Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

PCIB minner litt om sirup :wink:

søt,god og seig ?

2 Likes

Takk for den pitbull. Må være rom for å lufte noen tanker uten slike kommentarer.

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Har fulgt dette selskapet siden sommer 2019.
Der har mildt sagt vært en Berg og dalbane både når det gjelder aksjekurs og følelsesladete kommenterer her på forumet siden den gang.

Det bør ikke være noen tvil om at Per og co har jobbet knallhardt for både selskapet og aksjonærer gjennom årene, men pandemien gjorde at selskapet fikk utfordringer som kanskje kunne vært løst og kommunisert annerledes.

Pci vil jeg si var en av de norske selskapene innenfor denne sektoren som ble satt mest på prøve for å styre skuta gjennom en vanskelig storm under pandemien.

At kursen ved et par anledninger har blitt blåst langt opp på 70 tallet er overhodet ikke ledelsen i pci sin skyld. Per har selv uttalt at han selv på veie sine ord på gullvekt ut til markedet, og husker spesielt da stemningen var som mest euforisk, da visse skribenter her mente å kunne lese ansiktsuttrykkene til Per ved kvartalsrapportene, og linke det opp mot gode og dårlige nyheter som måtte komme.

Gi ledelsen og de ansatte 5-10 år, så tenker jeg gode avtaler og partnerskap har blitt rodd i land og at aksjonærer igjen smiler.

2 Likes

Dagens kurs NOK 4,20 gis NOK 157 mio børsverdi.

Nye FimaVacc med 25 pat. isch NOK 40 mio.
Å legge ned release 41 pat. og xx kontrakter isch NOK 40 mio.
Q1-2022 kostnad isch NOK 20 mio.
Handshake PW koster?

Med cash isch NOK 116 mio 1.1.2022 kan vi tenke oss at PCIB er nesten i brud med børsregler og må/skal innhente ny kapital straks. Det kommer til å bli med store rabatter (likt som før) .

Ikke rart om vi se en meget stor utvanning av aksjekurs innen 3-4 måneder.

Klart at CFO Ronny ikke forklarer seg med tall.

Skamfult at CEO og CFO er ikke åpen om selskapets finansielle posisjon!

1 Like

Skal vi høre på deg,eller CFO???
Han sier de har cash et stykke inn i 23.
Men jeg skjønner hva hensikten din er!! Og det er helt sikkert noen som biter på den :joy::joy::joy:

4 Likes

Hadde vært interessant å få vite hvor du henter disse tallene fra:

Antall pasienter I fase 2 fimaVACC og total kostnad. Og videre kostnad knytta til avvikling av RELEASE-studien?

I lys av at all rekruttering opphørte i januar og at det da bare gjensto andregangs behandling av et fåtall pasienter + sammenstilling og analyse av resultater ved studieslutt, virker din påstand / antakelse drøy.

6 Likes

Jeg tror ikke det, jeg har prøvt å holde meg ¨pent¨, det er vel CFO som børde ha kommet med tall.

Vel, vel. For min del avventer jeg studieoppsett for fase 2 i fimaVACC og nærmere informasjon om avviklingskostnadene knytta til RELEASE. Mye bør kunne bli klarere etter Q1 om en måned.

16 Likes

Skulle ikke blitt direkte fornærmet om det kom litt info snart. Har dem lite å berette så er er jo det også info som sier litt om tingenes tilstand. Litt skuffet har vi lov å være.

1 Like

Ja, er så dårlig at de ikke har oppdatert selskapspresentasjonen på snart et år, en gang. Nye, nysgjerrige investorer tror at de fortsatt har hovedfokus på ‘Release’ når de leser denne.

image

10 Likes

Nettsiden er utdatert en rekke steder.
Under partnering og «where to meet us» lå et arrangement fra desember 2021 sist jeg sjekket. Det er for dårlig.

2 Likes

Fra utsiden ser det ut som de er i ferd med å avvikle både selskapet og teknologien. Den vedvarende stillheten i en periode hvor markedet skriker etter informasjon, fremstår som særdeles merkelig. Nærmest en hån mot aksjonærene.

Og hvem i all verden vil kjøpe lodd i noe slikt, eller bidra med en emisjon?

Jeg tror styreleder trygt kan tre av.

17 Likes

Styret må utarbeide en troverdig strategi for utviklingen av selskapet som bl.a sikrer oppslutning om en emisjon om ikke alt for lenge. Styremedlemmene er ikke ansatt i selskapet så denne prosessen vil ta en del tid. I denne perioden er det selvsagt at styreleder fortsetter.

2 Likes

April 2022

Photochemical internalization (PCI) is a promising intervention using photodynamic therapy (PDT) to enhance the activity of chemotherapeutic drugs.

https://www.researchgate.net/publication/359815822_Wirelessly_Activated_Nanotherapeutics_for_In_Vivo_Programmable_Photodynamic-Chemotherapy_of_Orthotopic_Bladder_Cancer

10 Likes

Til PCI Biotech. Ansatte og styre.
Jeg sender ikke dette på epost siden jeg ønsker å være anonym, men gir tillatelse om andre skulle ønske å fremsende.

PCI Biotech trenger at andre enn oss blir oppriktig nysgjerrige på selskapet!

At andre snakker om dem. De trenger at andre foreslår deres løsninger. De trenger at andre parter ønsker seg deres teknologi. Ikke bare i forskningsmiljøer, men i medier, i finansielle miljøer og i politiske miljøer. Eksempelvis spør helseministeren: Vet du at det finnes et selskap i Norge med en fiks ferdig løsning for tuberkolose, antibiotika resistens og levering av både siRNA, mRNA og DNA til cellene? Et slikt spørsmål på rette arenaen stilt av rette personen ville kanskje fått noen og enhver til å spørre seg: Gjør det faktisk det? Og hvilket selskap er dette? (Og ja, jeg vet det er en drøy påstand, men ikke så langt ute på jordet egentlig)

Ministeren hadde ikke trengt å svare noe som helst. Men nysgjerrigheten hadde vokst. Ihvertfall hvis dette understøttes av ytterligere initiativ.

Server tilsvarende spørsmål til WHOs leder i en offentlig sammenheng.

Dette krever informasjon, mye informasjon. Som nevnt tidligere så mener jeg PCI skal kjøpe seg kommunikasjonstjenester av profesjonelle aktører. Ikke for å bryte meldingsplikt eller opptre useriøst. Men snarere tvert imot, for å synliggjøre potensiale og teknologi. Videoen som omhandler PCI sin teknologi på egen webside er en Vimeosak laget for 7 år siden. Vimeo er bra det, men jeg foreslår i tillegg å bruke YouTube!? Det er der de fleste søker informasjon…

Nå blir det for lukket og beskjedent. PW fremstår/fremstod som en prosjektleder, ikke en karismatisk “vinner”. Det er nok riktig å fase han ut, men omstendighetene med 6 mnd overlapping uten identifisert ny retning tilser 6 måneder med ørkenvandring. Jeg har tidligere sagt at jeg støtter styrets beslutninger på dette området siden jeg ikke kjenner PCI Biotechs indre liv. Men nå når katten er ute av sekken så blir det feil å holde sekken lukket (med katten inni) i 6 mnd. “Walday vil fratre sin stilling innen utgangen av september 2022 eller tidligere og styret vil sette i gang en ny rekrutteringsprosess.”

Burde vært: “Styret setter igang ny rekrutteringsprosess umiddelbart og Walday fortsetter som interim CEO frem til ny ansattelse er klar. Walday vil bidra til å sikre kontinuitet og erfaringsoverføring til ny administrerende direktør. Prosessen skal være fullført innen september 2022”.

Eller enda bedre. “Walday fortsetter i stillingen med hovedansvar for avslutning av Release studie, mens styreleder Bøhn går inn som interim co-CEO for ny strategi og nye avtaler i rekrutteringsperioden.” Da vil det være tydelig at ny CEO ikke skal arbeide med gammelt studie, men kun nye strategier.

For å sette det på spissen…hvem er det egentlig Olix skal forholde seg til som øverste leder? Hvem er det media skal forholde seg til? Hvem skal kommunisere fimaVacc oppsettet? Hvem skal gi validitet til dette? Hvem skal helseministeren referere til?

Jeg har ikke tenkt å selge noe siden jeg har veldig tro på teknologien. Jeg har også hatt tro på strategien frem til de stoppet Release og faktisk også begrunnelsen i etterkant.

MEN, nå er det for litt for mye Kardemommeloven: “Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.” Excact Therapeutics driver også med leveringsteknologi, vi kan ikke ha en CEO som skal fremforhandle nye avtaler for PCI når han allerede har identifisert en ny arbeidsgiver som driver innenfor det samme segmentet.

Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor han ikke har en karantene-periode etter fratredelse for å unngå interessekonflikter?!!

Jeg ber derfor administrasjon, styre og stell.
Vi vet dere leser over her inne:

Hør litt på oss Tekinvestor-eiere. Det er mye rart som blir sagt her inne, men dersom dere tar dere tid og siler essensen så er det mye fornuft også. Dere er gode folk, flinke og intelligente. Svelg ørlite grann stolthet og bruk noen hundretusenlapper på en informasjonstjeneste. Vær tydelig på at dere rekutterer ny CEO umiddelbart. Kommuniser tydelig hvem som er kontaktpunktene.

Det holder ikke at folk er løselig og uforpliktende interessert i teknologien, det holder ikke at teknologien virker, det holder ikke at det er nevnt i forskningsartikler.

Det som mangler er egendrevet nysgjerrighet. Nysgjerrighet skapes ikke av seg selv, for å være nysgjerrig på noe må du informeres. Det er en egen kunst, et fag. Det kalles kommunikasjon og det finnes eksperter på området.

Krypto er nærmest utelukkende drevet av nysgjerrighet og FOMO. Uten sammenligning forøvrig, men det viser hvilken enorm drivkraft det er.

PCI er i ferd med å bli en besserwisser. Type: “Ja det er fint dere kan levere, men bare vit at vi kan levere myyyyye bedre enn dere”. Det vil bare medføre at aktuelle partnere vegrer seg ytterligere for å inngå avtaler. Type: “Ja, det er flott. Men la oss prøve absolutt alle andre muligheter før vi aksepterer besserwisserne sin løsning”. Da er all nysgjerrighet borte og løpet er kjørt.

PCI, dere trenger hjelp. Vi er mange som virkelig liker selskapet, men det gjør vondt å sitte utenfor å se på nå. Ihvertfall når dere arbeider med våre penger. Dere er få ansatte, det er en enkel skute å rette opp. Det er lav finansiell burn-rate. Det er penger på bok (foreløpig). Dere skal synliggjøre en ny strategi, ny leder og en spennende fremtid.

Gi næring til nysgjerrigheten, bygg den opp. Det er ikke hokus-pokus, men det krever annen kompetanse enn den dere har vist til nå.

Det beste med dette er at den er tilgjengelig og at vi har råd til det. Tviler faktisk på at selskapet har råd til å ikke gjøre dette.

  1. Styreleder informerer om ledelsestrukturen i rekrutteringsprosessen. PW tar Release, RS tar finansielle, Styreleder tar nye avtaler og strategier. Selskapet er i aktiv prosess for ny CEO. Vær tydelig på at fremtidsavtaler IKKE styres av en CEO som har en identifisert ny arbeidsgiver innenfor tilsvarende segment.
  2. Selskapet inngår avtale med kommunikasjonsselskap for webside, informasjonsflyt, mediebruk, markedsdager, animasjoner, videoer, 3D beskrivelser, eksterne presentasjoner, mm.
  3. Vær Sci-Fi. Fremstå som et tech-selskap, forskningsbasert ja. Men tør å være high-tech. Det er rart at folk ser på karbonfangst, vindteknologi, solteknologi som high-tech , mens laserdrevet levering av medisin på nanonivå ikke vekker samme interessen.
  4. Inviter til en årlig PCI konferanse. Fokuser på alle løsningene, tydeliggjør fimaNAc og fimaVACC, presenter tydelig, lag videoshow og animasjoner, fokuser på mulighetene og uløste caser, inviter andre som arbeider innenfor samme retning. Ta ansvar og ta føringen. Ja det koster å lage en konferanse, men hvordan ellers skille ut at dette er et ekstremt skalerbart selskap med mangfoldige løsninger og patenter. Det er misvisende når PCIB og NANO presenterer på lik flate på konferanser, da fremstår de som selskap med likt potensiale. (Disclaimer: ingenting imot NANO, jeg har aksjer der også)

Eller er alle strategier og initiativer på hold nå i 6 mnd i påvente av ny CEO???

50 Likes

Oppfording tatt og oversendte styre og ledelse, holdt forøvrig ikke pusten og forvent noe skjer…

9 Likes

Du får ikke svar. Har sendt HPB to mails. Intet hørt siden han satt under bokhylla i webcast.

3 Likes

@HiroProtagonist

Her svinger du hammeren elegant og treffer spikeren klokkereint på hodet.

Nettopp slik er stoda i selskapet idag og nettopp slik kan interessen for selskapets teknologiske fortrinn vekkes også utenfor akademia.

Skulle jeg legge til noe, så er det et sterkt ønske om at nominasjonskomiteen nå kommer opp med forslag om vesentlig styrking av styret. Da sikter jeg først og fremst til behovet for en ny styreleder.

11 Likes