Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Vi trener ikke mobbe. Alle får ha sin mening. Fakta om tvil og tro avspeiler seg i kurs og volum og da er saken enkel å oppgi status på. Lite/null tro på økonomisk suksess pr i dag. Ting funker i følge selskapet men fakta er at ingen pr i dag vil betale noe for gull-eggene som er patentet for 30 år.
Har vært med i 7-8 år og tapt MYE penger så kan liksom ikke kaste korta helt. Om vi lykkes er jeg egentlig helt blank på men akter å sitte. Hadde troen vært sterkere så ville jeg last til ripa på dagens nivå men er ikke der akk. Hadde håp om litt bedre kurs og volum da jeg så at både Sørlendingen og Snøffelen fremdeles var inne men veldig stille i fra dem også. ( kan ha sine gode grunner for det).Har ikke store posten lenger så om det rakner helt så drukner jeg ikke. Mest skuffa over null info som dem har lovet å forbedre ganske mange ganger nå.

4 Likes

jeg gjør det :metal:

Hva vil du egentlig med disse to? Hvis de skriver et innlegg om at de er inne så er skuta på rett kjøl? Kjære deg er det det som styrker troen din finnes det da flere eminente skribenter her med positiv og negativ substans.

5 Likes

Ja mange som har peiling men dem jeg nevner har fulgt selskapet i mange år og om det jeg har lest stemmer så jobber Snøffelen i “bransjen” og har muligens litt ekstra peiling ? Ikke værre enn det og ikke meningen å fornærme noen.

Mange som har fulgt siden oppstart. Kursen er 3,95,- å ikke 12000,-

2 Likes

Sist podcast ble det opplyst at de nå utvikler ein topical krem og en ny, skreddersydd lysadvice, som må bety at fimanac skal i bruk hos mennesker/pasienter fordi det ble forklart med brukervennlighet. Nok bevis for meg, som ikke tror de lager dette for mus og andre krypdyr som løper i laboratorium.
Ellers er det greit å lese fra sist Q, hva som skrives om FimaNac. Det eneste samarbeidet vi kjenner innen dermatologi er OliX, og de skal i klinikk i 2022 (meldt flere ganger de siste ukene). Kursen er 3.95. Trøste og bære!



16 Likes

Link please… :+1:

pratet med ledelsen i Pcib i går og kan bekrefte at en lysadvice er under utvikling

10 Likes

Fra 21:50

4 Likes

Synast det er veldig rart at ikkje markedet tar noe kalkyle i at følgende kan skje:

  1. Q rapporten må leses i sømmene. Se hva som ble sagt rundt FimaNac, dermatologi og OliX i min post over.

  2. Et nøye planlagt Vacc studie som krever masse ressurser i planlegginga, tiltrekker seg ikke verdensledende eksperter osv, uten at planen er at det skal gå «live». Til og med sites er klare, og blir snart offentlig søkbare. PCIB holder fast ved at det skal komme resultater i 2023 , fimaVacc neste fase.

  3. FimaNac er nå et studie i dermatologi. Kun OliX har samarbeid med PCIB innen dette området. PCIB starter ikke å lage skreddersydde og forenklede lys-device, samt en topical krem som skal gi best mulig brukervennlighet, uten at det foreligger planer for klinikk. Det skjer i samarbeid med OliX, og det er ikke uvanlig med spons av large pharma eller andre investorer før et slikt studie settes i gang. OliX skal i klinikk i 2022, og har nylig hentet penger i markedet for å rigge dette.

Dette er en spekulasjon, som selvsagt kan være feil. Godt mulig de har rigget fimaVacc og utvikler brukervennligere lys-advice/topical krem fordi det ikke skal brukes.

16 Likes

Haha, good one.

Seriøst: ikke umulig, så mye rart de har gjort. Feks ikke hentet penger på kurs 30-40-50-60-70-80-87

Rigget? Hva mener du egentlig her?

Men generelt er dette markedet mettet, penger strømmer ikke til norsk biotek og særlig ikke i disse tider. Bare å hente 50 millioner vil være en prøvelse nå. Vi håper på up-front eller spons fra OliX, men det er ikke mange nye investorer som satser på det nå. Folk er rett og slett ikke så hypp på enda en emisjon slengt i trynet. Interessen og omsetningen er på bunn nå.
Men de fleste store aksjonærene holder, et par av dem har kommet tilbake. Er selv positiv, det må man vel være som investor i biotek? Særlig positiv til at forskning innen dermatologi går fortere enn i onkologi.

2 Likes

Mente bare at studiet er klart til å starte opp. De venter på finansiering i en eller annen form.

Skal de ha emisjon ønsker jeg de lykke til.

1 Like

Ja, det lille håpet på kort sikt er dette kombinert med nac-resultatene og olix-samarbeidet.

2 Likes

Utfordring til dem med litt mere peiling enn meg. Hva kan det være snakk om i gevinst/penger på konto for PCIB med det prosjektet som er på gang i korea. Kan det være betydelig beløp? Pr nå så tror ikke markedet det om vi støtter oss på kurs/volum/interesse for aksjen.

'Publisert på koreansk i natt, 이동기 올릭스 대표 "글로벌 빅파마들 관심 확인…NASH 가장 주목"

hårtapsbehandlingen’ (OLX104C), tar sikte på å søke om en fase 1 klinisk studie i Korea i fjerde kvartal.

20 Likes

Krysser fingrene, men lave forhåpninger for at pcib er med.

Immunicum bytta navn til Mendus i dag. Mens vi venter på Godot.

Nano ned 15 vi 8 og targo ca5%. Vår bransje som topper taperlista i dag. Ikke volum men litt tragisk nivå da. Den som har baller kan gjøre varp eller?

1 Like

Olx104c er ytterst avgjørende. Usannsynlig at pcib ikke er med……hvis uttalene fra sjefen for Olix er etterrettelig.

1 Like