Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Med det narrative som presenteres i det uendelige om kommunikasjon og hvor langt kursen skal ned er selvsagt ikke fra aksjonærer. Ytre misnøye ja, men ingen eier aksjer når det fortelles hvor ræva alt er og hvor langt kursen skal ned :joy:? Dette er nu blitt generalforsamling tråd for mange i et selskap de ikke har interesser i. Det er nære galskap nu.

2 Likes

Dette tror jeg ikke stemmer. Jeg eier aksjer (alt for mange, i retrospekt) og vil si ting er rimelig ræva akkurat nå. Vanskelig å bevare optimismen når man er ned 60-70-80%. Det eneste som gir meg en viss sjelsro er ståltro på teknologien og at selskapet ikke er ukesvis unna å gå konkurs.

9 Likes

Exactly der finnes noen som er balansert som deg! Det er jo fornuftig. Jeg kjenner ingen aksjonærer som er fornøyd med kursutviklingen. Men som du sier jeg kjenner de som har ståltro på teknologien. Den favner bredt og har vist bedre resultater preklinisk og klinisk enn det som finnes på marked i dag. Jeg tror biotek er den vanskeligste bransje å investere i. Det er mange egenskaper ved investorer som gjør det vrient å være med på ned-opp-ned og forhåpentligvis opptur med gjennombrudd i det lange løp. Riskreward kan være bra det, men krever mye av investorer. Ved suksess er oppsiden enorm og volatiliteten høy og det betyr i klartekst stor risiko. Det er ikke gratis lunch noe sted for mulig enorm avkastning som det ved suksess i biotek er.

1 Like

Dessverre eier jeg altfor mange aksjer i selskapet, ikke kom med fabuleringer please.

1 Like

Jeg har millioner i papirtap. Er drittlei, men selger ikke på følelser.
Teknologien må da omsider kunne generere verdier (?)

15 Likes

Mener du det du skriver burde du jo allerede ha solgt pronto.

Tidspunkt for støttekjøp eller innsidekjøp er regulert i børsreglement. Tett på kvartalspresentasjon og med tanke på kommunisert dialog med biotekselskap om diverse mulig avtaler eller samarbeid lar det seg nok ikke gjøre heller med innsidekjøp.

Det er nevnt at det er interesse for alle PCIB sine teknologi ben, det er børsmeldt samarbeid med Olix Pharmaceuticals og kommentarer om mulig bredere samarbeid, Asia partner for RELEASE er kommunisert ønskelig og dialog osv.
Anders H nevnte vel også at det fortsatt var god dialog med AZ?

Det er lakselus forskning. Der er medisin X som Lenny og co presenterte på tråden. Det er i desember dette år.

+++Og sikkert mye som ikke er kjent foregår!

Litt vrient med innsidekjøp?

3 Likes

Det mangler ikke på eksempler i historien om tilsynelatende suverene teknologier som likevel ikke har kommet til anvendelse.

5 Likes

Enig, Apple hadde ingen tro på :joy:
Ei heller mRNA teknologien :joy:

Du kan ha så suveren novel teknologi du vil men også avhengig av stang inn, en deal som validerer teknologien, ketchup effekt :pray::bomb:

3 Likes

Hvordan beregner du slakteverdien på patenter som etter så pass lang tid ikke har klart å generere kommersiell interesse?

4 Likes

Det er bare slik i biotek at Big Pharma ikke kjøper før godkjenning foreligger.
Vi må krysse målsnora med Release.
Jeg håper og tror at Nanov kan dra kursen i PCIB om et par måneder.
Da krysser de mål-linja. Jeg håper det medfører betydelig kursoppgang, som et eksempel for PCIB aksjonærer på hva som venter oss når (hvis) vi omsider blir ferdige med Release

2 Likes

Hvor mange biotek opplever ikke det tar tid med kommersiell interesse og dealer. Husker det ble etterlyst hos Genmab også. Brask og bram med IPO for så å bli gruset og liten tiltro så plutselig mangengangeren. Dine kommentarer er til stadighet negative til PCIB. Helt greit det, men det er intet spesielt med PCIB. Helt typisk biotek. Laaaaange løp.

1 Like

Takk for gode råd, Jubel - hadde ikke klart meg uten.
De allerfleste kjenner til regelverket rundt insidehandel.
Du er virkelig optimist som tror at sensitiv informasjon presenteres de kommende 14 dager, hver dag året rundt…
Det hele ligner mer og mer på snake-oil;ny platform for intracellular leveranse -->kreftbehandling–>lakselus–>hårtap

4 Likes

Noen med en enkel oversikt over hvor mange opsjoner de enkelte tilsetter har per dags dato og “strike price”?
Utdelingen i September var 485.000 til strike price 19,41. Det er vel 40-50% opp fra dagens kurs.

Oslo, 6 September 2021
In accordance with the authorisation granted and the remuneration policy adopted by the Annual General Meeting 28 May 2021, the Board of Directors of PCI Biotech Holding ASA (“PCI Biotech”) has awarded a total of 485,000 share options to key employees. Each share option gives the right to subscribe for or acquire one share per option (after PCI Biotech’s choice), at a strike price of NOK 19.41, equal to the volume weighted average share price (VWAP) To ensure long term ownership by executive management, shares obtained by exercise of share options shall be held for at least one year, except shares to be sold immediately to cover transaction costs and tax under a so-called cash less exercise.
70,000 share options were allotted to Per Walday , CEO. After the allotment, Per Walday holds a total portfolio of 295,000 unexercised share options and 72,700 shares.
60,000 share options were allotted to Amir Snapir , CMO. After the allotment, Amir Snapir holds a total portfolio of 150,000 unexercised share options and 0 shares.
50,000 share options were allotted to Ronny Skuggedal , CFO. After the allotment, Ronny Skuggedal holds a total portfolio of 190,000 unexercised share options and 55,000 shares.
40,000 share options were allotted to Anders Høgset , CSO. After the allotment, Anders Høgset holds a total portfolio of 190,000 unexercised share options and 64,800 shares.
40,000 share options were allotted to Ludovic Robin , CBO. After the allotment, Ludovic Robin holds a total portfolio of 130,000 unexercised share options and 0 shares.
40,000 share options were allotted to Lucy Wabakken , CDO (acting). After the allotment, Lucy Wabakken holds a total portfolio of 160,000 unexercised share options and 0 shares.
40,000 share options were allotted to Kristin Eivindvik , CDO. After the allotment, Kristin Eivindvik holds a total portfolio of 110,000 unexercised share options and 25,200 shares.

Strike price of NOK 19.41

4 Likes

Oslo, 06 October 2020

In accordance with the authorisation granted by the Annual General Meeting 27 May 2020, the Board of Directors of PCI Biotech Holding ASA has awarded a total of 540,000 share options to key employees. Each share option gives the right to subscribe for or acquire one share per option (after PCI Biotech Holding ASA’s choice), at a strike price of NOK 50.36, equal to the volume weighted average share price (VWAP) for the last 5 days of trade prior to the grant date.

The share options can be exercised with 1/3 of the options after approximately one year, further 1/3 after approximately two years and the last third after approximately three years. To ensure long term ownership by executive management, shares shall be held for at least three years after exercise, except shares to be sold immediately to cover transaction costs and tax under a so called cash less exercise. The share options are subject to other customary terms and conditions for employee incentive programs and the share options are lapsing in Q3 2025.

Of the 540,000 share options, 400,000 share options were allotted to the following primary insiders:

90,000 share options were allotted to Amir Snapir, CMO. After the allotment, Amir Snapir holds a total portfolio of 90,000 unexercised share options and 0 shares.

90,000 share options were allotted to Ludovic Robin, CBO. After the allotment, Ludovic Robin holds a total portfolio of 90,000 unexercised share options and 0 shares.

70,000 share options were allotted to Per Walday, CEO. After the allotment, Per Walday holds a total portfolio of 225,000 unexercised share options and 72,700 shares.

50,000 share options were allotted to Anders Høgset, CSO. After the allotment, Anders Høgset holds a total portfolio of 150,000 unexercised share options and 64,800 shares.

50,000 share options were allotted to Ronny Skuggedal, CFO. After the allotment, Ronny Skuggedal holds a total portfolio of 140,000 unexercised share options and 55,000 shares.

50,000 share options were allotted to Lucy Wabakken, CDO (acting). After the allotment, Lucy Wabakken holds a total portfolio of 120,000 unexercised share options and 0 shares. Her related parties holds 10,008 shares.

The current authorisation, as of 27 may 2020, allows for a total of 2,790,000 share options, of which 1,245,500 now have been granted by the Board of Directors.

1 Like

Langt opp til NOK 50.36

1 Like

Beklager hvis noen blir tråkket på tærne her, men foreløpig ser det teknisk ut som søppel.

Hver eneste volumspike i det større bildet har hovedsakelig vært salg. Det jeg mener med det er at hver eneste bar med volum til oppsiden, har hatt reversering i etterkant, hvor denne baren har blitt tatt ut. Med andre ord, hver eneste forsøk på rally har blitt brukt til å selge.

Men i senere tid har volumspikene i tillegg generert barer til nedsiden, med svake forsøk på rally i etterkant. Volumsignatur mellom “spikene” er også flatt. Noen som forteller meg at interesser fra større aktører er forsvinnende liten.

On Balance Volume har vært nedadgående siden juli 2020. Samtidig som den sluttet å vise noe som helst relativ styrke i forhold til resten av markedet.

Eneste lille lyspunktet på det tekniske er et den foreløpig har klart å bryte ut av den siste mindre nedadgående trenden, etter gap ned 31. August.

Har en bitteliten pott her selv fra rundt 22kr merket som jeg ble fanget med ved GAP ned, men uaktuelt å putte noe mer inn her før denne klarer å vise til noen higher lows.

13 Likes

Blir interessant om det kommer et bud på 18 kroner per aksje nå.

Hvis det er en aksje på Oslo Børs jeg gir fullstendig blaffen i når det gjelder teknisk analyse er det denne.

7 Likes

Bud fra hvem?