Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Da fikk jeg i så fall bekreftet av IR hva jeg trodde:

«PCI Biotech sin utviklingsstrategi for ‘topical formulation & skin illumination device’ er målrettet mot klinisk bruk i fremtiden.»

Dette gjelder FimaNac, hvor ’topical formulation’ anses som en mer komplisert utvikling enn selve lyskilden.

Til preklinisk utvikling benyttes eksisterende lyskilder.

9 Likes

Hadde vert artig å vite hva de definerer som fremtiden😉

3 Likes

Most soon

6 Likes

Radium 174 (7/5-21) fra 20.45. Jeg var så forbanna entusiastisk da jeg hørte podden rett etter den var sluppet. Ronny sa: Nei Nei….nå har du sagt nok Anders……over 1!!! År etterpå. FimaVACC. Faen ikke et ord! At de ikke lærte at kommunikasjon til markedet er alfa omega. Vi ber ikke om en arm. Men små fingre hadde gjort seg underveis i respektive prosesser.
Det er så grenseløst bak mål i forhold til aktionærene som legger inn milioner av kroner i poster for selskapet.
Nå gikk det til helvete med AZ sommeren 20 å flere av oss klarte heldigvis å trade inn det investerte som kom i form av det grønne skiftet med en haug med esg selskap å Røkke å AOW for min del. Men det er faen ikke et ord?? Må bare logge av før jeg skjeller ut Must & co.

Er nå litt liv i teknologien enda. Professor-stilling Department of Radiation Biology, Institute for Cancer Research, Oslo University Hospital

Arbeidsoppgaver
3) utilization of light to activate photosensitizing medicines to translocate therapeutic macromolecules into the cytosol of target cells, a technology named photochemical internalization (PCI)

7 Likes

HOVEDBUDSKAP

Legemiddelleveringsmetoden fotokjemisk internalisering (PCI) bruker lys for å gjøre medisiner mer effektive. Denne avhand­ lingen undersøkte PCI i kombinasjon med markedsførte og eksperimentelle kreftlegemidler. Resultatene viste lovende resultater av enkelte legemiddelkandi­ dater og har bidratt til økt innsikt i vide­ reutviklingen av nye fotokjemisk­baserte kreftbehandlinger.
https:www.farmatid.no:getfile.php:1337239-1652709505:Farmatid:PDFer:2022:NFT nr 4-2022_s_40-41.pdf (780,5 KB)

6 Likes

Hvem som er idiot og hva som er idioti vet vi ikke før fasiten foreligger. Børs , og bio-aksjer spesielt, er langsiktig. Ofte en overføring fra de u-tolmodige til de tolmodige. Og det er ikke tap før man har solgt.
Teknologien til PCib er ikke gått ut på dato, snarere tvert i mot.

5 Likes

Så jævla hot til 4,- at BP ikke har slukt lille lykta….vet ikke jeg, men tviholder på siste rest.

1 Like

Kan vi anta at Olix har testet ut PCI preklinisk på alle områdene de jobber med og med svært gode resultater så kan de vurdere å dra pci med videre?
Alt holdes vel skjult inntil det plutselig meldes markedet om et klinisk løp.

Hva tror du @StockDZ ? Er det sannsynlig at vi blir med videre med OLX301A?

7 Likes

Ser litt dårlig ut dessverre. :slightly_frowning_face:

OLX10212=301A, fant ikke noe særlig med info men skal se igjennom når det kommer mer på clinicaltrials.
Tenkte det var liten sjanse for att vi ble med på denne, mest på grunn av att de har lisensiert den ut for lenge siden, men er jo en mikroskopisk mulighet for att vi kan komme med senere om den viser for liten effekt?

8 Likes

Eventuelt at de til tross for god (nok) effekt ser så god effekt med OLX104C og PCI at de vil kjøre den også på øyet. Det er jo alltid et mål å forbedre behandling, gir vel fort høyere inntekt også.
Eggens “Hope in a hanging snore” lever fortsatt. :crossed_fingers:

5 Likes

Teknologien er fascinerende. Noen som vet hvor tidkrevende én behandling er per pasient?

Hei,

Er det noen som har virkelig trua på avtale med OLIX før året er omme ? Eller noe informasjon fra ledelsen som kan sparke oss litt opp ?

Helt utrolig hvor rolig det er om dagen - etter meldingen om at PER kaster kortene så har vi omtrent ikke hørt et pip :laughing:

Hva skjer egentlig ? Jobbes det på spreng med VACC ? nada info - what so ever.

Har lenge tenkt at min investering i PCIB er fiasko, men kommer likevel ikke til å selge en eneste aksje - denne får briste eller bære, men må innrømme jeg ikke har veldig trua lenger dessverre 🫣

Men kansje ståa er helt annerledes om 2-3 år ? Who knows :relieved:

Bare veldig irriterende å vente å vente å åresvis når eg har vert med på OTH 2 ganger allerede å er forholdsvis ung - skulle helst hatt pengene nå :smiley::muscle:t3:

Men tilbake til dere som leser dere opp og følger med tett - har dere trua på noe OLIX ?

Ellers ønsker jeg dere alle en glimrende sommer :clinking_glasses::sunny: Den blir garantert best uten å lese her inne eller sjekke kursen :joy::beers:

3 Likes

Hadde ett ørlite håp om att vi kunne være med på OLX301A, og tror absulutt det er veldig gode sjanser for att vi blir med på 104C, om ikke er jeg overbevist om att vi får til noe med OliX selv om det selfølgelig er sjanser for att det tar litt lengre tid.

God sommer ja. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hvorfor har FimaNac blitt ett program innen dermotologi? De må ha gjort overbevisende funn sammen med OliX eller eTheRNA, som er de eneste samarbeide innen hudsykdommer.

OliX (hud, øye og hår)

eTheRNA (advanced melanoma)

Både OliX og eTheRNA har kinesisk large pharma collaborations (henholdsvis Hansoh Pharma og China Grand Pharma). For begge disse gjelder rettigheter for Greater China Region.

På den andre side kan selvsagt PCIB ha oppdaget muligheter innenfor disse to prekliniske samarbeidene, som kan skape synergier for annen medisin.

Eller markedet kan ha rett, og PCIB er en saga blott.

Jeg har i så fall mindre og mindre tro på at denne evigvarende stillheten ender med en emisjon for å finansiere Vacc vol 2. Det må være det stilleste og tammeste frieriet i manns minne. Det kan også være at det er lettere å hente partner til Vacc, fordi der allerede foreligger kliniske resultat.

Det virker i alle tilfeller som at planen for Vacc er at første pasient skal innrulleres Q1 2023 (som nylig guidet)

Det var min synsing i et ulendt terreng hvor man snart mangler både kart og kompass, og lommelykt. IR virker fullstendig nedprioritert.

10 Likes

Tror nok en emi er vanskelig å unngå for da må det komme penger i fra det dem har på gang ( ikke umulig at det blir fasit men vi får jo ikke høre noe om status).
Det ble billigere å avrunde release enn anntatt og dermed flyter skuta ut 23 i følge dem selv så egentlig ikke noe stress.
Budsjett og faglig program for ferden videre må på plass før dem henter penger og slikt tar tid men vi som eiere kunne blitt orientert litt om status. Det er veldig mange her som har fulgt og støtta selskapet i veldig mange år og da blir det for dumt at dem kaster korta på feil premisser så nok en gang skulle ønske litt “lyd” i fra selskapet. Nesten merkelig at det omsettes aksjer når det ikke kommer noe nytt. Vi vet ikke om det er gull å selge på 4 eller om det er “katastrofe-kurs” ? Hold ut er mitt råd og ingen “panikk” før neste år på denne tida. God sommer.

2 Likes

2021-02-15 OliX melding om resultater fra pre-klinisk forsøk med OLX104C - link
Due to topical administration, our investigational therapy acts directly on the affected area and is rapidly degraded upon exposure to the blood, so it’s free from major systemic side effects such as sexual dysfunction caused by conventional hair loss therapeutics. Building on our experience evaluating RNAi therapeutics for skin diseases, we plan to initiate clinical trials of OLX104C by 2022.
According to Inkwood Research, the global hair loss treatment market size is estimated to grow 5.51% annually from $8.4 billion in 2018 to $13.6 billion in 2027.1 Furthermore, OliX has completed patent applications in major global markets, including the United States, Europe, Korea, and Japan, to secure exclusive rights for its hair loss treatment substance.

2021-05-05 PCIB melding om samarbeid med OliX - link
The partnership is governed by a research collaboration agreement, under which the collaborators will perform an extensive evaluation of technology compatibility and synergy based on OLX104C (Androgenic Alopecia) preclinical studies. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration to explore the potential for further development and partnership.
“We are very excited to collaborate with PCI Biotech. Combining our proprietary siRNA platform with PCI’s leading fimaNAc delivery technology will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic".

2021-05-11 Bioworld news - link
Olix Pharmaceuticals Inc. has entered an extensive research collaboration to test its RNAi therapeutic, OLX-104C, with Fimanac, PCI Biotech Holding ASA’s delivery technology for nucleic acid-based therapies, with the aim of reducing off-target effects while treating androgenic alopecia, or hair loss.

2022-05-11 Q1 webcast -link
Fokusområde på dermatologi. Skal utvikle brukervennlig belysnings komponent, og topikal krem (som inneholder FimaNac og nukleid syrer). Skal kunne brukes på hudsykdommer, sår, eksem, mm.

2022-05-27 OliX melding om emisjon - link
The capital will be mainly used to finance the Company’s R&D activities. OliX plans to complete patient administration for its clinical phase 2 hypertrophic scar program (OLX101A) in the US and announce the interim results within this year. The Company’s dry and wet AMD (OLX301A) and androgenic alopecia (OLX104C) programs are also planned to be entered into clinical trials this year, followed by HBV (OLX703A) and non-alcoholic steatohepatitis (OLX702A) in 2023.

11 Likes

De kan vel kjøpe Pcib i samme slengen.Legger de 2 milliarder på bordet nå tipper jeg de får tilslag .

https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/07/05/astra-zeneca-koper-fou-bolaget-teneotwo-inom-lymfom.html

Tragisk som skjer innen for NANOV. Godt at PCIB´s fimaporfin er ikke en medisin. Det funker som tillegs distribusjons funksjon for mangfoldt av medisiner. Hvis de nå ansetter en flink CEO som faktisk kan snakke om det og forklarer markedet det, så blir fimaporfin smøringen for flere områder. Hva gjør vi på 4nok?

Vedlagt historikk… 80nok kan fimaporfin nåss igjen.

En liten anekdote Q2 i 2016 var fantastisk… mye positivt. Jeg lånte opp til pipe for å ha PCIB aksjer og det ga uttelling i de år etter. Jeg solgte da jeg mistet gnisten i PW sine øyene. Isch snitt 58. Han klarte ikke jobben sin lenger. Overraskende at han beholdt CEO tom i år. Det er bra for PW at han har sluttet. Også bra for PCIB.

Ronny bør også tar sin hatt. Kan ikke være en CEO dressed og barbert som en 12åring når han presenterer PCIB!!??

Vi trenger fresh blod som kan fortelle hva Kristian Berg og Ander Høgseth har formiddlet nå i mange år. Fimaporfin booster !

10 Likes

0 omsetning, 0 info,0 entusiasme

Prøvde å ringe styreformann i dag ,berre telefon svarer,la igjen ei lang melding forventer ikkje tilbakemelding fra han.Kva skjer med CEO, Olix?Mdimmune?Mtp dagens klima i norsk Biotek sektor burde Pcib fridd mykje meir til aksjonerane,viss dei har noke å komme med.Mitt bett er at det kjem ein overraskelse i Nac👍

6 Likes