Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Synes ting er merkelig her.
Hvorfor ansatte Pcib personell,lå godt Ann i løypa i valg av sites,
Og ledende professorer ønsket å overvære denne studien.
Og så plutselig ingen finansiering???
Hadde de gått ut med en god presentasjon om studien, tror jeg de kunne fått det de trengte på en høyere kurs enn dagens.!!!det er noe som ikke stemmer her,
Og det trenger nødvendigvis ikke være Negativt😏

2 Likes

Den evige optimist når det kommer til PCIB

2 Likes

Jeg følger deg ikke helt her. Hvorfor er dette positivt?

3 Likes

Dine innlegg bærer mer preg av egenterapi, enn av troverdig analyse av situasjonen.

Oi. Ikke negativt at PCIB ikke klarer å få gang det lille Fase II studie sitt på VACC som nå er/var “main asset”. Det var dette de satset alt på etter CHEM (Deres FORRIGE main asset) ikke klarte fullføre studieløpet FOR ANDRE GANG!

Enig at det er mye som ikke stemmer i PCIB. Jeg føler meg egentlig rett og slett regelrett lurt av ledelse og styret! Lurt - som i ført bak lyset (phun intended).

Edit: Interessant - eller kanskje ikke - at Sørlendingen igjen dumpet beholdningen sin.

2 Likes

Det som fortsatt forundrer meg er at de i følge seg selv har lagt ned et fantastisk arbeid, og rigget et studie som har skapt såpass interesse at de får med Prof Kevin Harrington (Institute of Cancer Research, UK) og Prof. Ezra Cohen (University of California, San Diego, US) som clinical investigators. (Disse er blant annet knyttet opp mot BP)

Og alt dette UTEN at de makter å skaffe spons eller i det hele tatt går ut i markedet og spør etter penger (50 mill er blitt nevnt) Å skaffe disse to clinical investigators, men IKKE 50 mill er merkelig, selv i et kapitalmarked som er under pari. Nesten som de makter å selge sand i Sahara, men ikke iskald Coca Cola….

Som vanlig henger ikke ting på greip, og som aksjonær blir i så fall jeg mer og mer forundret. Men jeg er kanskje en naiv idiot, og burde innse at de siste 76 millionene trengs i lønnsbudskjettet til de som er igjen.

8 Likes

Sørlendingen var inne for Vacc studiet

2 Likes

Ja da har vi fønne oss ett nytt bunn nivå enn så lenge på 2.60-70,en forferdelig utvikling, i mine auge er kommande Q Pcib siste sjanse til å vise at det er liv laga for dei.Håper dei forstår dei må på en alvorlig frierferd til markedet og nåværende aksjonærer vi må få vite ALT som ikkje er såkalla børssensitiv informasjon.Håper også Ånden som går dukker opp og redegjør om søken eller ikke på ny Ceo,hvilke forsøk ble gjort for å prøve finansiere Vacc studiet,er Vacc studiet avlyst for godt?eller berre lagt på is?Er interessen for Nac god som fungerende Ceo fortalte meg over telefonen?desverre har vi ikkje Sørlendingen på Q til stille spørsmål så eg oppfordre alle aksjonærer og dei som er interessert i Pcib om å sende inn spørsmål.På tide vi stakkars aksjonærer i dette skakkjørte selskapet får litt respekt og openhet fra dets styre og stell

15 Likes

Investinor, som er heleid av staten, er aktivt inne i flere børsnoterte og unoterte bioteknologiselskaper. Faktisk nest største eier i BGBIO. Hvordan de selekterer investeringene sine vites ikke. Virker veldig tilfeldig for meg.

7 Likes

Også samarbeidspartner Mendus AB (tidligere immunicum ab), henter 250 mill SEK i markedet. ETheRNA hentet 390 mill sist uke.

Skulle tro også det var mulig for PCIB å hente finansiering til 20 pasienter i fimaVacc studie, når det var rigget og klart.

8 Likes

ja sitter å venter på invitasjon til Q,blir deilig å få ei melding fra Pcib hvor kursen ikkje raser 40%

3 Likes

Enormt spennende!
Når tror du vi kan forvente svar på om det patentet blir innvilget eller ikke?

Ser litt ut som det er mus og hår-relatert også? :crossed_fingers:

6 Likes

Disse to blir nok godkjent - rimelig sært område.
Ser den første ble levert inn i 2018, fortsatt ikke godkjent.
Når nr 1 går gjennom, så burde nr 2 følge rett etter slik jeg ser det.

Mulighens @polygon har noen tanker

5 Likes

Ser det kun er live webcast og ingen invitasjon til å delta på Q?

Nå burde det absolutt ha vært mulig å delta etter en rekke negative hendelser?

Oslo, Norway, 26 August 2022 - PCI Biotech (OSE: PCIB) invites to an online
presentation of the company’s first-half year 2022 interim report on Wednesday
31 August 2022, 08:30am - 09:30am CEST (local time).

The presentation will be held as a live webcast and can be accessed through
www.pcibiotech.com. There will be a Q&A session at the end of the presentation
and it will be possible to post written questions through the webcast console or
through a teleconference facilitated for attendees intending to ask questions
verbally during the Q&A session.

Tviler på noen hadde møtt opp med spm uansett. Sørlendingen er ute igjen, og interessen for fysisk Q var vell heller ikke akkurat stor på 30x aksjekurs.

Mange PCIB aksjonærer måtte vell lagt i teltleir i Frognerparken om de skulle reise til Oslo for å overvære Q.

4 Likes

For meg virker det som de ikke ønsker fysisk Q. Redde for nærtakende spørsmål eller noe.

1 Like

Jeg har ingen forventninger til Q annet enn at selskapet bruker minimalt med midler og ressurser på presentasjonen til selskapets eiere. Jeg forventer heller ingen frempek om strategien videre, om der finnes noen. Jeg skulle ønske meg at PCIB (som ellers i året lener seg på at det er Q som er kommunikasjonsstrategien) hyret inn eksterne kommunikasjonsrådgivere. Q er oftest oppramsing av mye teksttunge slides og detaljerte grafer, noe som ofte egner seg bedre i et dokument enn i en presentasjon.
Hva om de 4 ganger i året sørget for:

  • Profesjonelle omgivelser og en ryddig bakgrunn. Publikum burde selvsagt få tilgang.
  • Brukte tid og ressurser på det grafiske og gjør tydelige prioriteringer på hva som trenger å være med i presentasjonen. Noe egner seg bedre i et dokument (pensum helt ned i ungdomstrinnet)
  • At de øvde litt! Gjerne med en kommunikasjonsrådgiver til stede. Her er det mye å hente i biotek!
  • Vis at dere er mennesker som brenner for selskapet som jobber der.
  • Gi uttrykk for følelser! Ikke la det være opp til publikum alene å finne ut om noe er bra eller dårlig.

Det er mitt ønske for Q, men jeg har lite håp om at det skjer. Godt mulig der ikke er noe positivt å formidle lenger heller. Hvis det finnes, må de for aksjonærenes skyld komme med det nå!

Og Ronny Skuggedal: for all del gi Anders Høgset, Snapir, Morten Luhr og co tid på scenen!

13 Likes

Gode råd, men virker dessverre ikke som de er mottagelige for veiledning.

1 Like

Det er vanskelig å se at kommunikative forbedringer er av vesentlig verdi nå. Å fylle scenen med Anders som kan gjenta Nac-info gir lite mening, hva skal Amir snakke om når de ikke er i klinikk, og det er ikke uproblematisk å be M. Luhr om å snakke hyped om kommersielle muligheter når ting ser ut til å gå sørover. Det meste her blir useriøst i situasjonen selskapet befinner seg. Om finansiering av Vacc er umulig, kan Ronny be om aksjonærenes kontonummer og dele ut gjenværende - og det trenger han ikke hjelp til.

De bør heller utrede grunnlaget for å avlyse Vacc PII. Har de brukt nok tid med markedet for å være sikre på at det ikke er investeringsvilje, og hva har dette arbeidet avstedkommet annet enn det som stod i meldingen? Det hentes penger til både søppel og spennende prosjekter fremdeles, så hvorfor får ikke ikke Vacc tilgang til kapital, kan man spørre seg?

Ønsker styret å hente ny CEO som kan forsøke å få selskapet ut av hengemyren det befinner seg i, eller er tanken å lisensiere/ selge ut assets/ selge et børsskall og dele ut gjenværende kontanter til aksjonærene? I begge disse tilfellene, og i all den tid han fremdeles er styrets leder, bør antagelig Bøhn fremfor staff lede seansen - gjerne med Ronny, juridisk/IP/HR som back-up får å kunne svare utdypende der og da. Det vil heve kvaliteten på seansen og gi den litt verdighet.

Personlig tror jeg selskapet avvikles og at verdier distribueres etter eiersits. Det er fra mitt ståsted den verdige og ansvarlige muligheten styret har. Desperate prosjekter og tyning av runway kan sikkert være et alternativ, men det er stor sjans for at det blir en pinlig og dårlig affære. Vi vet mer på onsdag.

Jeg eier ikke aksjer.

3 Likes

Desverre en skremmende tanke men dog ikkje umulig

1 Like