Interrim-avlesing er vel det tidligste man kunne ha noe som helst håp om at dette ville skjedd, så et godt stykke unna fremdeles. (Da Algeta sin kontrollarm ble stanset var det også etter en planlagt interrim-avlesing. Flere hundre i hver arm i alsympca-studien)
Med det sagt, er jeg usikker på avgjørelsen om å stoppe studien. Jeg synes det virker snodig at Soc skal endres omtrent over dagen i store deler av verden og savner en utdypning rundt hvorvidt det ikke er etisk forsvarlig eller praktisk mulig å fortsette i de deler av verden hvor man må betale for behandling selv og mange ikke har råd og ender opp med ingen behandling. Ville det ikke vært etisk forsvarlig å fortsette studien der - selv med kun gem-cis i kontrollarmen?
Noen som har noen innsikt på det området og kan “stilne” mine bekymringer om at selskapet kaster noe på søppelhaugen som ikke burde være der?
Vet det er vann under broa nå og antagelig har selskapet koll på hva som er mulig, men er interessert i å øke kunnskapen min rundt dette, either way. Dersom man skulle ende opp i samme situasjon i andre selskaper, så kunne det vært nyttig å ha denne problemstillingen besvart.

Trist å se hvordan det går med selskapet, men dere fortjener definitivt et mer kompetent styre.