Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Sannelig stor kontrast til stemningen for et år siden.Det haglet med innlegg og fabuleringer om fremtidige kurser på maaange tusen kroner.Det skulle kjøpes luksusvillaer og italienske sportsbiler og kjærringa skulle erstattes med noe yngre ,penere,og mer medgjørlig.

Nå har stillheten senket seg over chatten.Og drømmen er vel at kursen skal opp til 5.

5 Likes

Informativt !

5 Likes

“Fabuleringer om kurser på flere tusen kroner” var overhode ikke vanlig for omkring et år siden. Det var vel noen få som kom med slike kommentarer frem til det ble klart at det ikke ble noe av den avtalen med AZ som mange forventet eller ihvertfall håpte på. Og det var sommeren 2020. Så var det vel også en som var inne på lignende “kursmål” for bare noen dager siden når det gjaldt inntektspotensiale i et evnt samarbeid med Olix ? Nei, så også den “drømmen” er det vel forsåvidt også litt hold i ennå. Hadde det ikke vært for det som foregår i Ukraina og hvordan det bare desto mer understreker hvilket vanstyre også vi lever under, da hadde nok kursen nå ihvertfall ligget over fem kroner.

3 Likes

Ble ikke vi lovet bedre og hyppigere IR i senhøstes? Siste melding fra selskapet var 24. januar og var ikke av det gode slaget (Release avsluttet), etterfulgt av en lite informativ webcast og Q om den videre fremdriften?
Markedet har vel behov for videre informasjon, og den økte staben har vell frigjort kapasitet uten det krevende Release-studiet?

Å være PCIB aksjonær føles av og til som å spille monopol, og trekke «deres hus og hoteller brenner» hver eneste gang man havner på sjanse.

15 Likes

I disse tider er vel all reklame god reklame?

Combined Photochemical Internalization and Gemcitabine Effective in CCA

Brian Murphy, PhD

Publish DateMarch 15, 2022

A novel therapeutic technology called photochemical internalization combined with gemcitabine yielded promising safety and efficacy results in patients with inoperable perihilar cholangiocarcinoma (CCA), as published in The Oncologist .

Kilde: https://www.rarediseaseadvisor.com/news/cholangiocarcinoma-news-briefs/combined-photochemical-internalization-and-gemcitabine-effective-in-cca/

8 Likes

Husker “Bamse” som ikke skulle selge en eneste aksje under 1000 og det er ikke så mange år siden men heller ikke han roper så høyt lenger. ( vet ikke om han har gitt seg eller bare bruker skuffen og er taus inntil videre? Håper han har det bra ) Husker at gallegangen var første steg for inntjening og suksess men husker også at mange mente dem 2 andre “bena” var vell så spennende på sikt. Nå er det bare ett ben som er brukket eller er vel faktisk amputert ! Så 2 er fremdeles i teorien en mulig pengemaskin ? eller er det ikke en gang teoretisk mulig? Noen som vet - tør å si noe om dette? Når det gjelder info så kan vi vel ikke forvente noe så lenge det ikke er noe å fortelle så enkelt er det.

2 Likes

En ting er ihvertfall sikkert og det er at de som selger nå også “yter sitt lille bidrag” til å gjøre det litt vanskeligere å realisere potensialet i denne teknologien. :fu:

1 Like

Jeg så en gang et kursmål på 12000 kr (på hegnarforumet)
Det var opprettet en tråd hvor folk diskuterte hva de skulle gjøre med alle pengene de kom til å ha om noen år

Ledelsen har mildt sagt vært skuffende. Den webcasten var det mest tafatte jeg har sett fra selskapet, og det sier litt. De siste årene når PW og RS var så muntre og avslappet på podcaster så antok jeg at det måtte være fordi de hadde noe på lur, de visste noe vi ikke visste. Er ikke så overbevist om det nå lenger.

Jeg mener fortsatt det er helt ufattelig skamløst at PW fortsatt sitter i sin stol. For alt vi vet så har han kanskje ikke gjort en spesielt dårlig jobb, alt tatt i betraktning, men det råder vel neppe noen tvil om at han kunne gjort en langt bedre jobb. Den skamløsheten forklarer kanskje også adferden hans under diverse podcaster. Men det kan tenkes at man har gått glipp av muligheten til å erstatte ham med en flinkere CEO, det er vel neppe så mange som er interessert i å bli kaptein på en synkende skute.

3 Likes

Tror nok du er inne på noe der med kaptein på synkende skute for hvem vil mønstre på i dagens situasjon? Mulig vi må være mer enn lykkelig for at mannskapet faktisk blir med videre.
Kan nesten bli fristet til å tro at noe er på gang iom. at ingen har meldt seg ut?
Mulig dette blir en spennende vår-sommer? Det hadde vi trofaste fortjent. Venter med flere kjøp til det blir noe mer konkret om fremtidsutsiktene. Det kan være smart eller steike dumt. Med min flaks er det sikkert steike dumt.

2 Likes

Pw er ubrukelig, styret er tafatt.
Savner litt den amerikanske tankegangen ‘somebody gotta go under the bus’

Noen burde vært kasta under bussen når release stengte ned, men her er det bare bortforklaringer og ’ det må ikke ha vært lett og tatt slike avgjørelser osv ’

Puter under armene

4 Likes

Er det noen grunn til å tro at strategien med å gjøre fimaCHEM og mer spesifikt behandling av gallegangskreft til “spydspiss” ikke vel så mye er styrets ansvar som Waldays ? Det kan jo også virke som det var samme strategi som gjaldt også før 2015 med hode/nakke studien. Såvidt jeg klarer å vurdere dette så har den strategien også med (relativt dårlig) tilgang på kapital å gjøre OG en kanskje litt for sterk overbevisning om at en slik strategi ikke kunne feile og ihvertfall ikke være direkte farlig. Og den som vel har gitt sterkest uttrykk for det er ikke Walday, men styreformann Bøhn. Nå husker jeg ikke engang lenger ordrett hva det var Bøhn sa den gangen for noen år siden da han ble stilt et eller annet spørsmål. Men det var ikke langt unna at han erklærte det var simpelthen umulig at man ikke…Ja, nå kom jeg på det… det han sa var “Vi vil lykkes!”. Og såvidt jeg husker gjaldt det altså gallegangsstudien ? Noe tilsvarende har jeg aldri hørt fra Walday. Og når man vet at strategi tross alt også i høy grad er en oppgave for styret og fremforalt styreleder, ja da…

1 Like

Dette med at alle tegn på den minste unormalitet = avtale, har ridd denne aksjen som en mare.

Min erfaring etter å ha puttet alle sparepengene mine inn nærmest på topp, er at de største aksjonærenes eller ledelsens “stayer-evne” ikke betyr annet enn at også de - som meg - har for mye å tape på å selge seg ut

5 Likes

Nå må vi ikke bare syte å klage men heller huske at vi sitter med noe som funker . Ja ikke bare funker men funker fantastisk slik jeg har oppfatta og flere med meg. Ikke glem at noen av de store kjøper å kjøper og det kan være en årsak til det. I dag var det en som skulle ha litt og tok et jafs og hva skjer ? jo flere kjemper om å bli billigste selger i stedet for å legge seg over sist omsatt. Så lenge slike finnes blir det problem å løfte kursen . kun gode nyheter virker ( en dag eller to)

5 Likes

Kan huske en gang du var ude og lufte hunden, da du kom hjem var du en million fattigere i papir tab. Har selv et snit på 55. Så det må bære eller briste, giver ingen mening at sælge nu for min del.

5 Likes

Med 400 aksjer greier man å senke kursen i fra 5,2 til 4,8 . Komisk- tragisk ? Hva er hensikten? Betyr ikke noe men bare for dumt. Håper dem er fornøyd med å lette litt “volum”.

Teknologisk sett er PCIB et spennende selskap som også fremviser gode resultater i mer foreløpige studier. Selskapet prises i dag som om sjansen for betydelige kommersielle gjennombrudd er forsvinnende liten og/eller at det blir nødvendig å gjennomføre en betydelig emisjon som skviser nåværende småaksjonærer. Etter mitt syn har markedet helt mistet gangsynet når det gjelder selskapets muligheter. Kommer det tegn på at selskapet lykkes kommersielt, vil aksjekursen lett gå 10 gangeren og det vil bare være starten. Få om ingen andre selskaper har et tilsvarende potensial.

10 Likes

HELT ENIG i at det finnes både håp og muligheter men vi små må da ikke gå dukken ved en ev emisjon. Vi kan da bli med og laste opp vi også. Husk det blir ikke emi uten en god forklaring på hva pengene skal brukes til.

3 Likes

Men 10-gangeren er likevel 50% under hva den var på sitt høyeste så jeg håper det sparker litt mer om vi får til en kommersiell avtale. Hvis ikke er jeg fortsatt i minus :wink:

4 Likes

Ja selvfølgelig Arve, men jeg tror mange er avventende pga dette. Det viktigste for meg er å ha nok midler i bakhånd til minst å forsvare min eierandel i forbindelse med en emisjon på rundt 100 mill kr. Derfor er jeg noe avventende med å øke eierandelen akkurat nå fordi jeg ikke vil risikere å stå uten tilstrekkelige midler til å opprettholde eierandelen når emisjonen kommer. Men jeg må si at det er fristende å øke beholdningen nå med tanke på den avkastningen denne ekstrainvesteringen kan gi. Så jeg er i tenkeboksen for tiden.

4 Likes