsverdien av selskapet være den mangedoble. Ja, allerede ved første positive signal vil vi se en kraftig korreksjon - oppover.

Selskapet forvalter sterke, lovende kliniske resultater og - så langt vi kjenner til - også prekliniske resultater. Patentbiblioteket er solid.

I første omgang venter jeg nå på “sikkerhetsklareringen” i RELEASE. Ingen stor begivenhet i seg sjøl, men like fullt en klinisk milepæl. Og som jeg har skrevet tidligere; en mulig terskel for å få på plass partneravtaler.

Denne avklaringen fra IDMC fikk vi ved Q1 guiding om ville komme i løpet av dette halvåret. M.a.o. kan den komme når som helst.

30 Likes

@bamse

Når du treffende siterer Warren Buffett, passer det også å peke på at selskapet nå har oppnådd “toppkarakter” i de tre U’er:

Upopulær. Undervurdert. Underanalysert.

12 Likes

“Be fearful when others are greedy. Be greedy when others are fearful.”
Det passer nok bedre for aksjemarkedet som sådan enn for enkeltselskaper. For enkeltselskaper forutsetter det at fundamentet er urokkelig, og at man kan ta utgangspunkt i at man før eller siden lykkes. Langt fra alle selskaper gjør det. Var selv både langsiktig og tålmodig i Crew Gold, og mente at selskapet på lang sikt var en garantert suksess. Det kostet meg et tap på 35 mill (fra toppnoteringen).
Tok en del gevinst i PCIB på nivået 80-85, men beholdt det meste da det virket sannsynlig at man ville få en avtale med AZ. Solgte ikke da avtalen ikke ble noe av fordi jeg trodde at selskapet var underpriset selv om man bare tok hensyn til FimaChem . Men så har jo pandemien bidratt til at rekrutteringen stoppet opp, og først når aksjen hadde mistet det meste av verdien kom det frem at studiet hadde et oppsett som gjør det ekstra sårbart . Så da sitter jeg ikke med aksjene fordi jeg er overbevist om at sluttresultatet blir bra, men fordi de har falt så mye allerede at jeg like godt kan beholde de og håpe på at vi plutselig får en avtale i fanget. Hvor sannsynlig det er aner jeg ikke, men sjansen er sikkert større enn å vinne i Lotto ihvertfall.
Pga PCIBs fall og det faktum at jeg bunkret opp NANOV på bunnen har jeg nå 6 ganger så store verdier i NANOV - en stor endring fra ikke så altfor len ge siden da PCIB-aksjene var verdt 4 ganger det NANOV -aksjene var verdt. Viser at det kan være lurt å sitte med mer enn en aksje.

19 Likes

Ja, Så kan man legge til at Pcib passer heller ikke spesielt godt inn i buffett sin strategi så det hele blir ganske malplassert.

5 Likes