Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Kanskje problemet egentlig er at de faktisk ikke har noe positivt å informere om?

2 Likes

her er en korrospondanse mellom meg og Ronny Skuggedal:

Hei

Fleire aksjonærer har både ringt og sendt mail til Hans P Bøhn og deg,skjønner dere ikke kan svare på alt,men mtp situasjonen rasert aksjekurs,ingen ny CEO, ingen ny info til markedet og 0 interesse for Pcib burde vel dere snart gi lyd fra dere,tragisk å sjå utviklinga.Pcib er snart ikkje verdt nokon ting og dere virker utad til oss aksjonærer som handlingslamma.

Ser ut som dei fleste meiner at invisterte penger i Pcib er tapte

Håper dette ikkje er tilfelle,men må inrømme at eg begynder å tvile☹

Svar:PCI Biotech har som mål å besvare alle henvendelser, men som du skjønner er det ikke alle henvendelser det er hensiktsmessig å bruke tid og ressurser på. Styreformann er ikke en del av selskapets løpende IR-tjeneste eller kommunikasjonskanal.

God sommer, Ronny
Ronny Skuggedal
CFO

Hei

Det skjønner eg godt ,men situasjonen tatt i betraktning kursmassakre,Ceo går av så er det også lov for en styreformann og stikke haudet fram og kommunisere med oss som har invistert millioner av kroner I Pcib.Han sågår oppfordra det i ei melding når Release vart lagt ned??

Kursen er nå under 4 krone,markedet har ikkje tillit til dere og vi aksjonerer er utslitte.
Skulle da berre ette mi meining berre mangle at ikkje styreformanen tek ansvar står rakrygga og fortelle i det minste kva som blir jobba med fra styrets side??

God sommer

ja ja berre å sete på aksjene å håpe

10 Likes

Da mener du at Ronny blir permanent CEO? I så fall er jeg helt enig.

3 Likes

Gud, for er køddete svar.

(fra Ronny altså!)

3 Likes

ja du kan så sei:(begynder å tvile på styre og stell i dette selskapet,må ver forferdelig for fagfolk som Kristian Berg og Anders Høgseth å sjå teknologien og forskninga så fårlig forvalta:(.Har stor tru på at der er et potensiale i teknologeien,mindre tru på at der er et potensiale i styret og stell.HPB eller fantomet ånden som går som ingen ser eller hører burde vel tatt sin hatt og gått av som styreleder

4 Likes

Tanken har streifa meg. Det skal jeg ikke underslå. Men om nyrekrutteringen kan forstås slik, sier det alt om ambisjonsnivået i selskapet (les: Bøhn og Must). For hva kan en introvert revisor få til i dialogen med det globale og brutale industrimiljøet der ute.

Sjøl nylig avtroppa CEO (med fartstid i bransjen, også før PCIB) trodde han hadde snakka med “the white-collar people” i AstraZeneca, men så var det bare folka i hvite laboratoriefrakker.

9 Likes

Det blir vel opp til Myrlid, Jansersen kapital m.fl. å ta noen grep i dette selskapet nå. Must virker ikke å ha evne eller vilje.

4 Likes

Er vel noen ledige CEO- og styre kandidater som kan hentes fra Nordic Nanovector, men det tror jeg ingen ønsker :scream:

Tror rett og slett gode styre- og CEO kandidater for Biotech er mangelvare - spesielt i Norge. Må hente inn fra utlandet og det tror jeg ikke blir så lett der PCIB er nå.

Men selskapet burde dra noe fra hatten sin ved Q2. Alle venter vel på hva det blir med Vacc Ph II.

Og nå som Sørlendingen har kjøpt seg opp igjen blir det kanskje noen gode spørsmål ved Q2? :man_shrugging:

2 Likes

Kom over denne 03.06.2022 kanskje delt allerede ?

With mRNA Technology, Vaccines and Therapeutics Stay on Message

The “m” in mRNA will reach the right audience—and have the desired effect—if better design, manufacturing, and delivery platforms become more readily available

Her er vårt bidrag…

Improving delivery

According to Anders Høgset, PhD, chief scientific officer, PCI Biotech, it is well known that problems with endosomal release represent a major barrier for the delivery of therapeutics, especially nucleic acid therapeutics. Even with the best systems used today (for example, lipid nanoparticles), only a few percent of the nucleic acid cargo will be released from the endocytic vesicles.

The company’s photochemical internalization (PCI) technology enables the light-triggered release of molecules from endosomes. It has been used to enable the release of up to 50% of an endocytosed protein.

“Since the PCI endosomal release is triggered by illumination, delivery with PCI can be strictly regulated both in space and time,” Høgset explains. “Delivery will only be induced in illuminated areas of the body after illumination occurs. PCI achieves targeted delivery of therapeutic molecules.”

The photosensitizing molecule, fimaporfin, is designed to accumulate specifically in the membrane of endocytic vesicles. When illuminated, the fimaporfin molecule will take up energy from the light and be excited into a high-energy, unstable state.

The energy from this molecule’s unstable state is then transferred to other molecules, most importantly to oxygen, to generate reactive oxygen species (ROS). The ROS will react with other molecules in the endosomal membrane, leading to membrane permeabilization so that the contents of the endocytic vesicles will leak into the cytosol. “Importantly,” Høgset states, “illumination from a suitable light source is directed only at the site that the PCI effect is desired.”

PCI Biotech’s fimaVacc technology is used for immunotherapeutic purposes, especially to deliver antigens into the cytosol of antigen-presenting cells to increase MCH Class I antigen presentation and enhance cytotoxic T-cell responses. The antigen can be delivered in the form of peptides, proteins, or antigen-encoding mRNA molecules.

The company’s fimaNAc technology is used to deliver various types of nucleic acids in all other therapeutic areas, such as regenerative medicine and treatment of various skin conditions. “The therapeutic aim of fimaVacc and fimaNAc is different,” Høgset emphasizes. “Overall, PCI can increase the efficacy of nucleic acids, reduce their off-target effects, and achieve targeted, local delivery of therapeutics. We are open to collaboration in the nucleic acid therapeutic space.”

24 Likes

Husker noen av dere disse gutta?

Abstract

Pathogens such as Staphylococcus aureus are able to survive in many types of host cells including phagocytes such as neutrophils and macrophages, thereby resulting in intracellular infections. Treatment of intracellular infections by conventional antimicrobials (e.g., antibiotics) is often ineffective due to low intracellular efficacy of the drugs. Thus, novel techniques which can enhance the activity of antimicrobials within cells are highly demanded. Our recent studies have shown that photochemical internalization (PCI) is a promising approach for improving the efficacy of antibiotics such as gentamicin against intracellular staphylococcal infection. In this chapter, we describe the protocols aiming to study the potential of PCI-antibiotic treatment for intracellular infections in vitro and in vivo using a RAW 264.7 cell infection model and a zebrafish embryo infection model. Proof of concept of this approach is demonstrated. The protocols are expected to prompt further development of PCI-antimicrobial based novel therapies for clinically challenging infectious diseases associated with intracellular survival of pathogens.

Dere finner de igjen på patentsøknad til PCIB

https://patents.justia.com/patent/20200268834

16 Likes

Som en stor beundrer av Tom Lehrer sine tekster, henter jeg for anledningen fram denne fra 1965:

8 Likes

Tom Lehrer var matematikk-geni også….han er nå 94 år….en opplevelse å få være på konsert med han…det hadde vært noe å hatt til sjef for PCIB🙄

Over lang tid har selskapet hatt elendig kommunikasjon ut til aksjonerene og markedet. Stor lykke da Per tok roperten og sluttet etter at han ikke hadde mer stemme igjen. Da kunne det jo bare bli bedre med en ny CEO, men med hans tidligere attpåklatt som i podcaster bare har sagt lite / ingenting og tror at det kanskje ikke noe mer å legge til, etter å ha spurt Per og fått godkjenning av han, er jeg svært skuffet over ledelsen. Noen tør vel å ta i selskapet, omså med tang. Det må ny CEO for å få optimismen tilbake!! Hva skjer hvis Ronny forblir CEO???

1 Like

Tja, si det. Foreløbig har selskapet gått fra vondt til verre og ferden mot 0 ser ikke ut til å stoppe. En emisjon er umulig med den ledelse de har nå.

Spurte om jeg kanskje skulle oppdatere selskapspresentasjon for dem for noen uker siden. Hadde tatt meg 20 minutter. Ikke fått svar… Enten så har de det sjukt travelt eller så har de f***meg gitt opp.

1 Like

Forstår lite av at det ikke har kommet flere prekliniske samarbeid innen FimaNac, jfr uttalelsene til Anders Høgset da han var på podiet under Q en stund etter RNA Terapeutics. Disse samarbeidsavtalene tar tid å utforme sa han, men nå har det vell gått lengre enn lang tid?
Med resultatene skulle man tro flere ville teste synergiene med teknologien?

8 Likes

Her var så mye bra, at det bør leses i sin helhet av de som har interesse av PCI teknologien!

Published: 23 July 2022

Photochemical Internalization of siRNA for Cancer Therapy

25 Likes

Grusomt tanke !!

Har ikke lest hele her på mobilen, men “ståa” for PCIB sin del oppsummeres vel i “The PCI mechanism is a noninvasive technique that has developed over nearly two decades”. - og nå er selskapet med forskerne som skapte teknologien helt uten realiserbare planer for å kommersialisere den.

6 Likes

Bare noen veldig få siRNA-baserte legemidler har blitt godkjent som behandling mot spesifikke arvelige sykdommer. Det er sannsynlig at flere legemidler basert på siRNA vil bli godkjent i fremtiden?
De sliter i så fall med leveringen, og der kan gå mange tog fremover.

Enig at vi aksjonærer ikke har fått noe som helst servert om hvordan de skal kommersialisere teknologien videre. Men der får vi vell ikke vite noe før vi får vite alt?

4 Likes