Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

MP Pensjon øker med 500 000 aksjer…

4 Likes

Spennende. Morgan S ser jeg da er ute av listen og har nok solgt sine 392 000 ish aksjer?

Kanskje MP Pensjon har lånt ut aksjene. De meldte vel ikke reduksjon ved fall under 5%. Vi får se, MP kom vel over 5% nu og skal vel børsmelde threshold?

Mulig jeg husker feil, men jeg stusset over reduksjon fra MP under 5% ikke ble meldt, eller er husken feil? Irriterende i så fall at noen tjener på fallet som var enormt? Uting i så fall at en av de største aksjonærer har tjent stort på utlån shorting? Også i biotek for the greater good…

Noen som har husken i behold om dette og kan rette eller bekrefte?

https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders

Ingen børsmelding om dette, så da var det kanskje en short. Stusselig fra en av topp 3 største eier. I så fall Lavmål og uting i biotek at eiere låner ut til gribber. Slike eiere synes jeg like gjerne kan komme seg ut av bioteksektoren som kanskje er sektoren med størst behov for stayere? Akkurat nu som PCIB og andre radforsk selskap trenger stabilitet? SKUFFENDE nok en gang. PCIB trenger nu andre eiere og internasjonal kapital ville ha vært en drøm. Kanskje ikke mindre gribber internasjonalt men…

2 Likes

Jesus Kristus da. Du må enten synes shorting er greit eller ikke. Det kan ikke være egne regler for biotek fordi det er en så nobel bransje.

Nei, jeg hadde bare større tiltro til denne aktøren…
Tristesse med slike eiere imo.

Ser flere private investorer som PCIB har vært avhengig av for å hente inn kapital både har redusert eller har solgt alt. Nu med slik aktør som kanskje har lånt ut til short blir det ikke mer interessant for private aksjonærer å investere eller? Så kan en vurdere om det er de private aksjonærer som faktisk har vært avgjørende for de største midlene tilført selskapet eller? De har jo blitt filleristet? Og hvor lett skal selskapet nu kunne fri til private aksjonærer om det blir behov for mer kapital? Just sayin’. Kanskje ikke de store selskap som er investert heller tjener på dette in the long run? Kan shorting være en uting, i tilfeller tror jeg absolutt det.

3 Likes

Hvordan ser topp 50 ut??
Øker de ??

Noe og se frem til eller er det ørkenvandring framover? :slight_smile:

1 Like

Vet ikke. De største 20 aksjonærer har vært stabile i 39,5-40% området en stund.

Ørkenvandring eller ikke umulig å si. Nac er kanskje den mulig store positive overraskelse? Vacc er kanskje den store positive driver på lang sikt?

2 Likes

Jeg tror PCIB er det biotekselskapet som har størst sjanse til å doble seg i løpet av 3-4 mnd. Når fimaVACC studien (hode/nakke) blir konkretisert, vil interessen fra investorer komme tilbake. Først må vi imidlertid bli ferdige med Russland Ukraina krisen, eller i alle fall få den konflikten avklart.

2 Likes

PCIB børsmelder kun patenter de ser på som særdeles viktige for teknologien.
31.05.21 ble denne børsmeldt: PCI Biotech: US patent for the vaccine technology (fimaVacc) in combination with checkpoint inhibitors

Link: NewsWeb

Utdrag:
The use of ICIs has revolutionised cancer immunotherapy, as this class of drugs
may induce long-lasting effects in those patients responding to treatment.
Unfortunately, most patients do not respond to ICI therapy and different
treatment combination strategies are explored with the aim to increase the
number of patients responding. Combining ICIs with therapeutic cancer vaccines
that induce relevant immune responses against the tumour cells is regarded as
one of the most promising strategies.

Increasing the response rates to ICI’s is one of the pharma industry’s main
priorities in cancer and therapeutic cancer vaccination is a rational approach
to this aim.

For å få en oversikt over problematikken cold tumors vs ICI, synes jeg denne forskningsartikkelen gav en god innføring: Turning cold tumors into hot tumors by improving T-cell infiltration

Utdrag:
Turning cold tumors into hot tumors by improving T-cell infiltration:

Immunotherapy, represented by immune checkpoint inhibitors (ICIs), has greatly improved the clinical efficacy of malignant tumor therapy. ICI-mediated antitumor responses depend on the infiltration of T cells capable of recognizing and killing tumor cells. ICIs are not effective in “cold tumors”, which are characterized by the lack of T-cell infiltration. To realize the full potential of immunotherapy and solve this obstacle, it is essential to understand the drivers of T-cell infiltration into tumors.

Considering the potential mechanisms of cancer immunotherapy, the infiltration of CD8+ T lymphocytes in tumors is important for the therapeutic response to ICIs.

ICI som ble Release sin bane i 2022 kan kanskje rundt neste sving gi store muligheter innen fimaVacc? Resultatene og T-celle responsen fra fase 1 vet vi.

16 Likes

Da var mCureX sin IR bok oppdatert også, ikke så spennende dessverre.

mCureX IR BOOK ENG 2022.pdf (2,0 MB)

1 Like

Plan to secure 5 or more pipeline programs within 2022

4 Likes

Kan ikke fatte og begripe att ikke PCIB har greidd å dra i land noe fisk enda.
Tosifret antall millioner dollar i upfront på begge! Dette bare idag! :dizzy_face:

giving BioNTech the rights to a preclinical T cell receptor (TCR) program

to explore new designs for delivery vehicles

9 Likes

PCIB har 2022 på seg til å skaffe en avtale. Ellers er det kroken på døren.
Verdien i Radforsk-selskapene har vært i fritt fall i over ett år, og investorene skygger banen hvis ikke utviklingen snus.
Gode resultater virker ikke lenger å være nok. PCIB er vell selskapet som har blitt straffet aller mest.

4 Likes

Kroken på døren for selskapet? Blir vel heller en solid utvanning.

2 Likes

Hva får deg til å tro at markedet vil delta i en emisjon når teknologien i dag verdsettes til 0 kroner av det samme markedet? (mcap-cash-35,2%)

Omsatt for 114000 kr i dag på synkende kurs)

Det er forøvrig fullstendig skroting av verdiene i hele Radforsk-porteføljen.

2 Likes

Hvis mange nok aksjonærer hadde “tenkt” - for ikke snakke om uttalt seg - som deg så hadde det vel vært “kroken på døren” allerede da hode-nakke studien ble avsluttet for omkring syv år siden. Såvidt jeg husker var du noe overstadig optimistisk for et år eller to siden. Og nå har du såvidt jeg kan se havnet solid i den andre grøften. Kursutviklingen er nedslående, javel, men du klarer altså til og med å “tolke” det lave volumet entydig negativt ? Så enkelt er det tross alt ikke.

1 Like

Det var meningen å kommentere markedet sitt syn på PCIB, ikke noe annet.
Jeg tror PCIB får en avtale i 2022, uten at det har noe betydning for hva markedet mener.
Men om markedet får rett, tror jeg ikke der er noe vilje for å spytte inn mer penger fra de samme aktørene som mener teknologien er null verdt.

Jeg er som alle andre, og roter meg ikke inn på et forum, og skriver om en enkeltaksje jeg ikke ser potensiale for.

3 Likes

”Prosjekt: Photochemical Internalisation in intratumoural immunotherapy“

Sendt inn til Forskningsrådet!

Noen som har tilgang?
Kanskje vært delt her tidligere?

9 Likes


:partying_face: :wine_glass: :bouvet_island: :crossed_fingers: :four_leaf_clover:

1 Like

@olafalo probably Putin just realized that PCI is no longer recruiting in Ukraine for the Release study, hence the minimum damage in share price today :brain:

4 Likes