Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Personlig synes jeg at gg kunne vært kjørt videre og sett om den ga bedre resultater enn Astra sine.
De sammenlikner seg jo tross alt med samme behandling.
Men denne bransjen er jo utrolig firkantet.
Tanker om PCIB videre.
Fimachem har hatt helt utrolig uflaks!!
Covid 19 har ødelagt nesten alt der,og alle ressurser har vært brukt på å kjøre denne fremover.
Virker som om de fleste tenker at nå er det slutt.
Men det er nå det begynner!!
Pandemien har fremskyndet Mrna kansje 10år, og det er mange år siden Pcib jobbet med å levere Mrna,
Noe de lyktes med.
Nacc og. Vacc var tidligere noe som nærmest lå i en skuff, som andre selskap kunne leke med hvis de spurte.
Nå settes alle ressurser inn på disse, de plukker ut selskaper med produkter de vet kan ha nytte av pci, og oppsøker disse og legger frem fakta.

Tidligere var Pcib et selskap der spydspissen var fima Chem. Cellegift er på vei ut.!
Nå er Pcib et selskap som satser på morgendagens vaksiner og behandlinger💥
“Laser plaster” til vacc har de jo liggende klart !
Ps men det er jo litt irriterende at gg resultatene slår AZ sine,med god margin…
For mange år siden ble det sagt om pci.
DET VIRKER NESTEN PÅ ALT.!!!
God søndag.
Og husk, det er ikke alltid,Aksjekursen gjenspeiler selskapets verdi/potensial…:+1:
Aksjekursen skremmer ikke meg.

10 Likes

Om en tar ett dermatologisk forsøk som OLX104C, hvor lang tid før det blir startet kliniske forsøk må alt av papirer og søknader være klart?

3 Likes

Dette er ting man ser effekt av etter få måneder. Slike registrerte forsøk på alopecia gjør man ikke dersom man ikke på forhånd vet at det virker. Altså , poenget er hvorvidt Olix har med PCIB på ferden. Svaret kommer egentlig når som helst i år

10 Likes

Er det enklere eller lavere terskel på å inkludere pci med f.eks Olix sitt studie mot hårtap enn å inkludere pci innenfor studier med kreftbehandling?
PW har tidligere beskrevet samarbeidet med Olix som god match, så forhåpentligvis treffer vi noe her i løpet av året.

6 Likes

I motsetning til årelang testing for kreftbehandling , så vil man få svar på effekt på alopecia etter relativt få måneder , kanskje 6 til 8. Registrering for godkjenning gjør man bare for å få det « offentlig « godkjent etterpå. Prøve-forsøk er sikkert utført allerede uten registrering. Sånt opplyser man ikke på internett……Man regner med at det er 197 land på jordkloden. «man får tenke sjæl» som Trond-Viggo sier

3 Likes

Tydelig at enkelte nå ikke gidder vente lenger og gir gamle optimister billige aksjer på strak arm. Begge parter sikkert tilfreds med tingenes tilstand? Jeg ligger klar til kjøp om det tar helt av i feil retning men venter til panikken brer seg. Spennende uke vi har gått inn i .

2 Likes

PCIB ut av indeks så en del fond som har evt er treige og skal regulere litt.

1 Like

Sånn kan verden være. Blir PCIB med på alopecia fra Olix…så blir det skrik og skrål og ATH hver dag flere dager på rad. …og drømmen om å kjøpe på 4 kr forsvinner….nesten litt som for de som kjøpte bitcoin for 10 dollar….»sinnsyk» verden….men skjer det ? Ken så veit. Muligheten er absolutt tilstede inntil annen beskjed foreligger

4 Likes

Det er selgere på banen og jeg har lyst å kjøpe litt ,10-20k ( som egentlig er småpenger) men har en følelse på at en ev melding ikke kommer ennå og da er det sikkert mulig å komme inn billigere? Mulig flere tenker som meg og da løper ikke kursen i fra oss OM det da ikke kommer melding for da sitter vi med det berømte skjegget der du vet.

Minner om Japans økonomi utover nittitallet. Hva skjer dersom kjøper føler at man får en bedre pris dagen etter… Deflasjon i en aksje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Alle aksjer kan gå til 0 men akk det tviler jeg på vedr vårt “gullhåp”. Hadde noen greid å beregne prisen på det dem må fullføre i release-studiet så ville vi visst hva den reelle beholdningen var uten at det betyr så veldig mye. Kommer det noe i fra selskapet som er salgbart ( vi har vel egentlig det men mangler rette kjøper) så berger vi uten emi men får vi ikke med oss noen er svaret gitt og emi er eneste løsning. Så lenge dette er i flytsone vil aksjen ligge i sumpa. Kan være kanonkjøp på dagens nivå men glasskula gir ikke svar. Troen på suksess er ikke tilstede akk nå så den som vil laste opp har nok noen uker på seg ennå.
Ser enkelte tipper emikurs med solid rabatt men det behøver ikke stemme for det kommer an på hva dem skal bruke midlene på og hvilke konkrete prosjekt dem skissere. Spennende? Ja.

Vi som venter på Olix tenker nok lite på Japans økonomi. Her blir det mest bare tørrprat inntil noe skjer. Antar 4.40 er under superbillig

Hyggelig å lufte tanker om det er lite som skjer. Kan jo plutselig komme en bisetning eller to som gir nytt håp.

Sånn er det. Blir PCIB nevnt hos Olix hair loss treatment…så blir det børspause. Akkurat den meldingen kan komme i morgen…eller aldri. Men muligheten for ny ATH gjør vel at folk kjøper

1 Like

Over 20 år i labben og masse patenter har en verdi men rette kjøper må på banen. Problemet for oss alle er at når børspausen kommer er det litt sent å kjøpe volum. Derfor kan det være veldig smart å kjøpe nå men ikke så mange som tør.

1 Like

Det kan du ha helt rett i, @arve19541
(med trykk på KAN).

For når markedsverdien av selskapet har falt 95 % i løpet av de siste 21 månedene, sier det seg sjøl at oppturen kan bli både voldsom og bratt ved den minste duft av noe kommerselt.

15 Likes

En ting jeg lufta for en tid tilbake var vedr bemanningen i selskapet. Stort sett ( egentlig sikkert alle) nøkkelpersonell på sitt område. Det er ikke kommet melding om at noen har slutta eller er på vei bort i fra selskapet . Dette er spennende ut i fra at fokus er flytta til nye felt. Har dem bruk for samme staben? Er det ikke meldepliktig om noen slutter? I mitt enkle hode er det en del tanker rundt dette. Andre som tenker noe her?

3 Likes

Selvsagt….de har åpenbart ikke tenkt å gi seg.Noe holder de på med. Plutselig spiser du reker igjen…kanskje lenge før 17. mai :bomb:

1 Like

Litt spesielt at markedet (som ser selskapet fra utsiden) mener kun 5% av verdien 21 mnd tilbake i tid er prisen, mens selskapet (på innsiden) mener staben bør økes med noen titals prosenter i samme tidsrom.

8 Likes

Akk dette som gjør meg “nyfiken” på hva som er status vedr meldeplikt osv om noen slutter. Slik jeg oppfatter status pr i dag er alle med videre og det må bety at det er bruk for alle og at dem har spennende ting på gang. Ingen er meldt permittert eller avskjediget ? Gjør vi tidenes tabbe når vi ikke laster opp på dagens nivå???Føler meg som Idol-dommer som er klar til å trykke men ikke gjør det før det er for sent. Huff så vanskelig.

5 Likes